کد خبر: 45585 - تاریخ: شنبه، 22 فوریه 2014 - 15:03

از 17 اسفند جاری به مدت یک ماه انجام می‌شود؛

اجرای طرح ترافیکی نوروزی در گیلان

رئیس پلیس راهور گیلان از اجرای طرح ترافیکی نوروزی از 17 اسفند ماه جاری تا 17 فروردین سال 93 در جاده‌های این استان خبر داد.

به گزارش خوبان، سید تقی امینی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اجرای طرح ترافیکی نوروزی در گیلان اظهار کرد: طرح مذکور در دو مرحله اجرا می‌شود.

وی مرحله نخست اجرای طرح ترافیکی نوروزی را از 17 تا 25 اسفند ماه جاری در گیلان عنوان کرد و افزود: مرحله دوم طرح مذکور از 25 اسفند جاری تا 17 فروردین سال 93 اجرا می‌شود.

امینی از به‌کارگیری 480 نفر برای اجرای طرح ترافیکی نوروزی در گیلان خبر داد و بیان کرد: تعداد 120 نفر نیروی کمکی از راهنمایی و رانندگی ناجا در جاده‌های برون‌شهری استان مستقر می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با بیان اینکه 70 دستگاه موتورسیکلت در اجرای طرح ترافیکی نوروزی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: تعداد 65 دستگاه خودرو در قالب 130 نفر نیرو در طرح مذکور به‌کارگیری می‌شود.

وی تعداد گروه‌های ثابت پلیس در طرح ترافیکی نوروزی را 139 نفر اعلام کرد و گفت: نیروهای مذکور در 118 پست در مدت اجرای طرح به‌کارگیری می‌شوند.

*استفاده از «پلیس‌یاران جوان» در طرح ترافیکی نوروزی گیلان

امینی با اشاره استفاده از «پلیس‌یاران جوان» در طرح ترافیکی نوروزی در گیلان، خاطرنشان کرد: استفاده از «پلیس‌یاران جوان» در گیلان به صورت ویژه است.

رئیس پلیس راهور گیلان از استقرار دو بالگرد نیروی انتظامی به منظور پوشش هوایی محورهای پر تردد در استان خبر داد و یادآور شد: بالگردهای ناجا برای نظارت و مدیریت لازم بر امور ترافیکی در گیلان مستقر می‌شوند.

وی استقرار نخستین بالگرد را از 28 اسفند جاری تا پنجم فروردین سال 93 در گیلان عنوان کرد و افزود: بالگرد دوم از پنجم تا 14 فروردین سال 93 در استان مستقر می‌شود.

امینی با تاکید بر اطلاع‌رسانی و توصیه‌های ایمنی با رویکرد ایجاد تشویق رانندگان به اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی، اظهار کرد: توصیه‌های ایمنی به منظور حفظ سلامتی رانندگان و دیگران با استفاده از ظرفیت تمام رسانه‌ها انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان خواستار جلوگیری از صدور مجوز حفاری معابر توسط شهرداری‌ها در ایام نوروز شد و بیان کرد: شهرداری‌ها از صدور مجوز حفاری از 20 اسفند جاری خودداری کنند تا ترافیک روانی در خیابان‌ها ایجاد شود.

وی به مشخص شدن نقاط حادثه‌خیز معابر از طرف شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها در حوزه ترمیم معابر و خط‌کشی معابر عمومی با توجه به حجم بالای سفر در ایام نوروز اقدام کنند.

امینی بارش برف اخیر را سبب ایجاد مشکلاتی در معابر عمومی گیلان خواند و تصریح کرد: بارش برف مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

رئیس پلیس راهور گیلان بر گشت‌زنی و امدادرسانی شرکت‌های امداد خودرو و ایران خودرو در طرح ترافیکی نوروزی تاکید کرد و یادآور شد: حضور دستگاه‌های امدادرسان ایام نوروز در جاده‌ها حائز اهمیت است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌های شورای ترافیک در شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: مصوبات شورای مذکور به منظور برطرف شدن معایب و اصلاح هندسی معابر باید اجرایی شود.

امینی خواستار حضور شرکت‌های بیمه ایام نوروز در گیلان شد و اظهار کرد: سال گذشته با شرکت بیمه ملت برای جبران خسارت رانندگان در استان مشکل داشتیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با بیان اینکه خسارت ناشی از تصادفات تا سقف 3 میلیون و 800 هزار تومان نیاز به تنظیم کروکی پلیس ندارد، تصریح کرد: شرکت‌های بیمه مکلف هستند خسارت تصادف‌ها تا سقف اعلام شده بدون تنظیم کروکی را به مردم پرداخت کنند.

*برخورد با ناوگان حمل و نقل عمومی متخلف در نوروز 93

وی بر به‌کارگیری وسایل نقلیه عمومی برای جابه‌جایی شهروندان به‌ویژه در ایام تعطیل تاکید کرد و افزود: نهادهای مربوطه با تخلف ناوگان حمل و نقل عمومی برخورد می‌کنند.

امینی پیش‌بینی محل اسکان مسافران را از مشکلات اجرای طرح نوروزی در سال‌های گذشته دانست و بیان کرد: امسال باید درباره موضوع مذکور تمهیدات لازم اندیشیده شود.

رئیس پلیس راهور گیلان تجهیز نبودن معابر به دوربین‌های کنترل برای ثبت تخلف‌ها را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: امکان کنترل سنتی با توجه به حجم بسیار ترافیکی در نوروز غیر ممکن است و باید از تجهیزات به‌روز استفاده شود.

وی با اشاره به استفاده تمام استان‌ها از دوربین‌های کنترل ترافیکی، اظهار کرد: گیلان از وجود دوربین‌های مذکور محروم است و در هدایت ترافیک با مشکل مواجه هستیم.

*خیابان تختی رشت یک‌طرفه می‌شود

امینی به وضعیت خیابان تختی در رشت اشاره کرد و افزود: خیابان مذکور اکنون گنجایش حجم تردد خودروها را ندارد و در اوج ترافیک تا 29 اسفند جاری به صورت روزانه با مشکل مواجه هستیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان خواستار یک‌طرفه شدن خیابان تختی از طرف شمال به جنوب شد و تصریح کرد: درصدد تصویب یک‌طرفه شدن خیابان تختی در شورای ترافیک استان هستیم و این امر موجب کاهش حجم ترافیک میدان شهید انصاری، پل بوسار و تقاطع غیر همسطح شهید باستانی‌شعار می‌شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads