کد خبر: 46266 - تاریخ: پنج‌شنبه، 6 مارس 2014 - 11:02

مدیر کل منابع طبیعی گیلان خبر داد

توزیع یک‌میلیون نهال در گیلان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از توزیع یک‌میلیون نهال در این استان خبر داد.

به گزارش خوبان: رحمت‌الله رحمانی صبح امروز در حاشیه جشن درختکاری در دانشگاه گیلان به خبرنگار فارس اظهار کرد: به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

وی برگزاری مراسم جشن درختکاری، راهپیمایی طبیعت و حضور در نماز جمعه را از جمله برنامه‌های هفته منابع طبیعی ذکر کرد.

مدیر کل منابع طبیعی گیلان با اشاره به توزیع نهال رایگان در این استان تصریح کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی یک‌میلیون نهال رایگان بین مردم توزیع می‌شود.

وی توزیع این نهال‌ها را در مصلاهای نماز جمعه شهر‌های استان عنوان کرد و گفت: امسال شعار هفته منابع طبیعی «منابع طبیعی با مردم و برای مردم»، است.

رحمانی از وجود بالغ بر یک‌میلیون هکتار عرصه‌های مختلف منابع طبیعی در استان خبر داد و یادآور شد: در مجموع 80 درصد اراضی گیلان به منابع طبیعی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه گیلان یک‌میلیون و 117 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد، خاطرنشان کرد: حفاظت از آ‌نها نیازمند همکاری مردم است.

مدیر کل منابع طبیعی گیلان این نهاد را یک دستگاه حاکمیتی خواند و تصریح کرد: توسعه محصولات کشاورزی و باغی از جمله فندق، برنج، مرکبات، چای و… در عرصه‌های منابع طبیعی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه بیشتر فشارها به جنگل است، یادآور شد: برخی شهرها مانند سیاهکل، رحیم‌آباد، شفت، دیلمان و ییلاقات نظیر سوباتان و… در داخل منابع طبیعی است.

رحمانی حفظ منابع طبیعی را نیازمند همکاری و همت تمام مردم و دستگاه‌های اجرایی استان دانست و متذکر شد: منابع طبیعی باید برای نسل‌های آینده حفظ شود و همه در این راستا مسئول هستند.

 

انتهای پیام/

 

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads