کد خبر: 46552 - تاریخ: دوشنبه، 10 مارس 2014 - 09:28

دیدار اشتون با محکوم فتنه و خط جدید علیه ایران/ سکوت وزارتخارجه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به ایران سفر کرده، در ابتدای این سفر با جمعی از زنان که گفته می‌شود یکی از آن‌ها «نرگس محمدی» از محکومین فتنه بوده، دیدار کرده است.

به گزارش خوبان به نقل از جهان نیوز، اشتون در این باره به بی بی سی گفته است، ما از ابتدا در طرح موضعمان در خصوص حقوق بشر در ایران خیلی صریح بوده ایم.

1

 

به گزارش بی بی سی فارسی٬ خانم اشتون که ۵ فعال زن دیگر را نیز در ابتدای سفر خود به تهران ملاقات کرده است، گفت برای من به طور خاص خیلی مهم بود که هم زمان با روز جهانی زن از این زنان بشنوم از نظر آنها چطور می توان شرایط را تغییر داد.

خانم اشتون همچنین در بیانیه ای که در پایان سفر خود به تهران منتشر کرده به دیدار خود با فعالان زن در ایران اشاره کرده و گفته است: “کسی نباید تعجب کند که در سفر من تمرکز زیادی بر موضوع حقوق بشر بود، با فعالان زن درباره شرایط زنان در ایران گفتگو کردم؛ فعالیت‌هایی که از روزنامه‌نگاری تا کمک به پناهندگان افغان، بخش‌های مختلف جامعه مدنی را در بر می‌گیرد.”

2

 

هنوز وزارتخانه درباره دیدار اشتون با محکوم فتنه 88 توضیحی نداده است.

چندی پیش هم یک هیئت اروپایی در سفر به تهران به راحتی جمعی از فعالان فتنه را برای دیدار جمع کرد و با آنها به گفتگو و تبادل نظر نشست بدون اینکه کسی از این دیدار خبردار شود! و تاکنون هیچ ارگانی حتی وزارتخارجه مسئولیت آن دیدار را بر عهده نگرفته است.

مشخص نیست پشت پرده فراهم کردن زمینه دیدار مقامات اروپایی با فعالان فتنه 88 و اعلام حمایت مالی و معنوی از آنان چیست؟

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads