کد خبر: 43867 - تاریخ: پنج‌شنبه، 30 ژانویه 2014 - 10:32

پوستر بین‌المللی فیلم «رستاخیز» رونمایی شد/ حسین آنکه گفت نه

پوستر بین‌المللی فیلم‌ سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش با طراحی و اجرای ابراهیم حقیقی رونمایی شد.

به گزارش خوبان: پوستر این فیلم با طراحی و اجرا ابراهیم حقیقی در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر رونمایی شد. ترجمه نام انگلیسی این فیلم «حسین؛ آنکه گفت نه» است و در روی پوستر هم این عنوان قید شده است.

مطالعات فیلم «رستاخیز» از اواسط تولید «دوئل» فیلم قبلی درویش در سال 1381 آغاز شد. پس از یک سال پیش‌‌تولید و از شانزدهم بهمن 1388 همزمان با اربعينِ حسيني فیلمبرداری فیلم در شهرستان بم آغاز شد و پس از پشت سر گذاشتن بيش از 250 جلسه فيلمبرداری در شهرهايی چون بم و شهداد كرمان، شاهرود، اصفهان، رباط كريم، کاشان، فومن و تهران در تاریخ 12 دي‌ماه 1389 این بخش از کار به پايان رسيد.

رستاخیز

این فیلم تاریخی، مذهبی، حماسی از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند. ماجراي این فيلم درباره جوانی به نام  بُكير فرزند حر بن يزيد رياحي است كه قبل از اينكه پدرش به كاروان امام حسين(ع) بپیوندد، در تصميمي بزرگ و طي يك روايت عاطفي، دلمشغولي‌اش را در سپاه حسين(ع) مي‌بيند و اين روند باعث مي‌شود به سمتِ حسين بن علي(ع) گرايش پيدا كند.

 

فیلم سینمایی «رستاخیز» از بازیگران ایرانی وِ عرب بهره برده است. آرش آصفی که با «رستاخیز» به سینما معرفی می‌شود، ایفای نقش بُکِیر را به عنوان یکی از کاراکترهای اصلی این فیلم برعهده دارد.

 

از ديگر بازيگران فيلم مي‌توان از پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، یاور احمدی فر، انوشیروان ارجمند، انوش معظمی، بهنام تشکر، کوروش زارعی، میرطاهر مظلومی، علی عباسی، محمود محکمی، امیر مولوی، علی‌ جاویدفر، سعید علیپور، حمید جدیدی، قادر پزشکی، محمدرضا حقگو، تورج فرامرزیان، بابک والی، رضا اکبری ارطه، ابراهیم سلطانعلی، خلیل الله خواجه نظام، حسین مددی، پژمان جعفری سمرقندی و … نام برد.

 

تدوینگر نامزد اسکار  تدوین «رستاخیز» را انجام داده است و استفن واربک آهنگساز مطرح نیز ساخت موسیقی این فیلم را برعهده داشته است.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads