کد خبر: 4518 - تاریخ: جمعه، 6 جولای 2012 - 15:09

عربستان در حال دستیابی به سلاح هسته‌ای است

منابع نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی فاش کرده‌اند که عربستان سعودی، همزمان در تلاش برای خرید موشک‌های بالستیک و همچنین کلاهک‌های هسته‌ای است و می‌خواهد با این گونه خرید‌ها، راه خود را برای تبدیل شدن به یک کشور دارای سلاح هسته‌ای هموار کند.

هنگامی که جو بیشتر رسانه‌ای و تحلیلی در سراسر دنیا، بدون هیچ گونه سند و مدرکی بر ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای استوار شده، عربستان سعودی آشکارا عزم خود را برای دستیابی به چنین سلاحی جزم کرده است.

به گزارش خوبان به نقل از تابناک، منابع نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی فاش کرده‌اند که عربستان سعودی، همزمان در تلاش برای خرید موشک‌های بالستیک و همچنین کلاهک‌های هسته‌ای است و می‌خواهد با این گونه خرید‌ها، راه خود را برای تبدیل شدن به یک کشور دارای سلاح هسته‌ای هموار کند.

به گزارش این منابع، هم‌اکنون در پکن، نمایندگان سعودی در حال مذاکره برای خرید موشک‌های بالستیک «Dong-Fen ۲۱» هستند؛ «ناتو» این موشک‌ها را «CSS-۵» می‌نامد.

بر پایه این گزارش، چین موافقت اصولی خود را با این خرید اعلام کرده و همچنین می‌خواهد یک پایگاه عملیاتی را بدین منظور در نزدیکی ریاض بسازد.

هم راستا با این خبر، گفته می‌شود، سال گذشته نیز عربستان سعودی در پی دستیابی به توافقی با پاکستان بوده که بر مبنای آن، بتواند یک کلاهک هسته‌ای قابل بهره‌برداری در موشک بالستیک را از این کشور خریداری کند.

این گزارش‌ها در حالی مطرح می‌شوند که پیش از این نیز، اخباری مبنی بر تمایل عربستان برای دستیابی به سلاح هسته‌ای منتشر شده بود؛ بهانه‌ای که مقامات سعودی برای توجیه این امر مطرح کرده‌اند، در اختیار داشتن توانایی هسته‌ای از سوی ایران بوده است.

به طور کلی، می‌توان این کارها را در چهارچوب همیشگی رقابت عربستان سعودی با ایران و تلاش این کشور برای به دست آوردن قدرت برتر منطقه‌ای ارزیابی کرد. در این باره و به ویژه می‌توان گفت، در اوضاع کنونی که توجه جامعه جهانی به برنامه هسته‌ای ایران معطوف شده، مقامات سعودی فرصت را برای پیگیری تمایلات بلندپروازانه خود مناسب دیده‌اند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads