کد خبر: 4412 - تاریخ: سه‌شنبه، 3 جولای 2012 - 18:08

«آه» دامنگیر 100 میلیون‌ها، تنورهای داغ منتظر صورت نمایندگان

لبخند روی چهره آفتاب سوخته پیرمرد ماسیده است. لباس بلوچی چه به قامت رشید ولی خمیده اش می‌آید. پاکت نامه مچاله شده را سمت من دراز می‌کند و در های و هوی شلوغی کنار خودرو زیر لب چیزهایی می‌گوید. مردم روستا کم کم از کنار خودروی نیروی انتظامی که قرار است نامه‌هایشان را به شهر […]

لبخند روی چهره آفتاب سوخته پیرمرد ماسیده است. لباس بلوچی چه به قامت رشید ولی خمیده اش می‌آید. پاکت نامه مچاله شده را سمت من دراز می‌کند و در های و هوی شلوغی کنار خودرو زیر لب چیزهایی می‌گوید.

مردم روستا کم کم از کنار خودروی نیروی انتظامی که قرار است نامه‌هایشان را به شهر ببرد متفرق می‌شوند. پیرمرد ولی هنوز ایستاده است.

می‌گویم: چشم پدرجان، حتما نامه را به دستشان می‌رسانیم.

جواب می‌دهد: حتما نامه را به دست دولتی‌ها می‌دهی؟

و با پاسخ مثبت من می‌گوید: مبلغی که خواسته‌ام زیاد نیست. خشکسالی و پیری اذیت می کند. اوضاع را می بینی که.

و از پسربچه‌ای هم می‌نویسم که در جواب معلمش که با تشر پرسیده بود چرا مشق‌هایت را ننوشته‌ای گفته بود:‌آقا اجازه. دفتر مشق نداشتیم.

قرار است به هر نماینده مجلس از بابت رهن یک خانه در تهران، مبلغ یکصد میلیون تومان پرداخت شود. به عبارت بهتر قرار است از پول بیت المال، به هر یک نماینده مجلس، 100 میلیون تومان داده شود تا بتواند در تهران عصاره فضائل ملت! و خدمتگذار مردم باشد.
نماینده‌ای که باید در مقابل رهبر ساده زیست مردم بنشیند و در مذمت “خرج تراشی‌های بیخود” سخن بشنود.
نماینده‌ای که باید در مقابل زیاده خواهی‌های غرب و آمریکا از اسلام و حقوق ملت دفاع کند و شیفته و مفتون زخارف دنیا نشود.

البته گویا “100 میلیون تومان” فقط بخشی از پولی است که نمایندگان مجلس باید در قبال این همه کار سخت دریافت کنند و مزایای دیگری مثل هزینه خودرو، منوی غذاهای رنگین، فوق العاده‌ها، هزینه‌های دفتر، مساعده و غیره نیز قرار است جبران این همه زحمات آنها را بکند.

البته شاید اقدام مجلسی‌ها چندان هم قابل نکوهش نباشد. باید به روز بود و همگام با بازار پیش رفت. وقتی در بازار فوتبال همین کشور و از پول بیت المال، حرف از اعطای مبالغ یک میلیارد تومانی و 3 میلیارد تومانی و غیره به بازیکنان و مربیان خوش نشین در میان است؛ دیگر آیا جایی هم برای انتقاد از اعطای 100 میلیون تومان به یک نماینده و اینکه چرا بر سر سفره‌های چرب و شیرین می‌نشیند، می‌ماند؟!
برخی از نمایندگان مجلس با این خوش نشینی‌هایی که گویا نسبت به کم بودن میزان آن نیز اعتراضاتی! مطرح شده است، حتما به آرزوی خود یعنی “ماندن در خاطر مردم” می‌رسند.

آری،‌ این قبیل نمایندگان حتما در خاطر مردم می‌مانند.

مگر مردم و رهبرشان می‌توانند نمایندگانی را فراموش کنند که از روز اول آغاز به کار مجلس، باید به فکر مدیریت پول‌های کلانی باشند که از چپ و راست! توی جیب‌هایشان ریخته می‌شود و هیچ صدای اعتراضی از آنها بلند نمی‌شود؟!
مردم هم که بخواهند فراموش کنند اما تاریخ انقلاب اسلامی همانطور که خوش نشینی‌های نمایندگان مجلس ششم را در خاطر سپرد؛ این رفتارها را نیز در خاطر خواهد سپرد و برای آیندگان بازگو خواهد کرد.
با این رفتارهای غلط برخی نمایندگان، زودا که اصولگرایی سر چوب پاره سرخ کند و براندازان و تجدید نظرطلب‌ها دوباره در دوم خردادی دیگر از گرد راه برسند.
اما نکته اینجاست که سنت الهی منهای اینکه چه کسی و چه تفکری بر راس امور باشد اما آه بندگان مظلوم و مستضعفان را دامنگیر اغنیا و خوش نشینان خواهد کرد.

اغنیایی خواه در لباس نماینده مجلس، خواه در لباس کسان پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی و خواه در لباس صاحبان ویلای 700 میلیون تومانی شمال که اخیراً خریده شد…!
سنت الهی هرگز تحمل نخواهد کرد که شخصی در این کشور برای چند زن دائم و موقتش 10 میلیارد تومان جواهر بخرد و دیگری برای فقط چند هزار تومان، به این مسئول و آن نماینده نامه بنویسد و البته پاسخ هم نگیرد.
سنت الهی و آرمان انقلاب اسلامی که در پای آن خون هزاران شهید مظلوم ریخته شده است اساساً رنج مردم و رفاه بیش از حد برخی مسئولان و نمایندگان را نیز تحمل نخواهد کرد چه رسد به آنکه در ساحت خود ترک تازی عده‌ای با پول‌های ریخته شده از خزائن بیت المال را تحمل کند.
کسانی که در مجلس برای دریافت 100 میلیون تومان، تعطیلی‌های بیش از حد مجلس و فوق العاده‌ حقوق‌هایش، قرص اشتهاآور خورده‌اند صدای طبل الرّحیل را می‌شنوند که چگونگی گاهی به جای یکی از همکارانشان، گل بر روی صندلی‌های مجلس، می‌نشاند…؟!
و صدای طبل الرحیل به جای خود، که در هنگام اتمام وقت به صدا درخواهد آمد.
تنورهای آتش بار نیز منتظرند تا صورت برگشتگان و توبه کنندگان را برای دقایقی در دهانه خود مشاهده کنند. که چگونه از ترس آه کودکان مستضعف و خانواده‌های ندار به خود آمده‌اند و بهشت ساده زیستی را با جهنم شادخواری سودا کرده‌اند…

باشد که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اندیشه کنند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads