کد خبر: 44788 - تاریخ: دوشنبه، 10 فوریه 2014 - 11:06

چند توصیه و عکس برای مسؤولین؛

تشکر از رئیس جمهور بابت یک انتخاب

دلسوزی قاضی‌زاده هاشمی برای حوزه بهداشت و سلامت کشور که او را گاه تا دورترین نقاط کشور می کشاند و گاه با درد قلب در بیمارستان بستری می کند، در بزرگی به دولتمردان تدبیر و امید است.

به گزارش خوبان: در این روزها که پیشرفت‌های چشمگیر وزارت خارجه در پیگیری دیپلماسی لبخند و سبد کالای عزت آفرین وزارت صنعت؛ نقل محافل شده و در تیررس رسانه‌های منتقد قرار گرفته؛ وزیر بهداشت به آرامی در حال مدیریت وزارت‌خانه تحت امر خود است.

در همین بین خبری منتشر شد مبنی بر اینکه وزیر بهداشت پس از آنکه متوجه شد در جریان رسیدگی به بودجه کل کشور در سال ۹۳، اعتبار اصلاح زیر ساخت‌های بهداشتی کشور از وزارت بهداشت گرفته شده و به بیمه ها واگذاره شده است، دچار ناراحتی قلبی شده است.

در همین رابطه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که هاشمی به علت ناراحتی و بروز درد در ناحیه قفسه سینه، برای اطمینان از وضعیت عمومی و بررسی بیشتر به یکی از بیمارستان های پایتخت مراجعه کرده؛ که البته به نظر می رسد که حال وی بهتر شده باشد.

این خبر بهانه ای شد تا مروری بر ویژگی ها و عملکرد وزیر دوست داشتنی بهداشت داشته باشیم.

پرهیز از سیاسی کاری در وزارت بهداشت

قاضی زاده هاشمی؛ فردی است که اگرچه گرایشات اصلاح طلبانه دارد اما در همین مدت کوتاه نشان داده وی در تدابیرش به شاخصها و اصول اعتقادی پایبند است. در دوره کوتاهی که بر مسند وزارت بهداشت قرار گرفته، نگذاشته وزارتخانه تحت امرش سیاست زده باشد و به درمان درد مردم در این حوزه پر زحمت متمرکز شده است.

بررسی مواضع و اقدامات دکتر قاضی‌زاده هاشمی در طی مدت گذشته نشان می دهد که رئیس جمهور توانسته فردی مناسب و ارزشمند برای این حوزه انتخاب نماید که این امر جای تقدیر دارد.

درس قاضی زاده به هم قطارانش

سید حسن قاضی زاده هاشمی استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی، جراح و متخصص چشم پزشکی، فوق تخصص قرنیه است و پر واضح است که با تخصص خود می تواند درآمدهای میلیونی داشته باشد؛ کما اینکه در قبل از رسیدن به کرسی وزارت نیز چنین بوده است.

با این حال وی از درآمدهایی می توانست در قبال کار خصوصی داشته باشد صرفنظر کرد و خدمت در عرصه عمومی را برگزید. حضور پی در پی در سفرهای استانی پر زحمت، جراحی و درمان رایگان بیماران کم بضاعت، صداقت و اخلاق اسلامی از جمله ویژگیهایی است که وزیر بهداشت را به فردی محبوب در جامعه تبدیل کرده است.

nf00342728-1عیادت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از مصدومان سانحه تصادف جاده تهران

nf00342728-2اهدای خون وزیر بهداشت در تاسوعای حسینی

عکس چهار

سید حسن قاضی زاده هاشمی و شهید صیاد شیرازی در هشت سال دفاع مقدس

عکس پنج

طبابت وزیر بهداشت در مناطق محروم

عکس شش

بازدید قاضی‌زاده از خانه های بهداشت

و این درس بزرگ دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت دولت تدبیر و امید به هم قطارانش است که چگونه می شود، حاشیه ساز نبود؛ به فکر مردم بود؛ و در دولت راست‌گویان نیز پست داشت.

البته این خصلت‌های جالب وزیر بهداشت، اتفاقی نیست. او کسی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مؤسسان سازمان جهاد سازندگی در کشور نقشی فعال و مؤثر ایفا نموده و با شروع جنگ تحمیلی نیز مدت ۳۳ ماه به عنوان یکی از طراحان مهندسی رزمی به صورت داوطلبانه در جبهه حضور داشته است و در این مدت هم ۲ بار همچون برادر کوچکترش نیز به علت مصدومیت شیمیایی ناشی از دوران جنگ، در سال ۱۳۷۲ به شهادت رسیده است؛ سابقه مجروحیت دارد.

مطمئنا افرادی مانند دکتر قاضی زاده نیازی به تعریف و تمجید رسانه ها ندارند اما تقدیر از نکات مثبت امثال ایشان، به جهت الگوبرداری سایر مدیران، موضوعی است که در وانفسای کم رنگ شدن اخلاق در حوزه مدیریت، رسانه ها باید به جهت تقویت چنین روحیاتی در کشور به آن بپردازند.

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/

 

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads