کد خبر: 44623 - تاریخ: شنبه، 8 فوریه 2014 - 11:56

در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه خمام: اين نظام امانت الهي است و حفظ آن بر همه واجب عيني است

حجت الاسلام عاشوری تصریح کرد: اين نظام، امانت الهي است و حفظ آن بر همه، واجب عيني است. مردم مکلف به حفظ نظام قومي و قبيله اي و ملي نيستند، ولي همگي مکلف به حفظ نظام اسلامي هستند. چون جزئي از تکاليف شرعي آنهاست و يکي از راه هاي حفظ اين نظام حضور گسترده و پرشکوه در راهپيمايي 22بهمن است.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن مقایسه طب قدیم و طب جدید گفت: در گذشته، اطبّاءِ معالج را حکيم مي گفتند؛ چون احکام الهي را در معالجة خود به کار مي بردند. ولي امروز در دنيا به آنها پزشک مي گويند؛ چون عنايتي به اين احکام شرعي ندارند.

 

امام جمعه خمام با انتقاد از به کارگیری مواد مخدر برای درمان انسان در طب جدید گفت: پزشکان همان دارويي را که بر موش، آزمايش کرده و نتيجه مطلوب گرفته اند، براي انسان هم بکار مي برند و مي گويند: بدن انسان با بدن موش فرقي ندارد! لذا مواد مخدر را هم براي برخي از امراض تجويز مي کنند! اگر خوب دقت و تحليل کنيم خواهيم ديد که اين ها در واقع دامپزشک هستند نه پزشک! چه رسد به اينکه حکيم باشند. ولي خداوندي که انسان را آفريده و از ظرفيت او با خبر است، مي فرمايد: مال حرام و نجس و مخدر، روح انسان را مي ميراند.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به آیه قرآن «پس به گونه اي هوس انگيز(و با ناز و کرشمه) سخن نگوييد که بيماردلان در شما طمع کنند» اظهار داشت: امراضي در قرآن معرفي شده اند که علوم تجربي قادر به تشخيص آنها نيستند. قرآن کريم آن قلبي را که با شنيدن صداي نامحرمي به طمع مي افتد، مريض مي داند؛ ولي هيچ آزمايشگاهي نمي تواند اين بيماري را تشخيص بدهد و راه علاجي هم برايش ندارد.

 

خطیب نماز جمعه خمام با بیان این که طبق فرموده قرآن کریم، کساني که دم از دوستي و کنار آمدن با آمريکا مي زنند، مريض هستند گفت:  عده اي حاضر به تحصيل در علوم اسلامي نيستند و مي گويند: شايد در آينده، رژيم برگردد و نظام لائيک حاکم شود؛ آن وقت اين تحصيلات، به درد ما نخواهد خورد! چون معلوم نيست که در آينده چه اتفاقي مي افتد. قرآن کريم مي فرمايد: اين ها نشانه بيماري دل است و اينگونه افراد، مريضند و هيچ راه درماني هم ندارد مگر اينکه چنگ به ريسمان قرآن بزنند و خود را اصلاح کنند.

امام جمعه خمام

امام جمعه خمام در خطبه دوم با تبریک میلاد حضرت امام حسن عسگری(ع)، از جمله اقدامات این امام همام در دوران امامتشان را، آماده ساختن شيعيان براي امامت و غيبَت امام زمان، و حفظ فقه تشيُّع و تربيت شاگردان دانست و ادامه داد: در زمان آن حضرت، تشيّع گسترش فراواني داشته و بسياري از شهرها را در بر گرفته بود؛ و حضرت هم نامه هايي براي مردم آن شهرها مي نوشتند که در کتابها مضبوط است.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به دهم ربیع الثانی سالروز رحلت حضرت معصومه (س)، ایشان را بانويى سخنور، معلمي توانا و برجسته در زهد و تقوا دانست و خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) يك سال پس از ورود برادرش به خراسان به قصد ديدار وي از مدينه به سمت خراسان حركت كرد، اما پس از حوادثي كه در شهر ساوه براي آن حضرت پيش آمد، بيمار شد و چون در شرافت و فضيلت شهر قم احاديثي را از پدران خود شنيده بود، عزم اين شهر كرد و پس از 17 روز توقف در قم، به ملكوت اعلي پيوست.

 

امام جمعه خمام با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این روز را از بزرگ ترین اعیاد ملی و مذهبی ایرانیان و روز تجلي قدرت خداوند بر بشر و يوم الله اکبر خواند و ادامه داد:  هر زمان که ما به فرمان وليّ زمان خود در صفوف منسجم و اراده مستحکم در صحنه حاضر شديم با سرعت اعجاب آوري پيروزي را از آن خود کرديم. ولي هرگاه از ولايت نافرماني شد و در ميان اصحاب، اختلافي صورت گرفت و در شيوه مبارزه ترديدي و ضعفي بوجود آمد، ضربات جبران ناپذيري را متحمل شديم.

 

حجت الاسلام عاشوری دلیل مقابله گروه های مخالف با فرهنگ اسلامی را، نداشتن چیزی از خود برای عرضه و جلب توجه دانست و یادآور شد:  گروه هاي مخالف حاکميت اسلام، چيزي براي عرضه و جلب توجه ملت ندارند. به همين جهت به مبارزه با فرهنگ اسلام برخواستند. رژيم هاي مستکبر اروپا و آمريکا که از ارسال فناوري ها و حتي داد و ستد تجاري با ايران اسلامي خودداري مي کنند و در اين زمينه تمام توان خود را جهت اعمال تحريم هاي شديدتر بکار گرفته اند، ولي در حوزه فرهنگ و رسانه عليه ملت ايران، ميلياردها دلار هزينه مي کنند.

 

خطیب نماز جمعه خمام در ادامه گفت: اين نظام، امانت الهي است و حفظ آن بر همه، واجب عيني است. مردم مکلف به حفظ نظام قومي و قبيله اي و ملي نيستند، ولي همگي مکلف به حفظ نظام اسلامي هستند. چون جزئي از تکاليف شرعي آنهاست. يکي از راه هاي حفظ اين نظام حضور گسترده و پرشکوه در راهپيمايي 22بهمن است.

 

امام جمعه خمام عوامل اصلی موفقیت انقلاب اسلامی را  عقيدة به اسلام، رهبرى حضرت امام و حضور مردم مسلمان در صحنه دانست و خاطرنشان کرد:  رمز موفقيت رهبرى انقلاب در اين بود كه مبارزه را در قالب مفاهيم اسلامى به پيش بُرد؛ و مردمى كه در طول چهارده قرن، حماسة اهل بيت (ع) و اصحابشان را شنيده بودند و اين حماسه‏ ها با روحشان عجين شده بود، بار ديگر همان نداى آشنا را از حلقوم حضرت امام(ره) شنيدند؛ و نور چهرة ائمة معصومين(عليهم السلام) را در چهرة ايشان ديدند و به حمايت ازآن حضرت پرداختند.

 

وی اظهار داشت: اين‏كه صدها هزار نفر براى بقاى نظام جمهورى اسلامى از چنگال دشمنان به جبهه‏ هاى جنگ رفتند و برخي از آنها هرگز به خانه‏هايشان باز نگشتند، يكى از مهم‏ترين دلايلى است كه ما را به حضور پرشكوه در راه‏پيمايى 22 بمهمن‏ ماه تشويق مى‏كند.

 

حجت الاسلام عاشوری در پایان خطبه های نماز جمعه، اقدام شجاعانه افسران و درجه دارانِ نيروى هوايى در ادای احترام به حضرت امام در 19 بهمن ماه سال 1357 را بزرگترين ضربه را به پيكر درحال مرگ رژيم پهلوى خواند و گفت:  به حدى اين مراسم، براى دشمن كوبنده ‏بود كه مزدوران رژيم ادعا كردند، عكسهاى منتشره در روزنامه‏ ها مونتاژ است! ولى اين حركت باعث شد تعداد بيشترى از نيروى هوايى به مردم بپيوندند.

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. یه بنده خدا
     | 2014/02/8 - 18:41
    پاسخ

    حاج آقای عاشوری من مدت هاست که خبرهای شما رو از طریق این سایت پیگیری می کنم و از خواندن مطالبتون بسیار بهره مند می شوم.
    اجرکم عندالله…

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads