کد خبر: 4381 - تاریخ: دوشنبه، 2 جولای 2012 - 12:38

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

مردم را نمی توان با شعار فریب داد

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص برخی انتقادات به گرانی های اخیر ادعا کرده است دولت با وجود بسیاری از مشکلات توانست قیمت های سرکش برخی کالاها را مهار کند و در این راستا برنامه های متعددی برای کنترل و مهار قیمت برخی از کالاها به اجرا گذاشته است.

درخصوص ادعای مهار گرانی از سوی وزیر صنعت و معدن واظهارات معاون رییس جمهور مبنی بر اینکه مردم نگران تامین کالاهای اساسی نباشند گفت: به طور قطع مردم آنقدراز شعور و آگاهی بالایی برخوردارند که با شعار نمی توان آنها را فریب داد واین که “گرانی را مهار کردیم یا می کنیم” وعده هایی است که به مردم داده می شود اما درعمل اتفاقی در این راستا انجام نشده است.

به گزارش خوبان  سید ناصر موسوی لارگانی درگفت و گو با خانه ملت ، اظهار داشت: تامین کالاهای اساسی به این معناست که کالاها باقیمت مناسب تامین شده ودر اختیار مردم قرار گیرد نه این که مرغ کیلویی ۶ تا ۷ هزار تومان به مردم فروخته شود.

نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی  افزود: درآمد مردم پایین است و توانایی خرید کالاهای اساسی باقیمت بالا را ندارند و افزایش قیمت برخی

کالاها معیشت مردم را با مشکل روبرو کرده است.

 

وی با ذکر مثالی توضیح داد: گفتند مجلس گندم را گران کرد و به دنبال آن قیمت نان افزایش یافت اما باید بگویم قیمت نان متناسب با افزایش قیمت گندم افزایش نیافت چرا که افزایش قیمت گندم کیلویی ۳۰ تومان بود ولی قیمت انواع نان ۳۵ تا۱۵۰ تومان افزایش یافته است.

موسوی لارگانی در ادامه اظهار داشت: اگر قیمت پنیر ۱۷۰۰ تومانی به ۲۷۰۰ تومان افزایش یافت و بعد ۲۰۰ تومان از قیمت آن کم شد نمی توان ادعا کرد گرانی کنترل شده است بلکه گرانی زمانی کنترل می شود که قیمت ها به نرخ سابق برگردد.

نیازی به اطلاع رسانی نیست

نماینده مردم فلاورجان درمجلس درادامه درباره سخنان وزیر صنعت و معدن که گفته به دلیل عدم اطلاع رسانی، ابهاماتی برای نمایندگان مجلس درخصوص توانایی دولت درکنترل گرانی ها به وجود آمده گفت: نیاز به اطلاع رسانی نیست ، گرانی وجود دارد و درحال حاضر در بازار شاهد آن هستیم و روزانه دهها مراجعه کننده از حوزه انتخابیه نسبت به گرانی ها گله مند هستند .

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: باوجود اینکه فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها اجرایی نشده است اما این روزها شاهد تورم سنگینی هستیم که لازم است در راستای کنترل گرانی ها دولت مصمم شده ونظارت جدی تری بر بازار داشته باشد.

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص برخی انتقادات به گرانی های اخیر ادعا کرده است دولت با وجود بسیاری از مشکلات توانست قیمت های سرکش برخی کالاها را مهار کند و در این راستا برنامه های متعددی برای کنترل و مهار قیمت برخی از کالاها به اجرا گذاشته است.

وی در خصوص جو روانی ایجاد شده در سطح جامعه خاطرنشان کرد: عدم اطلاع رسانی، ابهاماتی را برای نمایندگان مجلس و مردم عزیز در خصوص توانایی دولت در کنترل قیمتها ایجاد کرده است که در یک جلسه غیر علنی قابل بیان خواهد بود.

همچنین معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده است: مردم نگران گوشت، مرغ ، قند ، چای و شکر نباشند زیرا به اندازه کافی تأمین کرده ایم و در حال تأمین آن هستیم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads