کد خبر: 45677 - تاریخ: دوشنبه، 24 فوریه 2014 - 10:10

شهردار جدید لشت نشاء در مصاحبه تفصیلی با خوبان خبر عنوان نمود؛

در حال احیای پارک گلباغ لشت نشاء هستیم/ لشت نشاء به دلایل نامعلوم تاکنون محروم مانده/ از یکایک مسئولین شهر صمیمانه سپاسگزارم

با توجه به این که دو ماه و اندی از شروع به کار علیرضا مسچیان به عنوان شهردار جدید لشت نشاء می گذرد، خبرنگار ما در مصاحبه ای آخرین اقدامات و فعالیت های صورت گرفته توسط شهرداری لشت نشاء را از شهردار جویا شده است.

به گزارش خوبان: با توجه به این که دو ماه و اندی از شروع به کار علیرضا مسچیان به عنوان شهردار جدید لشت نشاء می گذرد، خبرنگار ما در مصاحبه ای آخرین اقدامات و فعالیت های صورت گرفته توسط شهرداری لشت نشاء را از شهردار جویا شده است.

خوبان خبر: کمی از خودتان برای ما بگویید.

متولد سال 1356 هستم.سال 1379 به استخدام وزارت کشور درآمدم و سابقه 13 سال کار اجرایی دارم. فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی هستم و هم اکنون دانشجوی دکتری رشته مدیریت دولتی می باشم.

خوبان خبر: چند سال در بخشداری خشکبیجار به کار مشغول بودید؟

حدود 12 سال سابقه فعالیت در بخشداری خشکبیجار دارم.

خوبان خبر: مهم ترین اقداماتی که تا کنون برای مردم فهیم لشت نشاء انجام داده اید چیست؟

جواب دادن به این سوال زود است. از قدیم نابسامانی های زیادی در شهرداری لشت نشاء وجود داشته است. البته از مسئولین گذشته به خاطر تلاش هایشان تشکر می کنم.

اما چون منابع کم و مطالبات به حق مردم زیاد است، نمی شود خیلی به مردم جوابگو بود و در این بین مسلماً عده ای ناراضی خواهند بود. ولی مطمئن باشید این در استطاعت شوراو شهرداران نبوده که خیلی کار کنند.

هم اکنون در حال احیای پارک شهر لشت نشا که سابقاً به گلباغ معروف بوده و مدت ها بود که رنگ گل را به خود ندیده بوده هستیم. البته منابع خیلی محدود است ولی با کم کردن هزینه ها تلاش می کنیم کار را پیش ببریم. در حال تعویض سنگ فرش معابر و احیای فضای سبز، روشنایی و سیستم آب رسانی این پارک هستیم.

خوبان خبر: مقدار اعتباری که برای این پروژه در نظر گرفته اید چه قدر است؟

ما سعی نموده ایم تا حد امکان از همکاران خود برای احیای این پارک استفاده کنیم و تا حد ممکن هزینه ها را کاهش دهیم. اما تا کنون، برآورد دقیقی از هزینه ها صورت نگرفته است.

خوبان خبر: برای توسعه و آبادانی شهر لشت نشاء چه برنامه هایی را برای کوتاه مدت و بلند مدت در نظر دارید؟

بنده بومی این شهر هستم. خواسته به حق مردم لشت نشاء زیاد است. در این مدت کوتاه سعی کردم شرایط را ارزیابی کنم و با توجه به امکانات محدودی که داریم، سعی کردیم که اولویت بندی کنیم که کدام کار را زودتر انجام دهیم. فعلاً قولی نمی دهم تا شرمنده مردم نشوم.

خوبان خبر: به نظر شما آیا روند توسعه شهر لشت نشاء راضی کننده است؟

با توجه به این که شهر لشت نشاء یک شهر تاریخی است، به دلایل نامعلوم محروم و مغفول مانده است و این محرومیت در جاهای مختلف شهر قابل شهود است. با توجه به توریستی بودن شهر لشت نشاء ، سیمای شهر باید تغییر یابد .علیرضا مسچیان

خوبان خبر: با توجه به گذشتن مدت کوتاهی از آغاز به کار شما به عنوان شهردار لشت نشا، رابطه شما با بخشدار، امام جمعه، شورای شهر و سایر مسئولین شهر لشت نشاء چگونه است؟

شورای شهر همواره پشتیبان من بوده، هست و ان شا الله خواهد بود. ما سوای همکار بودن، با همدیگر دوست هستیم و این دوستی در روند توسعه شهر لشت نشاء موثر خواهد بود. ما بخشدار خوب و زحمتکش و فهیمی داریم . همین طور امام جمعه محترم و از منویات ایشان استفاده های زیادی برده ایم.

خوبان خبر: شنیده شده که شهرداری با مشکل عدیده مالی مواجه است؟ علت چیست؟

مشکلات مالی نه تنها این شهرداری بلکه شهرداری های هم درجه با این و حتی بالاتر را گرفته است. ما توانستیم حقوق کارمندان را تامین کنیم.

بدهی های جاری همواره بوده و این بدهی ها در اواخر سال شکل جدی تری به خود می گیرد.

خوبان خبر: به نظر شما این مشکلات حل خواهد شد؟

بله. قطعاً با صرفه جویی هایی که صورت گرفته، هزینه ها کنترل شده و قصد داریم هزینه ها را به حداقل برسانیم تا شرمنده همکاران نشویم.

خوبان خبر: آیا این معوقات در عملکرد شهرداری تاثیر گذار بوده است؟

همان طور که می دانید، وقتی درآمدها را پیش بینی می کنیم، آن ها تحقق نمی یابد اما هزینه ها همواره به وجود می آیند.  وقتی این درآمدها به وجود نیامده باشد، قدر مسلم با مشکل مواجه خواهیم شد.

خوبان خبر: با توجه به بارش شدید برف اخیر در گیلان، در خصوص عملکرد خود در ایام بارش برف در شهر لشت نشاء توضیح بفرمایید؟

با توجه به سابقه ای که در وزارت کشور داشتم، با بحران برف ناآشنا نبودم. به همین دلیل زمانی که احساس شد، برف در حال سنگین شدن است، با توجه به امکانات محدودی که داشتیم ماشین های سنگین و نیمه سنگین خود را در معابر شهر حرکت دادیم و اجازه ندادیم تا برف انباشته شود. همکاران بخش خصوصی هم با چند دستگاه تراکتور و بیلبکو به کمک ما آمدند که جا دارد در همین جا از ایشان تشکر کنم.

و در نهایت اجازه ندادیم معبری بسته بماند تا مردم دچار مشکل شوند والحمدالله این لبخند رضایت و حلاوت و خشنودی که در دل شهروندان بود برای من به اندازه چهار شب بی خوابی می ارزید.

خوبان خبر: چه میزان خسارت مالی از برف اخیر در شهر لشت نشاء برجای مانده است؟

صاحبان برخی ساختمان ها به خاطر آسیب های وارده به سقف ساختمان هایشان به ما مراجعه نمودند. ما هم با همکاری بنیاد مسکن سعی در تسریع جبران خسارت به این واحدها داریم.

خوبان خبر: با توجه به این که ما در خیابان شریعتی لشت نشاء به خاطر عرض کم و پارک ماشین شاهد ترافیک سنگین هستیم، شهرداری لشت نشاء برای رفع این مشکل چه تدابیری اندیشیده است؟

شهردار قبلی طرحی مبنی بر انتقال مغازه ها به جای دیگری را ارائه داده بود تا معابر آزاد شوند که در این میان چالش هایی به وجود آمد و منجر به تعطیلی موقت پروژه شد. ما اکنون درصدد هستیم تا این چالش ها را برطرف کنیم و پروژه را عملیاتی نماییم. اگر این اتفاق بیفتد مغازه ها تخریب و خیابان کامل باز خواهد شد.

با این وجود برای ایام عید پارکینگی برای ماشین پیش بینی نموده ایم.

خوبان خبر: این پارکینگ در کدام قسمت شهر هستند؟

این پارکینگ جنب سینمای سابق است تا در ایام عید مسافران وارد شهر نشوند و ترافیک بیشتری ایجاد نشود و ماشینهای خود را در همان پارکینگ پارک کنند. هم اکنون در حال آماده سازی زمین پارکینگ هستیم.

خوبان خبر: در پایان اگر صحبت ناگفته ای دارید…

از یکایک اعضای شورای شهر لشت نشاء صمیمانه تشکر می نمایم که همراه و همقدم با بنده بودند. از امام جمعه، بخشدار و سایر مسئولین ادارات لشت نشاء نیز کمال تشکر را دارم. امیدوارم با این همدلی و وحدتی که بین مسئولین لشت نشاء وجود دارد، آینده ای درخشان برای لشت نشاء به وجود بیاید.

خوبان خبر: از وقتی که در اختیار سایت خوبان خبر گذاشتید، سپاسگزاریم.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۳

  1. محمد علیدخت
     | 2014/02/27 - 18:14
    پاسخ
    +2
    0

    باسلام خدمت برادر ارجمندم جناب آقای مسچیان با سابقه اجرایی که از شما سراغ دارم و از نزدیک پیگیر فعالیت های شما هستم میدانم که در این امر موفق خواهید شد.

  2. محسن
     | 2014/03/9 - 12:22
    پاسخ
    +2
    0

    ضمن خسته نباشيد به شهردار محترم سوال اينست آيا تدبيري براي درامد شهرداري شده يا نه خواهشا از اين موضوع غافل نباشيد

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads