کد خبر: 44362 - تاریخ: سه‌شنبه، 4 فوریه 2014 - 13:54

هشدار سخنگوی شرکت ملی گاز ایران درباره کمبود گاز در شهر‌های شمالی؛

وضعیت گازرسانی در شرایط اضطرار است/ صرفه‌جویی؛ تنها راه چاره/ کمبود گاز جدی است

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به مصرف ۵۱۸ میلیون مترمکعبی گاز در بخش خانگی گفت: اگر شهرهای مرکزی مصرف خود را کاهش ندهند، شهرهای شمالی با افت شدید گاز مواجه می‌شوند.

به گزارش خوبان، مجید بوجارزاده در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به شرایط حساس کشور، گفت: در حال حاضر با سرد شدن هوا مصرف گاز در بخش خانگی مجید بوجارزادهدر شب گذشته به 518 میلیون متر مکعب رسید که در واقع این میزان مصرف بسیار بالا منجر به افت فشار گاز در شهرهای شمالی کشور شده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه شب گذشته 129 میلیون متر مکعب گاز در تهران مصرف شده است، گفت:‌اگر شهرهای مرکزی کشور به همین شکل و به صورت بی‌رویه گاز مصرف کنند، گاز در شهرهای شمالی کشور قطع و یا افت فشار مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با محدودیت‌هایی که بر روی نیروگاه‌ها، صنایع عمده و جایگاه‌های سی‌ان‌جی ایجاد کرده‌ایم گاز را به بخش خانگی می‌رسانیم، اما این بدان مفهوم نیست که مردم می‌توانند به هر مقدار که نیاز دارند، گاز مصرف کنند.

وی ادامه داد: حجم تولید گاز در کشور محدود و مشخص است و شرکت ملی گاز وظیفه دارد این حجم محدود را ببین تمام مشترکین تقسیم کند. بنابراین اگر برخی از شهرها جنوبی و مرکزی کشور همکاری نکنند، گاز به شهرهای شمالی نمی‌رسد.

بوجارزاده تصریح کرد: هم‌اکنون مشکل افت فشار در شهر آمل بسیار جدی است و اگر در برخی از نقاط اطراف تهران نیز شاهد افت فشار هستیم تنها به دلیل مصرف بسیار بالای گاز در این روزهاست.

وی با اشاره به افزایش مصرف گاز در شهرهای جنوبی و مرکزی کشور و اینکه گازی در لوله ها نیست که به شهرهای شمالی برسد گفت: تنها راه چاره برای گذر از این شرایط صرفه جویی است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: سامانه 194 شرکت ملی گاز آماده پاسخگویی به صورت شبانه‌روزی است و اگر مشترکین با مشکل قطع گاز مواجه شدند، قطعا در اسرع وقت به کمک آنها خواهیم رفت.

بوجارزاده در پایان تصریح کرد: تنها درخواست ما در این شرایط صرفه جویی حداکثر مشترکین گاز است که بتوانیم گاز را به تمام نقاط کشور برسانیم.

اخبار مرتبط:

ناکامی ۲ خراب‌کار برای ایجاد مشکل در گازرسانی به مناطق برف‌زده

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads