کد خبر: 46399 - تاریخ: جمعه، 7 مارس 2014 - 21:05

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه مقداد رشت در گفتگو با خوبان خبر؛

اردوهای راهیان نور می تواند نسل جوان را با فرهنگ انقلاب آشنا نماید/ اولویت با کسانی است که برای نخستین بار به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند

سرگرد یحیی پور با اشاره به اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور گفت: با توجه به این که نسل جوان امروز باید وارث انقلاب در آینده باشد لذا لازم است با فرهنگ انقلاب که همان ایثار شهادت و فداکاری در راستای عقیده برخواسته از مکتب ولایت و عاشورا است آشنا شود و چه دانشگاهی بهتر از جبهه ها و یادمان شهدا.

به گزارش خوبان: امسال هم همچون سال های گذشته، با نزدیک شدن به پایان سال و در پیش بودن ایام عید نوروز، اردوهای راهیان نور و سفر به مناطق عملیاتی غرب و جنوب غرب کشور با شور و حرارت خاصی در حال برگزاری است. با خبر شدیم سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت نیز در نظر دارد داوطلبین اعزام به مناطق عملیاتی را به این مناطق اعزام نماید. در خصوص کم و کیف و چگونگی برگزاری این اردوها با سرگرد حمید یحیی پور جانشین فرماندهی سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت به گفتگو نشستیم:

خوبان خبر: امسال چند نفر از بخش های خمام، خشکبیجار و لشت نشاء به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند و از چه مناطقی دیدن خواهند نمود؟

با عرض سلام و درود به روح بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره ) و شهدای انقلاب اسلامی و آرزوی طول عمر برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مد ظله العالی، باید عرض کنم که امثال هم مانند سالهای گذشته کاروانهای راهیان نور در حرکت هستند و هرکس که بخواهد خود را در آستانه بهار طبیعت از ظلمت نجات دهد چه بهتر که دل در گرو این کاروانها بسپارد و راهی سرزمین نور گردد.
از این رو کاروان راهیان نور ناحیه مقاومت بسیج مقداد با ۱۳ دستگاه اتوبوس که چهار اتوبوس از بخش خشکبیجار ، چهار اتوبوس از بخش لشت نشاء و پنج اتوبوس از بخش خمام ، تعداد ۶۰۰ نفر از مردم ولایت مدار و شهید پرور این مناطق را به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهد کرد و در مدت چهار روز حضور در یادمانهای شهدای هویزه (محل شهادت شهید علم الهدی و همرزمانش)، دهلاویه (محل شهادت شهید چمران )، شلمچه (یادمان شهدای عملیات کربلای۵ )، اروند کنار (یادمان شهدای عملیات بیت المقدس و ثامن الائمه ) ، مسجد جامع خرمشهر و پالایشگاه آبادان با کوله باری از معنویت به شهرو دیار خود بازخواهند گشت.
البته در صورت تامین اعتبار لازم از سوی مسئولین محترم بخشها، آمادگی لازم جهت اعزام افراد بیشتر به این مناطق وجود دارد.

خوبان خبر: امسال برای چندمین سال است که سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت اقدام به اعزام کاروان های راهیان نور می نماید؟

امسال شاهد سومین سال اعزام کاروان راهیان نور توسط ناحیه مقاومت بسیج مقداد شهرستان رشت هستیم که همراه با اجرای برنامه های متنوع از جمله بدرقه زائرین توسط مسئولین بخش و خانوادهای محترم ایثارگران و شهدا، توزیع اقلام فرهنگی در بین زائرین، تبیین نقش دفاع و مقاومت در پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن شناسی و استکبار ستیزی، بصیرت و …توسط راویان فتح و روحانی کاروان که همراه کاروان حضور دارند و اجرای مسابقه خاطره نویسی و دل نوشته را خواهیم داشت.

سرگرد یحیی پور

خوبان خبر: به نظر شما برگزاری چنین اردوهایی چه اندازه در ایجاد فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در نسل جوان موثر باشد؟

با توجه به این که نسل جوان امروز باید وارث انقلاب در آینده باشد لذا لازم است با فرهنگ انقلاب که همان ایثار شهادت و فداکاری در راستای عقیده برخواسته از مکتب ولایت و عاشورا است آشنا شود و چه دانشگاهی بهتر از جبهه ها و یادمان شهدا و قدمگاه آزاد مردانی که با تاسی از این مکتب به همراه امام و پیشوای خود آسمانی شدند.

بارها شاهد این صحنه ها بوده ام، وقتی اتوبوس در کنار یادمانها توقف می کند جوانانی را می بینی که پاها را برهنه کرده، به سرعت در شیارها و لابلای نیزارها و تپه های کوچک خود را گم می کنند و وقتی دنبالشان می کنی می بینی برای خود خلوتی برگزیده و سجده بر خاک آنچنان با خدای خود و با شهدا راز و نیاز می کنند که گویی آسمان و زمین را به هم گره می زنند و هیچ جای دنیا چنین دانشگاه و چنین دانشجویانی را بخود ندیده و نخواهد دید.

خوبان خبر: تفاوت برنامه های امسال اردوهای راهیان نور با اردوهای سال های گذشته چیست؟
در شکل اجرای برنامه ها تفاوت چندانی ایجاد نشده است ولی سعی شده تا همه امکانات را جهت بالا بردن هرچه بهتر کیفیت برنامه های طول مدت سفر بکار ببریم و با توجه به انبوه درخواستهای مردمی جهت شرکت در این کاروانها، عزیزانی که برای اولین بار قصد حضور در این مناطق را دارند در اولویت اعزام می باشند .

خوبان خبر: برخی می گویند برگزاری چنین اردوهایی تاثیرگذاری چندانی ندارد و تنها هزینه بر می باشد. نظر شما در این خصوص چیست؟
اگر بخواهیم بصورت سطحی به موضوع راهیان نور بنگریم حق را باید به این افراد داد ولی باید نسبت به این موضوع بیشتر بیاندیشیم.

اگر چنین افرادی به ما مراجعه کنند حتما امکاناتی را برایشان فراهم خواهیم کرد که حداقل یک بار به این مناطق سفر کنند و تاثیر این سفر معنوی را بر خود و دیگرانی که به این یادمانها مراجعه می کنند با چشم خود ببینند و بیاندیشند که چه جاذبه ای باعث حضور مردم با سلیقه ها و گرایشها و جنسیت مختلف از کوچک و بزرگ در این مناطق شده است.

حتما کاروان ۲۰ میلیونی زائرین پیاده حرم آقا اباعبدالله را در روز اربعین شاهد بودید پس جای تعجب نیست که مردم ما هر ساله فوج فوج در قدمگاه و مشهد شهیدانی حضور پیدا می کنند که خود را بعداز ۱۴۰۰ سال به قافله کربلای سال ۶۱ هجری قمری رساندند و عزت و افتخار را از مکتب آن امام بزرگوار به ارث بردند.

 

خوبان خبر: با تشکر از وقتی که در اختیار سایت خوبان خبر گذاشتید.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

  1. دوست
     | 2014/03/10 - 01:15
    پاسخ
    +2
    0

    باسپاس از توضیحات بسیار خوب آقای یحیی پور، با آرزوی موفیت برای ایشان و همه عزیزانی که برای خفظ فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می کنند.

  2. م.ف
     | 2014/03/18 - 17:54
    پاسخ

    باسلام خدمت فرمانده محترم ممنون از شما . راستی فرمانده ای کاش سهمیه ها رو بیشتر می کردید و یا لااقل طوری برنامه ریزی میکردید که برای روز عید دوستان اونجا می بودند. التماس دعا و آرزوی موفقیت برای شما دارم.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads