کد خبر: 45232 - تاریخ: یکشنبه، 16 فوریه 2014 - 19:55

فرمانده انتظامي استان گيلان خبر داد:

دستگيري سرشاخه يك گروه بزرگ هكري در گيلان

فرمانده انتظامي استان گيلان از شناسايي و دستگيري سرشاخه يك گروه بزرگ هكري توسط پليس فتا در گيلان خبر داد.

به گزارش خوبان، سردار ابراهيم قائد رحمتي در نشست انتظامی استان گفت: كارشناسان پليس فتا در رصد فضاي مجازي سرشاخه يك گروه بزرگ هكري را كه مبادرت به هك سايت هاي ايراني مي کرد، شناسايي و تلاش براي احراز هويت حقيقي وي به صورت ويژه در دستور كار اين پليس قرار گرفت .

فرمانده انتظامي استان گيلان افزود: با پي جويي هاي فني و پليسي، كارآگاهان پليس فتا موفق شدند سرشاخه اصلي يك گروه بزرگ هكري را كه جواني 24 ساله اهل تهران، ساكن رشت بود را شناسايي کنند و با هماهنگي مقام قضايي وي را دستگير كردند.

سردار قائد رحمتي اظهار کر: با توجه به ادله ديجيتال كشف شده در بازرسي از منزل متهم، صراحتاً به جرم خود و اينكه به عنوان ادمين يك گروه بزرگ هكري با سوء استفاده از ضعف امنيتي سايت هاي ايراني به صورت غيرمجاز به آنها نفوذ كرده پس از هك كردن سايت، هويت مجازي خود را در صفحه اول سايت هاي هك شده ايراني بارگذاري مي كرد، اعتراف كرد.

وي در پايان با بيان اينكه متهم با تشكيل پرونده به دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت معرفي شد، افزود: زيرشاخه هاي اين گروه بزرگ هكري نيز شناسايي شده و تلاش براي دستگيري آنها ادامه دارد.

فرمانده انتظامي استان گيلان از مديران سايت هاي ايراني خواست با ارتقای ضريب امنيت سايت هاي اينترنتي خود و رفع حفره هاي امنيتي اجازه دسترسي و نفوذ غيرمجاز را به هكرها ندهند.

منبع: ایسنا

انتهاي پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads