کد خبر: 44722 - تاریخ: یکشنبه، 9 فوریه 2014 - 13:34

سرهنگ سیمائی، فرمانده سپاه ناحیه مقداد رشت در گفتگو اختصاصی با خوبان خبر؛

مردم ولایتمدار ما در 22 بهمن امسال با حضور یکپارچه گزینه های خود را به روی میز خواهند آورد

یقیناً مردم ولایتمدار ما که همواره با درک عمیق خود از شرایط کشور حضور حماسی در صحنه های انقلاب داشته اند، در 22 بهمن امسال هم گزینه های خود را به روی میز خواهند آورد و حمایت خود را از رهبری عزیز و دستاوردهای انقلاب به جهانیان و خصوصاً دشمنان انقلاب نشان خواهند داد.

به گزارش خوبان: سرهنگ سیمائی فرمانده سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت در گفتگوی اختصاصی با خوبان خبر در خصوص عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی در سال 1357، چالش های پیش رو، افق انقلاب و برنامه های سپاه ناحیه مقداد در دهه فجر امسال به گفتگو نشسته است.

خوبان: به نظر شما مهم ترین عامل در شکل گیری انقلاب چیست؟

سرهنگ سیمائی: با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر، عوامل مختلفی در شکل گیری انقلاب اسلامی، تاثیرگذار بودند. نارضایی مردم از شرایط کشور، وابستگی حکومت به بیگانگان، غارت منابع کشور توسط خارجیان، ترویج فرهنگ منحط غرب و تضعیف فرهنگ اسلامی. هر یک از این موضوعات می تواند برای شکل گیری یک انقلاب کافی باشد. اما آن چه که موجب شد مردم ما یکپارچه و پرخروش در مقابل رژیم بایستند، هدایت و رهبری امام خمینی (ره) بود که با تاکید بر وحدت و همدلی بین نیروهای انقلابی انگیزه دینی و حماسی را در مردم افزایش می داد.

حضرت امام با تقویت روحیه شهادت طلبی و آرمان خواهی در مردم انقلابی ایران، در مقابل عوامل رژیم پهلوی ایستادند و همه دیدیم که ستون های متزلزل رژیم یکی پس از دیگری فروریخت و پیروزی انقلاب در روز 22 بهمن به ثمر نشست.

خوبان خبر: مهم ترین برنامه های سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت برای دهه فجر امسال چیست؟

سرهنگ سیمائی: ناحیه مقداد هم برای دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه های مختلفی را در سه بخش خمام، خشکبیجار و لشت نشاء برنامه ریزی نموده که ان شا الله در طی روزهای مختلف دهه فجر به اجرا در خواهد آمد. جشن های پیروزی انقلاب، محفل انس با قرآن، برگزاری یادواره شهدا در روز وفات حضرت معصومه (س)،  نشست های سبک زندگی اسلامی، مسابقات مختلف ورزشی، افتتاح ساختمان پایگاه مقاومت حاجی بکنده، افتتاح یک باب مسکن محرومین در لشت نشاء و غیره از جمله این برنامه هاست.

خوبان خبر: در مقایسه با انقلاب هایی همچون مصر، چه عاملی سبب شده است که انقلاب اسلامی با گذشت بیش از سه دهه از وقوع آن، همچنان با اقتدار بیشتر در مسیر پیشرفت به پیش رود؟

سرهنگ سیمائی: بدون تردید یکی از عوامل اصلی و رمز موفقیت انقلاب اسلامی در طول 35 سال گذشته رهبری بی بدیل امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده که در طول فراز و نشیب های مختلف، کشتی انقلاب را در امواج پرمتلاطم توطئه ها هدایت فرموده اند و با همراهی و تبعیت پذیری مردم ولایت مدار ایران اسلامی، الحمدلله روز به روز بر عزت کشور عزیزمان افزوده شده و یقیناً اگر انقلاب های مردمی در سطح کشورهای اسلامی از رهبری واحد برخوردار بود نتیجه این نمی شد که پس از گذشت یک سال شاهد آن باشیم که مجدداً حاکمان گذشته مصر بر سر کار بیایند. هم چنین عدم وحدت نیروهای انقلابی در مبارزه با رژیم های سلطه گر هم از جمله عوامل ناکامی انقلاب های مردمی در کشورهایی همچون مصر است.

سرهنگ سیمائی

خوبان خبر: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال را چگونه ارزیابی می کنید؟

سرهنگ سیمائی: یقیناً مردم ولایتمدار ما که همواره با درک عمیق خود از شرایط کشور حضور حماسی در صحنه های انقلاب داشته اند، در 22 بهمن امسال هم گزینه های خود را به روی میز خواهند آورد و حمایت خود را از رهبری عزیز و دستاوردهای انقلاب به جهانیان و خصوصاً دشمنان انقلاب نشان خواهند داد.

خوبان خبر: چرا نظام سلطه وجود جمهوری اسلامی را برای خود یک خطر می داند؟

سرهنگ سیمائی: بدون شک انقلاب اسلامی الگوی بسیاری از ملت های منطقه و جهان بوده است و منشور انقلاب اسلامی در مبارزه با ظالمان، منافع مستکبران و خصوصاً رژیم صهیونیستی را در منطقه به خطر انداخته است. بنابراین دشمنان انقلاب اسلامی سعی کرده اند در طول 35 سال گذشته با ابزارهای مختلف از جمله جنگ نظامی، تحریم و تهاجم فرهنگی پایه های نظام اسلامی ما را سست کند که به لطف الهی با هوشیاری مردم شریف و رهبری مقام معظم رهبری تا کنون ناکام مانده اند. ایران اسلامی امروز، الگویی برای پیشرفت و تعالی انسانی محسوب می شود.

خوبان خبر: به نظر شما مهم ترین چالش های پیش روی نظام اسلامی چیست و افق جمهوری اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟

سرهنگ سیمائی: همان گونه که عرض شد، دشمن برای شکست انقلاب اسلامی کمر همت بسته است و از هر وسیله ای برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می کند. همان طور که در طول دهه های گذشته از همه ظرفیت خود استفاده کرده است و در بعضی از مواقع هم دستاوردهای داشته است. دقیقاً شکاف های موجود در درون نظام می تواند به عنوان چالش و نقطه ضعف ما محسوب شود. تفرقه و پراکندگی نیروهای انقلاب، عدم خودباوری، عدم پایندی به ارزش های انقلاب اسلامی، روحیه خودباختگی و ترس مدیران نظام، عدم تبعیت پذیری از ولایت می تواند زمینه های بروز چالش شود. لذا تقویت انسجام داخلی و توجه به آرمان های انقلاب اسلامی و مواردی که عرض شد، می تواند به عنوان نقطه قوت ما در مقابله با چالش های احتمالی باشد.

خوبان خبر: با تشکر از وقتی که در اختیار سایت خوبان خبر گذاشتید.

 

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads