کد خبر: 43948 - تاریخ: پنج‌شنبه، 30 ژانویه 2014 - 23:44

بخشدار خمام در جلسه ستاد مدیریت بحران بخش خمام عنوان کرد؛

لزوم آمادگی مردم برای تامین مایحتاج اولیه و سوخت در صورت بارش برف

ذاکر استقامتی از مردم خواست در صورت بارش برف سنگین، آمادگی لازم جهت برف روبی سقف منازل و ذخیره سازی سوخت و مایحتاج اولیه به مدت یک هفته را داشته باشند.

به گزارش خوبان: جلسه ستاد مدیریت بحران بخش خمام پیش از ظهر امروز با حضور نیک فهم رئیس اداره راه و ترابری شهرستان رشت و آیینه ساز مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطان استانداری گیلان در سالن کنفرانس بخشداری خمام برگزار شد.

بخشدار خمام با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر نفوذ یک سامانه سرد و بارش زا در چند روز آینده در استان گیلان گفت: در حال حاضر بحرانی ایجاد نشده است اما یکی از رسالت های ستاد مدیریت بحران، مدیریت قبل از بحران است. با هماهنگی در کارها آنچه را که احتیاج است انجام می دهیم.

استقامتی در این جلسه، مدیریت بحران را فرآیند تصمیم‌گیری و اقدام سریع دانست و اظهار کرد: انعطاف‌پذیری همه‌جانبه‌نگر به منظور کسب آمادگی در مواقع بحرانی حائز اهمیت است.

ذاکر استقامتی مدیریت بحران را شامل مراحل قبل، حین و پس از بحران خواند و بیان کرد: مدیریت حین بحران جلوگیری از اوج‌گیری و کنترل حادثه است.

نماینده عالی دولت در خمام با تاکید بر عادی‌سازی، ترمیم و بازسازی حادثه پس از بحران، خاطرنشان کرد: جلوگیری از گسترش حوادث باید مد نظر دستگاه‌ها باشد.

وی به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف در نقاط مختلف گیلان اشاره کرد و گفت: تجربه برف سال 83 و 86 برای کاهش بحران باید مورد توجه مسئولان باشد.

وی در بخشی از سخنان خود از شهرداری خمام خواست تا تجهیزات لازم برای برف روبی در سطح شهر در آمادگی کامل قرار دهند و ادامه داد: ماشین آلات سنگین با حرکت مداوم در سطح شهر اجازه ندهند سطح خیابان ها از برف پوشیده شود.

ذاکر استقامتی خواستار اطلاع رسانی به موقع در خصوص تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس در صورت بارش برف شد و خاطرنشان کرد: این کار باعث می شود مردم بی جهت به مدارس مراجعه نکنند تا با خلوت شدن خیابان ها در سطح شهر، دستگاه ها بتوانند بهتر به مردم خدمت رسانی کنند.

وی از عوامل اجرایی مدارس خواست تا در صورت بارش سنگین برف، در خصوص برف روبی به موقع سقف مدارس اقدام نمایند تا از خسارت احتمالی وارده جلوگیری به عمل آید.

بخشدار خمام بسته شدن راه‌های مواصلاتی را برای مردم مشکل‌ساز خواند و یادآور شد: ذخیره‌سازی آرد و نفت باید پیش‌بینی شده باشد.

وی با بیان اینکه 11 نانوایی خمام دوگانه‌سوز هستند، اظهار داشت: از اداره غله خواستیم تا سهمیه ویژه ای را به خمام اختصاص دهند. چرا که ممکن است در این ایام دچار افت فشار گاز شویم و همزمان با قطع گاز نانوایی ها دچار مشکل شوند. نانوایی های دوگانه سوز باید به صورت شبانه روزی نان پخت کنند تا اگر مردم در جایی به نان نیاز پیدا کردند بتوانند از این نانوایی ها استفاده کنند.

بخشدار خمام از مردم خواست در صورت بارش برف سنگین، آمادگی لازم جهت برف روبی سقف منازل و ذخیره سازی سوخت و مایحتاج اولیه به مدت یک هفته را داشته باشند.

ذاکر استقامتی به دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با حوادث احتمالی در خمام آماده‌باش داد و بیان کرد: مراکز خدمات درمانی و بهداشتی باید از آمادگی کامل برخوردار باشند.

نماینده عالی دولت در خمام با بیان این که مسجد سید الشهدای خمام آماده ارائه خدمت برای مسافرانی است که در داخل شهر خمام سرپناهی ندارند گفت: از دهیاران خواسته ایم که مساجد راه های اصلی را در حالت آماده باش قرار دهند.

وی در انتها از مسئولین راهداری خواست تا راه های اصلی مواصلاتی را به صورت شبانه روزی باز نگاه دارند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads