کد خبر: 46065 - تاریخ: یکشنبه، 2 مارس 2014 - 16:47

دادستان کل کشور:

مدعیان حقوق بشر دارو را تحریم کردند/ دادگاههای مفاسد اقتصادی علنی پخش شود

دادستان کل کشور با اشاره به شکست دشمن برای به زانو درآوردن ملت ایران طی 35 سال گذشته، تاکید کرد: امکان پخش دادگاههای علنی برای محاکمه مفسدان اقتصادی فراهم شود و پخش علنی دادگاهها بازدارنده‌تر از مجازات خواهد بود.

به گزارش خوبان، حجت الاسلام محسنی اژه ای روز یکشنبه در همایش اقتصاد مقاومتی در سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: در عصر حاضر این توفیق را داریم که برای نظام متکی به اسلام ناب و زیر پرچمی که علمدار آن امام راحل و مقام معظم رهبری دو نیروی الهی و شایسته بوده و هستند، در حال خدمت رسانی هستیم. امروز برای ملتی تلاش می کنیم که حقیقتا در تمام طول تاریخ بی‌نظیر هستند. اگر بی‌نظیر نباشند، کم‌نظیرند.

وی افزود: 35 سال است دشمن‌ترین دشمنان اسلام و ملت ایران همه تلاش خود را بکار بستند که این ملت را به زانو در بیاورند.

محسنی اژه ای خاطر نشان کرد: زمانیکه به امنیت و وحدت کشور نگاه می کنیم و از آن طرف مشاهده می کنیم که چه توطئه ها و برنامه ریزی هایی برای مقابله با نظام از طرف دشمنان انجام شد، اسم دیگری جز معجزه نمی توانیم روی آن بگذاریم.

دادستان کل کشور ادامه داد: نظام ما مبتنی بر اسلام ناب، رهبری و مردم است و عجین شدن اینها با هم افتخار عزت و معجزه ای را در قرن بوجود آورده است. از این جهت خدا را شاکریم و از لحظه لحظه عمران باید استفاده کنیم. در غیر این صورت اگر غافل باشیم، در آینده حسرت می خوریم.

وی تصریح کرد: 35 سال است دشمنان تلاش کردند از لحاظ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی بر روی کشور فشار وارد کنند. ابتدای انقلاب دشمنان جنگهای داخلی را بر کشور تحمیل کردند و جنگ داخلی را به تمام سطوح کشور از جمله پایتخت کشاندند. چه روزهایی را سال 60 در تهران پشت سر گذاشتیم. همزمان با آن ترورها جنگ نظامی هم به کشور تحمیل شد.

محسنی اژه ای گفت: عراق نبود که با ما می جنگید همه مستکبران شرق و غرب پشت سر صدام ایستاده بودند و به او اجازه دادند انواع سلاح های میکروبی و شیمیایی را استفاده کنند از نظر اطلاعاتی نیز هر چه او می خواست به وی می دادند. هشت سال این جنگ ادامه پیدا کرد و هر کشوری یک چیز به عراق می داد.

دادستان کل کشور با اشاره به بلوکه شدن اموال کشور از همان اول انقلاب خاطر نشان کرد: ما اگر یک موشک می خواستیم به ما نمی دادند بعضا به یک گلوله نیاز داشتیم که آن را نیز در اختیارمان قرار نمی دادند.

وی به هجمه فرهنگی دشمنان ایران اشاره کرد و گفت: مسائل فرهنگی را از دانشگاهها شروع کردند و دانشگاهها تبدیل به قرارگاه جنگی شد مدتی نیز باعث تعطیلی دانشگاهها شدند. روزنامه های آن دوران را یادمان هست دشمن در همه این مصاف شکست خورده است و امروز به زعم خودش یک جنگ تمام عیار اقتصادی را بکار گرفته است. در طول این سال ها چند نوع تحریم را علیه ما انجام دادند. تحریم های سیاسی را علیه اشخاص آغاز کرده و دادیار، قاضی، مدیرکل و هر کسی که احساس می کردند می تواند در بهتر شدن وضعیت کشور تاثیری داشته باشد در لیست تحریم قرار دادند.

محسنی اژه ای به تحریم دارو اشاره کرد و گفت: مدعیان حقوق بشر که می دانند دارو و مسائل مرتبط با سلامت نباید تحریم شوند دارو را در لیست تحریم خود قرار دادند آنها نمایندگانی را می فرستادند تا بررسی کنند که یک وقت تحریم ها را ما دور نزنیم. دولت آمریکا کمیته ای را برای پیگیری تحریم ها تشکیل داد و در این راه از ابزار تحریم خواهش و باج استفاده کرد.

دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: در پیشرفتهای علمی امروز ما کجا هستیم و کشورهای همسایه کجا هستند؟ عربستان کشور حلقه به گوش خارجی است که فکر نمی کنم خودشان نیز منکر این قضیه باشند. این کشور وضع مالی خوبی دارد و مشکلات ما را نداشته، اما حالا ببینید پیشرفتهای ما بالاتر است یا عربستان؟

وی تاکید کرد: دشمنان امروز تلاش می کنند با یک جنگ تمام عیار اقتصادی ملت را از پا در آورند. رهبر معظم انقلاب با یک دید جامع و یک پیش بینی خاص نسبت به دشمن تمام این مسائل را ارزیابی کردند البته باید بگویم ایشان در همه زمینه ها اهل مشورت هستند و اگر بخواهند موضوعی را ابلاغ کنند، ماهها و حتی سالها در این زمینه فکر و مشورت می کنند.

محسنی اژه ای در ادامه گفت: در نهایت سیاستهای اقتصاد مقاومتی در مجمع تشخیص تدوین و به استحضار مقام معظم رهبری رسید و ایشان آن را به سران قوا ابلاغ کردند. البته ایشان توصیه هایی را نیز در این راستا داشتند و جلساتی را در این زمینه تا به امروز برگزار کردند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: کوتاهی در این زمینه باعث خسران می شود. ضرورت دارد که ما تعریف کنیم اقتصاد مقاومتی یعنی چه؟ اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه ما متکی به اقتصادی باشیم که استقلال اقتصادی کشور حفظ شود و نیازمند بیرون نباشیم. ما باید ببینیم که از نفت کشورمان چگونه استفاده می کنیم و نفت یکی از سرمایه های ملی ما است و ما باید بتوانیم با افزایش تولید فرآورده ها یک بشکه نفت را به طور مثال از 100 دلار به 1000 دلار برسانیم. ما باید نیازمندی های جامعه خودمان را، خودمان تولید کنیم. ساده اندیشی است اگر فکر کنیم بدون توجه به توان داخلی مان و با نگاه به بیرون می توانیم بر مشکلات فائق آییم. بیرون دست مستکبرین است که با وجود نظام و اسلام ما مخالف است بنابراین اقتصاد ما باید با تکیه بر خودمان باشد.

وی افزود: ما در حال حاضر در کشور نیروی خلاق، جوان و منابع داریم و دستمان خالی نیست، نسبت به فناوری جدید هم دستمان خالی نبوده و ابزار و نیروی انسانی لازم را داریم. چرا فکر کنیم فقط برای رفع تحریم با دیگران دست سازش بدهیم کمک آنها در حدی است که ما را به خودشان وابسته تر کند.

محسنی اژه ای تاکید کرد: امروز یکی از مسائل اولویت دار کشور که ابلاغ شده اقتصاد مقاومتی است. یکی از قوایی که در این زمینه مسئولیت دارد، قوه قضائیه است. البته مسئولیت قوه قضائیه از لحاظ کمی نسبت به سایر قوا کم است و زمانیکه سیاست های کلی را مشاهده می کنیم در یکی از بندها به صورت مستقیم و در بعضی از بندها به صورت غیرمستقیم مسئولیت قوه قضائیه مشاهده می شود. بیشتر مسئولیت ها در این زمینه بر عهده سایر قوا از جمله قوای مجریه است.

دادستان کل کشور با اشاره به نقش سازمان بازرسی اظهار داشت: اکنون برای افزایش تولید در کشورمان موانع زیادی وجود دارد و بخشی از موانع قانونی است و باید کمک کنیم تا آن موانع رفع شود. البته مجلس هم باید به کمک بیاید و این موانع را اصلاح کند. سازمان بازرسی کل کشور دو سه مورد موثر را شناسایی و برخورد کند تا اثرگذار باشد. افرادی که در دستگاه حکومتی فساد می کنند باید مهر خیانت بر پیشانی آنها بخورد و امکان برگزاری دادگاه علنی فراهم شود. پخش علنی دادگاه ها بازدارنده تر از مجازات خواهد بود.

وی افزود: اینکه اسامی به صورت سین جین گفته شود و خبرنگار در دادگاه علنی بنشیند، گوش کند، اما نتواند آن را پخش کند، با موضوع علنی بودن دادگاه متفاوت است. سازمان بازرسی با افرادی که به مشتری تقاضای شراکت می دهد باید برخورد کند.

محسنی اژه ای ادامه داد: اکثریت مدیران ما خدوم هستند مدیری که زحمت کش است همیشه باید از کار بازرسی استقبال کند و خائن باید از بازرسی بترسد، البته این موضوع به نوع رفتار و عملکرد ما بستگی دارد. با خائنین در دستگاه ها باید طوری برخورد شود که بازدارنده باشد و افرادی که سالم هستند اطمینان داشته و در تصمیم گیری ها دستشان نلرزد و احساس کند هم سیستم قضایی و هم بازرسی به کمکش می آید.

دادستان کل کشور به اولویت بندی پرونده ها در سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: موضوعات بسیاری به شما ارجاع می شود که ممکن است شما نتوانید به همه مسائل پاسخ دهید، به همین خاطر در این شرایط باید اولویت بندی کنیم. اقتصاد مقاومتی و رضایت مردم باید جزء اولویت ها قرار بگیرد. جایی امکان دارد میزان فساد بالا نباشد، اما متکثر باشد و باعث نارضایتی بخشی از جامعه شود این موارد باید در اولویت قرار بگیرد.

سخنگوی قوه قضائیه در پایان به موضوع پیشگیری اشاره کرد و گفت: هزینه پیشگیری کمتر از درمان است. سازمان بازرسی کل کشور با کمک دیگر قوا هماهنگی های لازم را ایجاد کند تا از وقوع فسادها پیشگیری شود. اگر به عنوان گرفتن کمک مالی از نهادی در محذور قرار گرفتیم، غلط است که در این صورت جامعه و نظام ضرر می کنند. در بودجه استانی هم اگر قرار باشد برای گرفتن بودجه بیشتر از استانداری با نهاد کنار بیاییم این همان روزی است که باید گفت وای به روزی که بگندد نمک. این هماهنگی نیست و می تواند تولید فساد کند. اولویت ما پیشگیری از جرائم است و قبل از رخ دادن ماجراهایی مانند 8 هزار میلیاردی که باعث بدبینی مردم می شود باید در همان مراحل اول با شفافیت و قاطعیت از رخ داد آن جلوگیری کرد.

وی افزود: یکی از کارهای خوب دوره آقای پورمحمدی این بود که موضوعات به روز شده بود در مقطعی که خودم در مجتمع کارکنان دولت بودم پرونده ای از سازمان بازرسی می آمد که مربوط به 4 یا 5 سال قبل می‌شد. رئیس قوه قضائیه در خصوص سیاست مقاومتی این مسئولیت را بر عهده من گذاشتند و افتخار می کنم برای نظام کوچکترین قدمی برمی دارم.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads