کد خبر: 45944 - تاریخ: جمعه، 28 فوریه 2014 - 10:55

روحانی در گفت‌و‌گوی زنده تلویزونی با مر‌دم هرمزگان:

‌یارانه حذف نمی‌شود/ تورم روز گذشته به 33 درصد رسید/ آغاز مرحله دوم هدفمندی یار‌انه‌ها در سال 93

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ‌یارانه نقدی حذف نمی‌شود، گفت: تورم در روز گذشته به 33 درصد رسید.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: حجت‌الاسلام حسن روحانی پنج شنبه شب با حضور در مرکز صداوسیمای خلیج فارس در گفت‌وگویی زنده علاوه بر پاسخ به سئوالات مجری برنامه به صورت تلفنی و تفسیری نیز به سئوالات مردم هرمزگان از شهرستان‌های مختلف پاسخ گفت.

وی در بخش نخست سخنان خود در پاسخ به سئوال مجری برنامه پیرامون اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و دیدگاه دولت در مورد این طرح، اظهار داشت: اصل هدفمندی مورد اجماع تمام مسئولان بوده است که اجرای آن در مرحله اول با اشکالاتی توأم بوده و به قول مجلسی‌ها قانون در این راستا به درستی اجرا نشده است.

وی ادامه داد: قرار بود با حذف یارانه حامل‌های انرژی و سایر بخش‌ها به توسعه زیرساخت‌ها کمک شود و در واقع هدف از هدفمندی کاهش مصرف انرژی و نزدیک کردن قیمت انرژی با کشورهای همسایه بود که معتقدیم با رویه کنونی از این هدف دور شده‌ایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در پی مصوبه مجلس، دولت نیز با اجرای مرحله دوم هدفمندی کاملاً موافق است، خاطرنشان کرد: این مرحله از سال آینده آغاز می‌شود و از اینجا به مردم می‌گویم که نباید دغدغه‌ای در این مورد داشته باشند، چراکه یارانه نقدی در کنار سبد کالا برای نیازمندان کماکان ارائه خواهد شد.

روحانی تصریح کرد: دهک‌های کم‌درآمد اصلاً نباید دغدغه‌ای در مورد اجرای طرح دوم هدفمندی یارانه‌ها داشته باشند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص تورم، عنوان کرد: از ابتدای آغاز به کار دولت، اقتصاد با تورم 43 درصدی روبه‌رو بود و در همان اول به مردم قول دادیم که جلوی تورم را بگیریم که طی اعلام مرکز آمار در روز گذشته تورم به 7/33 درصد رسیده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تا پایان سال نرخ تورم به 35 درصد می‌رسد، اضافه کرد: طی برنامه‌های موجود این نرخ در سال آینده به 25 درصد می‌رسد.

روحانی یادآور شد: تمام تلاش دولت این است که جلوی تورم را بگیرد تا از این طریق زندگی مردم به ثبات بیشتری برسد.

وی در بخش دوم این برنامه زنده در پاسخ به سئوال یکی از اهالی شهرستان بشاگرد که توسط ارتباط تصویری صورت گرفت، اذعان داشت: دولت به مبحث درمان در سراسر کشور و به ویژه در هرمزگان توجه ویژه‌ای دارد.

رئیس جمهور عنوان داشت: در همین راستا و طی سال آینده در زمینه بیمه گام‌های خوبی برداشته خواهد شد و ارزش دفترچه‌های بیمه بالاتر می‌رود.

روحانی افزود: تجهیز بیمارستان‌ها و فعال‌سازی مراکز بهداشتی نیز در دستور کار قرار دارد؛ به نحوی که در تجهیز بیمارستان‌های سراسر کشور گام‌‌های جدی برداشته می‌شود.

وی ابراز داشت: طی سال آینده 3 میلیارد تومان بودجه به توسعه راه‌های روستایی بشاگرد اختصاص خواهد یافت.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه طرح توسعه‌ای شهرستان جاسک بر روی شهرستان بشاگرد و دیگر نقاط هرمزگان نیز تأثیر دارد، گفت: دولت برای شکوفایی سواحل و جزایر خلیج فارس برنامه‌های متعددی را در نظر دارد.

روحانی یادآور شد: برای رفع مشکلات زیرساختی در بشاگرد نیز 5/72 میلیارد ریال طی سال آینده در نظر گرفته شده است.

به گفته ‌وی؛ با وجود تمامی توجهاتی که در 3 دهه اخیر به بشاگرد شده است، این منطقه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

رئیس جمهور گفت: برای توسعه جاسک و اجرای طرح صادرات نفت از این منطقه مجبوریم خطوط انتقال نفت را از خوزستان به جاسک احداث کنیم که این امر می‌تواند برای توسعه کل استان مؤثر باشد.

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads