کد خبر: 4372 - تاریخ: دوشنبه، 2 جولای 2012 - 11:21

ملک عبدالله به کما رفت

پروفسور “ولیام رار” پزشک آمریکایی مخصوص ملک عبدالله در گزارش پزشکی خود که صبح دیروز نوشته است، ذکر کرد که عبدالله بن عبدالعزیز دچار مرگ مغزی شده است و مغز او دیگر به موج‌های صوتی و مغناطیسی واکنشی نشان نمی‌دهد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس به نقل از خبرگزاری “براثا”، منابع آگاه سعودی اعلام کردند که در پی وخیم شدن حال “ملک عبدالله” شاه سعودی، او به حالت کما رفته است.

بر اساس این گزارش، وی آخرین بار در مراسم تشییع شاهزاده “نایف” ولی‌عهدش دیده شده است. برغم آنکه بسیاری از منابع صحت این خبر را تایید می‌کنند اما بدلیل حساسیت این موضوع و نگرانی از پیامدهای آن، هیچ منبع رسمی سعودی، آن را اعلام نمی‌کند.
این درحالی است که دفتر شاه سعودی در روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای دستور آماده‌باش تمام نیروهای امنیتی را به بهانه مقابله با هرگونه حمله تروریستی و جنایتکارانه صادر و اعلام کرد که این حکم از سوی پادشاه، امضا شده است. همین امر شگفتی بسیاری از محافل رسمی سعودی و غیرسعودی را برانگیخت.

از سوی دیگر برخی از ناظران سیاسی در گفت‌وگو با “المستقبل‌ العراقی” اعلام کردند که دلیل این آماده باش، نزدیک بودن مرگ ملک عبدالله و نگرانی از به وجود آمدن تنش‌های شدید میان اعضای خاندان سلطنتی، بویژه پس از نارضایتی آنها از ولی‌عهدی شتاب‌زده شاهزاده “سلمان بن عبدالعزیز” بوده است. زیرا در چنین شرایطی امکان کودتا علیه سلمان نیز وجود دارد.

منابع مختلف دیگری از ریاض اعلام می‌کنند که خاندان سلطنتی عربستان در پی انتشار خبر مرگ پادشاه سعودی، تمام نیروهای امنیتی را در سراسر عربستان به حالت آماده‌باش در‌آورده‌اند.

از سوی دیگر شاهزاده “متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز” پسر شاه سعودی در اولین واکنش اعلام کرد که پدرش زنده است و خبر مرگ او صحت ندارد و تنها دچار کسالت شده است. این امر باعث شد که برخی طرف‌ها در خاندان سلطنتی مرگ ملک عبدالله را اعلام کنند و حتی برخی دولت‌های بزرگ از جمله انگلیس و آمریکا برای ولی‌عهد عربستان پیام تسلیت نوشتند.

بر اساس این گزارش، وضعیت شاه سعودی هنوز مشخص نیست و درحال حاضر در بیمارستان نظامی ریاض بستری است.
روزجمعه، برخی رسانه‌ها خبر مرگ شاه سعودی را منتشر کردند اما خبرگزاری رسمی عربستان (واس) تلاش کرد تا با درج اخباری روتین، همه چیز را عادی جلوه دهد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads