کد خبر: 45483 - تاریخ: پنج‌شنبه، 20 فوریه 2014 - 23:46

نامه رییس‌جمهور به رهبر معظم انقلاب:

دولت بی درنگ برای اجرای سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» اقدام می‌کند

حجت‌الاسلام حسن روحانی در پی ابلاغ سیاست های کلی «اقتصاد مقاومتی» خطاب به مقام معظم رهبری نوشت: این سیاست‌ها بهترین چراغ راه دولت تدبیر و امید خواهد بود تا با حمایت رهبری، پیمان خود با مردم را با قوت و سرعت پیش ببرد و زمینه شکوفایی بیشتر اقتصاد ایران را فراهم سازد.

به گزارش خوبان  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، متن کامل نامه رییس جمهور به مقام معظم رهبری در پی ابلاغ سیاست های کلی «اقتصاد مقاومتی» به شرح زیر است:

 

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی

 

حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی

 

با حمد و سپاس به درگاه الهی و اهدا سلام و تحیات، فرصت را مغتنم شمرده تا مراتب تشکر خود و دولت تدبیر و امید ملت شریف ایران را به مناسبت ابلاغ سیاست های کلی «اقتصاد مقاومتی» به حضور جنابعالی ابراز نمایم. این سیاست‌ها که با تاکید مجدد بر سند چشم انداز بیست ساله کشور، تحقق اقتصاد متکی به دانش و فن آوری، عدالت بنیان، درون زا و برون گرا را در دستور کار کشور قرار می دهد و قوای کشور را مامور به زمینه سازی برای نقش آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی می کند، بهترین چراغ راه دولت تدبیر و امید خواهد بود تا با حمایت رهبری، پیمان خود با مردم را با قوت و سرعت پیش ببرد و زمینه شکوفایی بیشتر اقتصاد ایران را فراهم سازد.

 

خدای بزرگ را شاکرم که گام هایی که در شش ماه آغازین کار دولت برداشته شده است، با توجه به رهنمودهای اقتصاد مقاومتی، در تاکید بر اقتصاد دانش بینان، تحرک دیپلماتیک برای رفع موانع از سر راه صادرات کالاها و خدمات، توسعه پیوندهای راهبردی و گسترش همکاری و مشارکت با کشورهای منطقه و جهان به ویژه همسایگان ، توسعه ظرفیت های تولید نفت و گاز ، رفع موانع از صادرات محصولات پتروشیمی و افزایش صدور فراورده های نفتی و جلوگیری از اقدامات ، فعالیت ها و زمینه های فسادزا، در جهت این سیاست های کلی بوده و مورد تایید و تاکید صریح رهبری بزرگوار قرار گرفته است.

 

بی شک با ابلاغ این سیاست ها، تلاش های گسترده تری باید سامان داده شود. دستگاه ها و بخش های مختلف دولت، بی درنگ در جهت اجرای این سیاست‌ها موظف به اقدامات مشخص شده‌اند. دولت در تهیه قوانین و مقررات لازم و تدوین نقشه راه با استفاده از همکاری دیگر قوا از همه فرصت ها بهره خواهد برد و با تقویت فرهنگ جهادی و تبیین اقتصاد مقاومتی، تلاش و ابتکار همه صاحبنظران، فعالان اقتصادی به ویژه جوانان و نوآوران کارآفرین را به میدان خواهد آورد. ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ، نقش ستادی خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا خواهد نمود و در اولین گام، استفاده از ظرفیت اجرای هدفمند سازی یارانه ها را در جهت افزایش تولید، اشتغال و بهره وری و ارتقای شاخص های عدالت اجتماعی و تامین امنیت غذا و درمان در دستورکار قرار داده است.

 

امید واثق دارم که همچون سال 92، که با درایت جنابعالی و دعوت از آحاد ملت ایران با حضور ملت به سال خلق حماسه سیاسی در صحنه داخلی و خارجی بدل شد، اینک با ابلاغ و اعمال سیاست ها و ایجاد فضای همدلی بیشتر ، به همت همه تلاشگران، سال 93 ، سال حماسه اقتصادی، شکسته شدن محدودیت‌ها و شکوفایی و رونق و رشد پایدار در اقتصاد ایران باشد.

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

حسن روحانی

 

اخبار مرتبط:

سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» ابلاغ شد

 

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads