کد خبر: 45808 - تاریخ: سه‌شنبه، 25 فوریه 2014 - 23:50

مهدوی فرماندار رشت؛

اهمیت سلامت بر کسی پوشیده نیست/ ارادت ویژه ای به امام جمعه خمام دارم

سید عیسی مهدوی فرماندار رشت پیش از ظهر امروز در همایش سلامت مردان ایرانی که در کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد گفت: داشتن سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است و انسان در صورتی که تن سالمی نداشته باشد نمی تواند به کارهای دیگر خود برسد.

به گزارش خوبان: سید عیسی مهدوی فرماندار رشت پیش از ظهر امروز در همایش سلامت مردان ایرانی که در کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد گفت: داشتن سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است و انسان در صورتی که تن سالمی نداشته باشد نمی تواند به کارهای دیگر خود برسد.

وی با اشاره به اهمیت بحث بهداشت و سلامت افزود: اهمیت بحث سلامت به عنوان زیر ساخت مهم توسعه یافتگی بر کسی پوشیده نیست.

مهدوی ادامه داد: انصافاً نظام جمهوری اسلامی در بحث بهداشت سرمایه گزاری خوبی انجام داده ولی این سرمایه گزاری ها کافی نیست و هنوز مشکلاتی داریم.

فرماندار رشت با اشاره به رتبه پنجم ایران در تصادفات جاده ای خاطرنشان کرد: این جایگاه شایسته نظام جمهوری اسلامی و مردم با فرهنگ ما نیست.

مهدوی با بیان این که اثرات از دست دادن سرپرست خانوار بر کسی پوشیده نیست تصریح کرد: مسیر زندگی یک فرد با این حوادث رانندگی و یا بیماری های لاعلاج عوض می شود.

DSC00228

وی ادامه داد: در جامعه‌ کنونی آسیب‌پذیرترین خانوارها، خانوارهای بی‌سرپرست هستند و چقدر ما در این حوزه ها آسیب پذیر هستیم. در واقع این قضیه آسیب های اجتماعی و فرهنگی فراوانی را به وجود می آورد.

فرماندار رشت ادامه داد: با یک آموزش حداقلی مثل بستن کمربند ایمنی و با فرهنگ سازی این موضوع، می توان صدمات و جراحات ناشی از حوادث رانندگی را تاحد قابل قبولی کاهش داد.

مهدوی با اشاره به نبود ایمنی در ساخت و سازها در کشور گفت: ایمنی در ساخت و سازها در سال‌های اخیر مناسب نبوده و وقوع زلزله‌های اخیر نشان داده که چقدر در این زمینه آسیب‌پذیر هستیم. در مبحث ساختمان سازی با رعایت مقررات ملی ساختمان می توان از بسیاری از این آسیب ها جلوگیری کرد.

وی در ادامه ضمن بیان اهمیت ایمنی در محیط کار گفت: از جمله آسیب های مهمی که برای یک سرپرست خانوار ممکن است به وجود بیاید ، آسیب های وارده در محیط کار است که از جمله آن ها آسیب وارده بر کمر به واسطه نشستن بر روی صندلی است. در حالی که با یک آموزش حداقلی می توان از آن پیشگیری نمود.

فرماندار رشت در پایان سخنان خود از اهتمام ویژه حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام به واسطه حضور در همه ی عرصه ها تشکر نموده و افزود: انصافاً ایشان در همه ی صحنه ها حضور دارند و بنده ارادت ویژه ای به ایشان دارم. ایشان برای مردم بخش خمام نعمت ویژه ای هستند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads