کد خبر: 45189 - تاریخ: یکشنبه، 16 فوریه 2014 - 11:17

نقدی بر طرح سبد کالا؛

برنجكاران در فرصتي برد – برد بازنده شدند

با قرار گرفتن برنج هندي در سبد كالا برنجكاران ما در فرصتي برد – برد بازنده شدند.

به گزارش خوبان، توزيع سبد كالا از سوي دولت به مردم گام موثري است كه از سوي دولت براي كمك به قشر كمك درآمد جامعه در حال انجام است و برخي از كشاورزان كه از اقشار كم درآمد محسوب مي شوند مشمول دريافت اين سبد شدند و اما در اين سبد كالا برنج هاي هندي به برنج كاران گيلاني داده شد.

مهندس وحيد مهدوي مدير جهاد كشاورزي شهرستان رشت در گفتگو با خبرنگار ايسنا با اشاره به اينكه رشت بزرگترين شهرستان برنج خيز كشور است، گفت: توزيع برنج هندي در سبد كالا خطر تغيير ذائقه مردم را در پي دارد.

وي با بيان اينكه برنج هاي بومي از باكيفيت ترين برنج هاي دنيا هستند، افزود: مردم ايران لايق مصرف برنج هاي باكيفيت هستند و لازم بود براي جاي گيري برنج بومي در سبد كالاي خانوارها تدابيري انجام مي شد.

مهندس مهدوي خاطرنشان كرد: خريد تضميني برنج به جاي قيمت تضميني برنج مي تواند به كشاورزان كمك كند تا اقتصاد بهتري از توليد برنج داشته باشند.

وي گفت: برنجي كه با رنج توسط برنجكاران توليد مي شود و بسيار خوش طعم و سالم است بايد به دست هموطنانمان برسد و يا در سبد كالا قرار بگيرد. قرار دادن برنج هندي در سبد كالا موجب شد تا به جاي حمايت از برنج داخلي و كشاورزان، برنجكاران ما در فرصتي برد – برد كه هم مي توانستند برنج خود را به فروش برسانند و هم مردم از اين محصول سالم و خوش طعم استفاده كنند بازنده شدند.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان رشت تصريح كرد: با انتشار خبر آلوده بودن برخي از ارقام برنج بومي، واردكنندگان برنج خارجي موفق شدند به كمك برنجكاران هندي بشتابند و بي توجه به زحمات شاليكاران كشور اين برنج هاي خارجي را در سبد كالا قرار دهند و سودهاي آني را فداي منافع آتي كشور كنند.

مهندس وحيد مهدوي با بيان اينكه هم اكنون 4 درصد از 64 هزار و 250 هكتار از شاليزارهاي شهرستان رشت شخم زمستانه انجام شده است، به كشاورزان توصيه كرد با توجه به بارش برف اخير از آبهاي موجود در اراضي استفاده كنند و شخم زمستانه را سرعت ببخشند.

وي افزود: تامين غذا و آب از چالش هاي كره زمين در آينده نزديك است و همه كشاورزان همت كنند تا حتي يك كيلو از توليد برنج رشت كم نشود.

وي از توزيع 3 هزار و 170 تن كود شيميايي بين كشاورزان شهرستان رشت خبر داد و گفت: تاكنون 21 درصد كود سهمیه شهرستان رشت توزيع شده است و با توجه به آب شدن برفها اين توزيع از اين پس شتاب بيشتري خواهد داشت.

انتهاي پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads