کد خبر: 46269 - تاریخ: پنج‌شنبه، 6 مارس 2014 - 11:11

استاندار گیلان:

قرار نداشتن رشت جزو شهرهای سبز ایران زیبنده گیلان نیست

استاندار گیلان با بیان اینکه فرهنگ احیای منابع طبیعی باید در جوانان نهادینه شود تا ضمن حفظ اراضی طبیعی و جنگلی به توسعه استان کمک شود گفت: رشت جزو شهرهای سبز ایران نیست و این مسئله زینده فرهنگ غنی مردم گیلان نیست.

به گزارش خوبان به نقل از تسنیم: محمدعلی نجفی صبح امروز در برنامه غنی‌سازی فرهنگی در دبیرستان شریعتی این شهر که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد، با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ درختکاری باید در بین دانش آموزان باشد، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که به ابتکار مدیرکل منابع طبیعی نهادینه کردن فرهنگ درختکاری در میان جوانان و دانش آموزان انجام می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه گیلان در تمام زمینه‌ ها، افزود: این استان در سرسبزی رتبه نخست کشور را دارد اما رشت جزو شهرهای سبز ایران قرار ندارد و این زینده فرهنگ غنی مردم گیلان نیست.

استاندار گیلان گفت: گیلان پذیرایی دو میلیون گردشگر در ایام نوروز است به همین منظور با هدف حفظ جدی نعمت خدادادی طبیعت و باید فضایی که زیننده گیلان باشد، را ایجاد کنیم.

نجفی با تأکید براینکه اگربخشی‌نگری داشته باشیم هیچ یک از مشکلات استان بر طرف نمی‌شود، تصریح کرد: هیچ کس حق تعرض به منابع طبیعی ندارد این موهبت الهی باید ضمن حفظ اراضی طبیعی و جنگلی به توسعه استان کمک کند.

وی با اشاره به اینکه با حفظ و احیا و نگهداری منابع طبیعی باید بتوانیم برای رفع مشکلات استان کوشا باشیم، خاطرنشان کرد: باید صنایعی با کمترین جا و بالاترین فرصت‌ها در استان مستقر شوند و صنعت‌هایی که با شرایط اقلیمی استان سازگار هستند را در گیلان رشد دهیم.

استاندار گیلان بابیان اینکه  40 درصد از اشتغالمان در استان باید از بخش گردشگری تأمین شود، گفت: هم اکنون شرایط به گونه‌ای است که جز  زباله و پسماند دستاورد چشمگیری از حضور گردشگران در استان نداریم.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads