کد خبر: 44930 - تاریخ: سه‌شنبه، 11 فوریه 2014 - 19:27

سرهنگ حجت حیدری:

آمریکایی ها بیش از ایران به مذاکره نیاز دارند/ استکبار امروز تغییری نکرده و همان راهبرد گذشته را دارد

حیدری با اشاره به قدرت فرامنطقه ای ایران افزود: امروز آمریکایی ها در منطقه دست به هر کاری بخواهند بزنند بدون حضور ایران نمی توانند آن را انجام دهند و بنابراین آمریکایی ها بیش از ایران به مذاکره نیاز دارند.

به گزارش خوبان: سرهنگ حجت حیدری مسئول اطلاع رسانی معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در مراسم 22 بهمن ماه در خمام با بیان این که انقلاب اسلامی ایران در حالی اتفاق افتاد که دو باور در جهان وجود داشت گفت: این که هیچ مقوله اجتماعی در سطح انقلاب، نهضت و حتی شورش های محلی نمی تواند شکل بگیرد مگر این که متکی به شرق یا غرب باشد. این یک باور عمومی در دوران جنگ سرد بود.

سرهنگ حیدری ادامه داد: این باور به نقطه ای رسیده بود که خود قدرت های جهانی هم به این باور رسیده بودند. به همین خاطر است که انقلاب اسلامی را پیش بینی نکرده بودند.

این مقام مسئول با بیان این که برخی می گویند خوی استکباری آمریکا تغییر کرده است گفت: یک عده هم به خاطر تعلقات خودشان که فرزندانشان در غرب هستند آمریکا را مستکبر نمی دانند.

سرهنگ حیدری با اشاره به وقایای مصر گفت: مبارک کنار می رود، اما همچنان استکبارحامی نظام مصر است. آمریکایی ها خیلی تلاش کردند رهبر جهان شوند. اما این تفکر نقد می شود.

وی افزود: آمریکا با شعار تمدن سازی و ارمغان آزادی به عراق حمله کرد ولی نتیجه آن چیزی جز نابودی این کشور و ایجاد زندان گوانتانامو نبود.

حیدری تصریح کرد: استکبار امروز تغییری نکرده و همان راهبرد گذشته را دارد.DSC09638

این مقام مسئول با اشاره به این که آمریکایی ها در خصوص موضوع هسته ایران سه رویکرد را اتخاذ کرده اند اظهار داشت: تاخیر، تعلیق و پرچیدن سه رویکرد آمریکا در خصوص موضوع هسته ای ایران است. آن ها تاخیر را انجام دادند و در مرحله بعدی کشور ما را 24 ماه در مرحله تعلیق قرار دادند و به دنبال برچیدن تاسیسات هسته ای بودند که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال 1384 به این قضیه ورود کردند و فرمودند که تعلیق باید برداشته شود آن هم در همین دولت که بعدها نگویند که این دولت یک دیدگاه دارد و دولت دیگر یک دیدگاه دیگر.

مسئول اطلاع رسانی معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه  تصریح کرد: با این اقدام راهبرد مقاومت در برابر راهبرد تهدید و تحریم قرار گرفت. از حدود دو سال پیش، آمریکایی ها اعلام کردند که ما می خواهیم مذاکره کنیم. جمهوری اسلامی ایران هم اعلام نمود که جز منافع حیاتی ما که غیرقابل مذاکره می باشد، در بقیه موارد مذاکره امکان پذیر است.

حیدری با اشاره به قدرت فرامنطقه ای ایران افزود: امروز آمریکایی ها در منطقه دست به هر کاری بخواهند بزنند بدون حضور ایران نمی توانند آن را انجام دهند و بنابراین آمریکایی ها بیش از ایران به مذاکره نیاز دارند.

این مقام مسئول با اشاره به ارائه تاکتیک نرمش قهرمانانه از سوی مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات با غرب افزود: در صورتی که آمریکایی ها حق هسته ای ایران را پذیرفته و مذاکرات را ادامه دهند، ملت ایران پیروز است و در صورتی هم که آمریکا توافق نامه ژنو را نقض کند ، این یک اتمام حجت برای جهانیان است که آمریکا غیرقابل اعتماد است.

وی با اشاره به نظر خود در این زمینه گفت: به نظر من آمریکایی ها راه سوم را در پیش می گیرند و آن شیوه تاخیر است. همان کاری که هم اکنون در سوریه آن را دنبال می کنند.

مسئول اطلاع رسانی معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در ادامه با اشاره به ترس و واهمه آمریکایی ها از اسلام خاطرنشان کرد: آنچه که آمریکایی ها را نگران می کند منظومه جهان اسلام است. برژینسکی( استراتژیست آمریکایی) پنج منظومه را معرفی کرده است و گفت: نگرانی ما منظومه ششم است که همان جهان اسلام است. و الا با موضوع هسته ای مشکلی ندارند.

این مقام مسئول با اشاره به بحث هایی که که در خصوص مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 مطرح شده افزود: تحلیل های مختلفی در این زمینه وجود دارد. یکی از تحلیل ها این است که ما در مذاکرات پیروزی تاریخی بدست آورده ایم که البته خود دولت هم به آن معتقد نیست.

وی ادامه داد: تحلیل دیگر آن است که مذاکرات جام زهر و یک شکست تاریخی است. این هم تحلیل درستی نیست و این بی انصافی است که آن را جام زهر بدانیم و ما در این مذاکرات یک توازن نسبی می بینیم.

مسئول اطلاع رسانی معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در پایان گفت:  همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند مردم ما مذاکرات و تحریم و راهبرد توهین آمریکایی ها را زیرنظر دارند.

 

 اخبار مرتبط:

مردم خمام جشن تولد ۳۵ سالگی انقلاب خود را برگزار نمودند/ گزارش تصویری ۱

حضور پرشور مردم خمام در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه/ گزارش تصویری ۲

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads