کد خبر: 46182 - تاریخ: سه‌شنبه، 4 مارس 2014 - 14:30

سخنگوی شورای شهر خمام؛

شهروندان انتقادهای سازنده خود را به مسئولین گوشزد کنند/ خادمین خود در شورای شهر را یاری نمایید

غیاثی از مردم خمام در خواست نمود که اگر تاکنون شورای شهر خمام خوب بوده و یا برای خوب بودن تلاش نموده، مورد تشویق قرار گیرد.

به گزارش خوبان: جلیل غیاثی سخنگوی شورای شهر خمام، در همایش گزارش عملکرد شش ماهه اول دوره چهارم شورای اسلامی شهر خمام در کانون شهید حق شناس این شهر، ضمن قدردانی از تلاش های پورهادی شهردار خمام و ذاکر استقامتی بخشدار خمام، به حضور یک مادر شهید قبل از آغاز مراسم اشاره نموده و گفت: وقتی از ایشان پرسیدیم که چه امری دارید؛ در پاسخ گفتند: آمده ام تا شورای خود را ببینم.

وی ادامه داد: شخصاً این گفته برای خود من تلنگری بود که چه وظیفه سنگینی داریم. ایشان از ما خواست که جای فرزندش باشیم. امیدوارم ما فرزندان خلفی برای شما باشیم که شانیت شما مردم را در جایگاه های مختلف شهری و استانی حفظ کنیم.

غیاثی با اشاره به شاخص های شهرداری در طول دوران فعالیت ، تلاش برای تعیین راهبردهای شهر با مشارکت نهادها و شهروندان، شفافیت کارکرد مالی در تمامی سطوح، تاکید بر جایگاه هدایت و رهبری در مدیریت شهری، وجود ضابطه های اخلاقی برای رفتار مدیریت شهری و تلطیف فضای موجود سازمانی را از جمله این عوامل برشمرد.

DSC00447

سخنگوی شورای شهر خمام، ابراز امیدواری نمود با حفظ فضایی که در آن تضارب آرا منجر به تکامل آرا شود، به شهروندان خدمت رسانی شود.

وی از مردم خمام در خواست نمود که اگر تاکنون شورای شهر خمام خوب بوده و یا برای خوب بودن تلاش نموده، مورد تشویق قرار گیرد.

غیاثی همچنین از شهروندان خواست تا انتقادهای سازنده خود را به مسئولین گوشزد کنند و مطمئن باشند که اگر این انتقادها منطبق با معیارهای مدیریتی مدرن باشد حتماً ترتیب اثر داده خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم با وحدتی که بین مردم و خادمان شما در شورای شهر برقرار است، ما را در ارائه خدمات بهتر در شهرداری و شورای شهر خمام را یاری کنید.

جلیل غیاثی با قبول نامناسب بودن آسفالت بسیاری از کوچه و خیابان های شهر، ترمیم آسفالت را بسیار هزینه بر دانست و گفت: ما سعی داریم به مرور این ترمیم ها صورت گیرد. هزینه آسفالت یک متر مربع چیزی حدود 50 هزار تومان است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم در طول این 4 سال چیزی حدود 30 درصد کوچه ها و خیابان های شهر را به صورت استاندار ترمیم کنیم کار بسیار بزرگی انجام شده است. که این مقدور نیست مگر این که شما عزیزان در کنار ما باشید.

برخی از اقدامات شورای شهر خمام در مدت 6 ماه گذشته

در ادامه این همایش، جلیل غیاثی برخی از اقدامات شهرداری و شورای شهر خمام در طول فعالیت 6 ماهه خود را برشمرد:

– آسفالت انتهای خیابان بوعلی با اعتباری بالغ بر 750 میلیون ریال. بارها ما در این قسمت به دلیل وجود چاله های متعدد شاهد تصادفات مختلف بودیم که به دلایل مختلف آسفالت این منطقه به تعویق می افتاد.

-احداث مجموعه ای جنب گرمابه موسوی سابق که می تواند به لحاظ اقتصادی کمک کار شهرداری باشد. از آن جایی که یکی از وظایف شورا ها و شهرداری ها بحث درآمد زایی می باشد این مجموعه می تواند برای شهرداری درآمد زا باشد.

-لایروبی رودخانه های خمام رود و گورابجیررود با اعتباری بالغ بر 350 میلیون ریال که با همکاری دوستان ما در بخشداری، اداره آب و فاضلاب و اداره آبیاری صورت گرفت. با رایزنی های مختلف توانستیم با تهیه یک دستگاه بیل مخصوص لایروبی رودخانه ها، بعد از گذشت 15 سال مجددا این رودخانه ها را لایروبی نماییم.

سه کیلومتر از این رودخانه لایروبی شد و الحمدالله مشکل آب گرفتگی به طور موقت برطرف شد.

-تغییر چهره شهر ما در این مدت مخصوصا ورودی و خروجی شهر خما. از جمله هنگامی که در شب افرادی وارد شهر می شوند با چراغانی های صورت گرفته این تغییرات را احساس می کنند.

-نصب چراغ در ابتدای خیابان امام خمینی (ره) از روبه روی بخشداری به سمت سه راه خیابان تختی با اعتباری بالغ بر 550 میلیون ریال.

-نصب چراغ در انتهای خیابان امام خمینی (ره)  با اعتباری بالغ بر 530 میلیون ریال

-شن ریزی کوچه ها و خیابان های سطح شهر با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال 

-زیر سازی قسمتی از دوطرف خیابان تختی به سمت راسته کنار با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال

-مسطح ساختن انتهای خیابان فرهنگ بعد از بحران آب گرفتگی. جا دارد بنده از مردم شریف خیابان فرهنگ عذر خواهی کنم . چرا که با وجود باز شدن راه ها به دلیل رسوب گل با هر بارندگی زمین اینجا گل آلود می شده. هم اکنون شن ریزی ها در این نقطه انجام شده که البته این اقدامات کامل نیست و در آینده شهرداری در تلاش می کند تا مشکلات موجود را از بین ببرد.

-برگزاری اولین مانور امداد و نجات به منظور بالا بردن سطح آگاهی و دانش شهروندان در هنگام بحران آتش سوزی و تصادف، با همکاری شرکت ناجی گستر که در روز 7 مهر امسال در کمربندی خمام انجام پذیرفت.

-برگزاری اولین نشست رسمی با استاندار یعنی اولین جلسه رسمی ایشان با اعضای شورای شهر، شهرداری و بخشداری خمام از دیگر فعالیت های صورت گرفته می باشد.

-برگزاری جلسه ای منحصر به فرد با نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با محوریت شهرستان شدن خمام . ما با بودجه بخش، خدمات شهرستانی ارائه می کنیم و امیدواریم با توجه به پیگیری های انجام شده این اتفاق در سال 93 محقق شود. همچنین در این جلسه بر مرتفع شدن مشکل ورودی و خروجی شهر خمام تاکید شد.

– پیگیری تحقق یافتن خیابان 18 متری، رینگ داخل شهرمان می تواند مشکل ترافیک داخل خمام را مرتفع نماید.

-تقاضای احداث استادیوم ورزشی در خور شان جوانان و ورزشکاران خمامی. خمام نیازمند به احداث یک استادیوم چند منظوره می باشد و ما باید این مجموعه ورزشی را داشته باشیم چون که حق ماست و همان طور که من با شما عهد کردم در راستای احقاق منافع مشروع شما با هر صدایی که می توانم فریاد بزنم امروز از همین تریبون استفاده می کنم تا مسئولین بالا دست صدای من به عنوان نماینده شورای شهر خمام را بشنوند و به آن جامه عمل بپوشانند که ما در این شهر نیازمند اماکن ورزشی مناسب برای قهرمانان و مستعدین ورزشی هستیم.

-تقاضای اخذ اعتبار به منظور احداث کمپینگ و یا محل استقرار پارکینگی برای مسافران و گردشگران که زمان بر بوده و جزو اهداف بلند مدت شورای شهر خمام می باشد.

به منظور حل مشکل آب گرفتگی خمام به شکل علمی، با دعوت از متخصصین در بخشداری و همچنین برگزاری جلسه ای در استانداری، مطالعات امکان سنجی آن صورت گرفته و تنها مطالعه این موضوع بالغ بر 820 میلیون ریال هزینه در برداشته است. در مرحله بعد 6 حوزه آب گیر در سطح خمام توسط این متخصصین شناسایی شد و قرار بر این شد از این 6 حوزه، بر روی سه حوزه سیستم آتلانتیس که در 2 شهر آستارا و تالش نیز عملی شده انجام شود. سیستمی که مهار، جذب و دفع آب های سطحی را به صورت شبکه هایی انجام می دهد.

-مذاکره در خصوص استقرار دانشگاه پیام نور به صورت یک واحد مستقل در شهر خمام

-مذاکره در خصوص تهیه ست نجات برای آتش نشانی خمام؛ با توجه به صحبت های صورت گرفته در سال آینده ما این ست نجات را ان شاالله خواهیم داشت.

-برگزاری جلسات با یکی از متخصصین ترافیک شهری دکتر برگ گل که در شهرداری رشت و تهران سالهاست که مشاوره می دهند. با ایشان در خصوص ترافیک خمام مذاکره کردیم ولی ما برای این مشکل به همکاری شما همشهریان عزیز نیاز داریم. یکی از کارهایی که قصد انجام آن را داریم یک طرفه کردن قسمتی از خیابان امام خمینی (ره) می باشد و پارکینگی در آنجا احداث خواهیم نمود تا شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.

-جلسه با مهندس دلخوش مشاور امور مجامع و پارلمانی دکتر نوبخت که مشکلات شهر خمام به خصوص موضوع شهرستان شدن بخش خمام را با ایشان مطرح نمودیم.

-دیدار با خانواده معظم شهدا با مصوبه کمیسیون فرهنگی شورای شهر خمام 

-بازگشایی و بهره برداری از استخر شهرداری خمام که فعلا تعطیل می باشد

جلیل غیاثی با اشاره به شایعاتی مبنی بر این که نظافت در استخر رعایت نمی شود گفت: استخر شنای شهرداری خمام نه در حد جهانی بلکه در حد مطلوبی استاندارد می باشد. پلمپ فعلی به علت کاشی های دور حوض استخر است و مجموعه شهرداری و شورای شهر در خصوص این شایعات فعلاً شنونده بوده و دفاعی هم از خود نکرده است.

سخنگوی شورای شهر خمام ادامه داد: طی هفته آینده مشاور حقوقی شهرداری و شورای شهر خمام قصد دفاع کردن از پرونده استخر شنای شهرداری خمام را دارد. اگر برحق باشیم آن را بازگشایی می کنیم و اگر تشخیص داده شود که این کاشی ها به سلامت افراد لطمه وارد می کند قطعاً آن ها را تعویض خواهیم نمود.

-برگزاری مسابقه اگر من یک شهردار بودم و مسابقه عکس سپید از جمله اقدامات دیگر در طول دوره فعالیت در راستای مشارکت شهروندان در حوزه مدیریت شهری خمام بوده است.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط:

گزارش عملکرد شش ماهه دوره چهارم شورای اسلامی شهر خمام ارائه شد/ گزارش تصویری


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads