کد خبر: 46382 - تاریخ: جمعه، 7 مارس 2014 - 16:07

در جشن نیکوکاری در سالن یاس خشکبیجار؛

امام جمعه خشکبیجار: برگزای چنین جشن هایی دیگران را به انجام آن تشویق می کند

در آستانه هفته احسان و نيكو كاري همايش جشن نيكوكاري توسط ستاد احسان و نيكو كاري بخش خشكبيجار در سالن ياس این شهر برگزار گرديد.

به گزارش خوبان: در آستانه هفته احسان و نيكو كاري همايش جشن نيكوكاري توسط ستاد احسان و نيكو كاري بخش خشكبيجار در سالن  ياس این شهر برگزار گرديد.

در این همایش که به منظور تجليل از خيران بخش خشكبيجار و گسترش و ترويج فرهنگ احسان و نوع دوستي در بين آحاد جامعه برگزار شده بود، قرباني زاده رئیس کمیته امداد خشکبیجار در خصوص تاريخچه و چگونگی شکل گیری كميته امداد امام خمینی (ره) توضيحاتي را ارائه نمود.

همچنین در بخشی از این مراسم حجت الاسلام مودب پور امام جمعه بخش با تاكيد بر اهمیت برگزاری چنین جشن هایی افزود: خداوند در قرآن کریم می فرمایند مراقب باشيد شيطان در باب احسان شما را وسوسه نکند و خداوند وعده ميدهد كه اگر كمك كنيد، من به شما كمك مي كنم آن هم در روز قيامت.

امام جمعه بخش خشکبیجار با اشاره به حديثي از پيامبر اكرم (ص) اظهار داشت: صبح گاه و شامگاه صدقه دادن يك نوع احسان و انفال مي باشد  ولي خداوند فراموش نمي كند و اگر قرار است يك بلايي بياورد بواسطه آن كار خیر او را از اين بلا نجات مي دهد.

وی ادامه داد: گاهي به مال انسان آسيب مي رسد ولي به جانش آسيب نمي رسد و در واقع اين ها از نتایج صدقه و احسان مي باشد و شما يقين بدانيد كه در پيشگاه خداوند متعال اين كارهاي خير محفوظ است و در محافلي كه قرار است به شکل عمومی برگزار شود لازم نيست مخفي كار كنيم زيرا همه برای انجام آن تشويق و ترغيب  خواهند شد.

حجت الاسلام با اشاره به اهمیت دادن صدقه در طول زندگی افراد تصریح نمود: اگر چنانچه انسان در زندگي خودش را به صدقه، انفاق و احسان عادت دهد خود و خانواده اش را بیمه می کند و چقدر زیباست که خود را به انجام آن عادت دهیم.

در انتها این مراسم نیز با ازائه لوح یادبود از افراد خير و نيكوكار بخش تقدیر به عمل آمد.

SAM_0234 SAM_0251 SAM_0266 SAM_0275 SAM_0278 SAM_0296 SAM_0300 SAM_0302 SAM_0321 SAM_0323 SAM_0327

گزارش: حسین فرجاد

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads