کد خبر: 45656 - تاریخ: یکشنبه، 23 فوریه 2014 - 16:31

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان:

سد شهر بیجار قبل از نوروز 93 آبگیری می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان به پیشرفت فیزیکی 98 درصدی سد شهر بیجار اشاره کرد و گفت: سد شهربیجار قبل از نوروز 93 آبگیری می‌شود.

به گزارش خوبان، سیف‌الله آقابیگی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آب گیلان با اشاره به پیشرفت فیزیکی 98 درصدی سد شهر بیجار اظهار کرد: سال 93 پایداری آب شرب گیلان از سد شهر بیجار تامین می‌شود.

وی از آبگیری سد شهر بیجار قبل نوروز سال 93 خبر داد و افزود: آب مورد نیاز تصفیه‌خانه سنگر از سد شهر بیجار تامین می‌شود و دغدغه تامین آب شرب نداریم.

آقابیگی، نیاز سالانه آب شرب گیلان را بین 100 تا 140 میلیون متر مکعب عنوان کرد.

*کشاورزان ارقام زودرس برنج را کشت کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در جلسه مذکور به آماده‌سازی شالیزارها اشاره کرد و گفت: امسال ارقام دیررس برنج باید از کشت شالیکاران خارج شود.

ایرج بنیادی بر کشت ارقام زودرس برنج تاکید کرد و افزود: کشت ارقام زودرس برنج مدت 100 روز نیاز به آب دارد.

وی زمان نشای برنج را از فروردین تا خرداد ماه دانست و بیان کرد: تمام روستاهای گیلان به منظور آبرسانی به شالیزارها شناسایی شدند.

بنیادی با بیان اینکه شخم زمستانه شالیزارها را می‌توان با هماهنگی تمام دستگاه‌ها به 70 درصد رساند، خاطرنشان کرد: امسال 31 میلیارد تومان تسهیلات برای مکانیزاسیون اراضی کشاورزی گیلان پرداخت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان به فعالیت 6 هزار و 500 تراکتور در استان اشاره کرد و یادآور شد: 50 هزار دستگاه تیلر در گیلان موجود است.

وی شخم 230 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان با به‌کارگیری تمام تراکتورها و تیلرهای موجود را نیازمند یک روز فعالیت خواند و تصریح کرد: گیلان مشکلی از نظر ماشین‌آلات کشاورزی ندارد.

بنیادی با بیان اینکه 50 درصد شخم زمستانه در املش انجام شده است، اظهار کرد: 29 درصد شالیزارهای رودسر شخم زمستانه زده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان شخم زمستانه در رشت را چهار درصد عنوان کرد و افزود: شالیکاران رشتی به منظور صرفه‌جویی در آب شخم نخست و دوم را همزمان انجام می‌دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads