کد خبر: 4553 - تاریخ: شنبه، 7 جولای 2012 - 08:03

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در دیدار با وزیر کشور:

تصمیم دولت برای تغییر استاندار گیلان قطعی نیست

محمد مهدی رهبری املشی با اشاره به مذاکره خود با وزیر کشور، اظهار داشت: محمد مصطفی نجار در این مذاکره تاکید کرد وزارت کشور هنوز تصمیم قطعی مبنی بر تغییر مهدی سعادتی از سمت استانداری گیلان نگرفته و برخی از مطالب سایت‌ها در حد شایعه است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی؛ تغییر مهدی سعادتی از سمت استانداری را تکذیب کرد، ولی در عین حال تاکید کرد استاندار آینده گیلان باید واحدهای صنعتی تعطیل شده را احیا و مانع از بیکاری شاغلین آن بشود.

محمد مهدی رهبری املشی با اشاره به مذاکره خود با وزیر کشور، اظهار داشت: محمد مصطفی نجار در این مذاکره تاکید کرد وزارت کشور هنوز تصمیم قطعی مبنی بر تغییر مهدی سعادتی از سمت استانداری گیلان نگرفته و برخی از مطالب سایت‌ها در حد شایعه است.

رهبری درباره مهم‌ترین انتظارات مجمع نمایندگان گیلان برای انتخاب استاندار جدید برای این استان، خاطر نشان کرد: نماینده آینده عالی دولت در گیلان باید این استان را در آنچه که‌شان بالای آن است، برساند.

وی تصریح کرد: استاندار آینده گیلان باید با این استان و مشکلات آن آشنایی کامل داشته باشد و بخش کشاورزی این خطه که به آن آسیب جدی وارد شده احیاء کند و توسعه بدهد و معیشت کشاورزان را از این محل تامین کند.

رهبری املشی، اذعان کرد: نماینده آینده عالی دولت در گیلان باید با مسئولان دلسوز استان هماهنگی کامل داشته باشد و بتواند با مسئولان کشوری، ملی و آنانی که مرکز نشین هستند تعامل مثبت داشته باشد تا امکانات لازم برای این خطه جذب کند.

وی اضافه کرد: استاندار آتی گیلان باید در زمینه عمران و آبادی منطقه فعال باشد و پروژه‌هایی که سالیان سال بر روی زمین مانده به نتیجه برساند و کام مردم شهید پرور استان را شیرین کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم، از جمله این پروژه‌ها را راه آهن قزوین – رشت به آستارا و ساری به گرگان عنوان و تاکید کرد: این پروژه‌های مهم واستراتژیک برای منطقه گیلان باید هرچه سریع‌تر تکمیل و به بهره برداری برسد.

رهبری املشی اولویتهای انتخاب استاندار گیلان را توانایی کار، تعهد، دلسوزی، آشنایی با استان و تلاش خواند و ابراز داشت: امید است هیئت دولت استاندار قوی برای گیلان انتخاب بکند تا بتواند استعدادهای بالقوه این استان را بالفعل نماید.

وی صیانت از کار توسط استاندار آینده استان گیلان را ضروی دانست و بیان داشت: شخصی که پس از سعادتی سکاندار این استان می‌شود باید کارخانجات تعطیل شده را دوباره بازگشایی و نیروهای بیکار شده را برسر کار بگرداند که از جمله آن‌ها ایران پوپلین، فومنات، خاور رشت، ریسندگی املش و پوشش هستند.

نماینده مردم رودسر در مجلس نهم همچنین خواستار تکمیل سدهایی شد که در گیلان بیش از ۲۰سال است در دست احداث هستند که از جمله این سد‌ها پلرود، بیجار و شفارود هستند.

رهبری املشی، تکمیل سایت پتروشیمی لاکان رشت و نیز احداث سایت بزرگ گازی و نفتی سردارجنگل در منطقه رودسر که سال گذشته سایت آن توسط وزیر نفت کلنگ زنی

شده است، ضروری دانست و خاطر نشان کرد: راه اندازی هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها می‌تواند سبب جذب چندین هزار نفر نیروی انسانی و کاهش حجم بیکاری استان شود.

رهبری در پایان بالقوه کردن استعدادهای گردشگری گیلان که به طور نسبی در این استان بیشتر است را نیز مورد تاکید کرد و اذعان کرد: سرمایه گذاری در این بخش سبب جذب گردشگران بیشتر و اشتغال زایی خواهدشد.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads