کد خبر: 43856 - تاریخ: چهارشنبه، 29 ژانویه 2014 - 20:52

رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست‌وزیر ترکیه:‌

ظرفیت‌های گسترده ایران و ترکیه زمینه مساعدی برای تعمیق روابط دو کشور است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخست‌وزیر ترکیه تاکید کردند: ظرفیت‌های گسترده دو طرف، زمینه مساعدی برای گسترش و تعمیق هر چه بیشتر روابط است.

به گزارش خوبان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار نخست وزیر ترکیه، «برادری ، محبت و دوستی» کنونی دو کشور را در قرنهای اخیر، بی نظیر خواندند و تأکید کردند: ظرفیتهای گسترده دو طرف، زمینه مساعدی برای گسترش و تعمیق هرچه بیشتر روابط است.

حضرت آیت الله خامنه ای، جدیت تهران و آنکارا را در اجرایی شدن توافقهای سفر آقای اردوغان، ضروری برشمردند و افزودند: این جدیت باعث استحکام بیشتر و پیشرفت سریعتر مناسبات خواهد شد.13921109175001181_PhotoL

ایشان، گرایشها و پیوندهای قلبی دو ملت را خاطرنشان کردند و افزودند: باید از فرصتها و موقعیتهای موجود، بهره برداری صحیح به عمل آورد.

آقای رجب طیب اردوغان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور و مردم ترکیه گفت: ایران را خانه دوم خود می دانیم.

نخست وزیر ترکیه دیدارهای امروز با آقای روحانی و دیگر مسئولان ایران را بسیار مفید ارزیابی کرد و با اشاره به امضای چندین یادداشت تفاهم گفت: امیدواریم روابط دو کشور با پیشرفت و گسترش روزافزون، به الگویی برای منطقه و جهان تبدیل شود.

آقای اردوغان، امضای سند شورای عالی همکاری ایران و ترکیه را بسیار مهم دانست و گفت: با نشستهای مستمر و متقابل، روابط را به حدی گسترش می‌دهیم که گویی وزیران دو کشور در یک کابینه مشترک به مذاکره و همکاری مشغولند.13921109175005736_PhotoL

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads