کد خبر: 46172 - تاریخ: سه‌شنبه، 4 مارس 2014 - 11:59

رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد:

دستگیری عامل هک پروفایل شخصی شهروند گیلانی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای گیلان از شناسایی و دستگیری عامل هک پروفایل شخصی یک شهروند گیلانی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خوبان، ایرج محمدخانی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: خانم 20 ساله گیلانی یک فقره پرونده مبنی بر هک پروفایل شخصی در فضای مجازی را به دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی رشت ارجاع داد.

وی به رسیدگی موضوع مذکور توسط پلیس فتای گیلان اشاره کرد و افزود: عامل هک پروفایل شخصی شهروند گیلانی با تحقیقات از شاکی و تحقیقات فنی و پلیس فتا شناسایی شد.

محمدخانی با بیان اینکه مرد 33 ساله اهل و ساکن رشت عامل هک پروفایل شخصی شهروند گیلانی بود، تصریح کرد: فرد مذکور با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای گیلان از کشف مستندات دیجیتال در بازرسی از منزل فرد مذکور خبر داد و بیان کرد: متهم به جرم خود مبنی بر بهره گرفتن از نرم‌افزار ویژه اعتراف کرد.

وی با اشاره به اینکه متهم با قرار وثیقه 150 میلیون ریالی روانه زندان شد، اظهار کرد: طبق فصل یکم ماده یک قانون جرایم رایانه‌ای، هر فردی به طور غیر مجاز به داده‌ها، سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده، دسترسی یابد به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا 20 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads