کد خبر: 46501 - تاریخ: یکشنبه، 9 مارس 2014 - 13:37

رئیس سازمان محیط زیست:

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب انزلی

رئیس سازمان محیط زیست گفت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب انزلی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خوبان: معصومه ابتکار شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرگزاری‌های استان اظهار کرد: ادغام سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی لایحه‌ای بود ابتکارکه توسط برخی از نمایندگان به امضا رسید. که پس از بررسی در مجلس برخی نمایندگان امضای خود را از این لایحه پس گرفتند.

وی افزود: تقویت جایگاه محیط زیست در کشور بسیار جدی است و از اولویت‌های نمایندگان و مجلس شورای اسلامی رسیدگی به معضلات زیست محیطی است و توسعه کشور با الزامات آن است.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اختصاص 10 میلیارد تومان به احیای تالاب انزلی اظهار کرد: پروژه جایکاه در این زمینه از محل طرح‌های بین‌المللی به امضا رسیده و بزودی عملیاتی می‌شو.

ابتکار افزود: مشارکت جمعی، مدیریت فاضلاب، کنترل شیرابها در بالادست از مهمترین عواملی است که باید در احیای این تالاب از سایر دستگاه‌ها و مشارکت جمعی مردم برطرف شود.

وی با اشاره به ممنوعیت شکار در کشور گفت: بازنگری سیاست شکار با توجه به آمار و گزارشات حیات وحش و محیط زیست آسیب‌پذیر کشور مورد توجه سازمان محیط زیست است.

ابتکار افزود: گونه‌ای ارزشمند تنوع زیستی را در سال‌های اخیر با توجه به خشکسالی، قاچاق و شکار این گونه‌ها از دست داده‌ایم و باید یک بازنگری جدی در این زمینه انجام دهیم.

وی با اشاره به احداث بندر تجاری کیاشهر در پارک ملی بوجاق گفت: براساس قانون احداث بندر تجاری در این پارک ملی قانونی نیست و این طرح که از مصوبه‌های دولت قبلی است نیاز به بازنگری و ارزیابی خاصی دارد تا مشکلات فنی آن بررسی شود.

معاون رئیس جمهور افزود: این پارک از شرایط عالی و تنوع زیستی خوبی برخوردار است که می‌تواند در بعد گردشگری با توجه به الزامات زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.

ابتکار با اشاره به احداث سد شفارود و تخریب جنگل‌های این منطقه نیز گفت: هرگونه تخریب در این جنگل‌ها بررسی می‌شود و این طرح مورد نظر با توجه به اعلامی که شده در داخل تونل و به صورت زیرزمینی انجام می‌شود.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads