کد خبر: 4345 - تاریخ: یکشنبه، 1 جولای 2012 - 22:02

رحیم پور ازغدی در رشت:

انقلاب امام عصر(عج) انقلابی کاملا انسانی است

وی با بیان اینکه مجتهد بدون جهاد ارزشی ندارد، افزود: در روایات آمده است که امام عصر (عج) با سربازان خود میثاقی خواهند بست که سربازان کمربند زرین و لباس اشرافی نپوشند، نان گندم سیر نخورند، لباس رزم از تن به در نکنند تا فروپاشی همه مستکبران، به کسی ناسزا نگویند، کسی را به ناحق نزنن و نکشند، به خانه ای به ناحق هجوم نبرند و جایی را خراب نکنند و حتی اگر برده ای از سپاه دشمن کشته شد خون بهای او را بپردازند.

به گزارش خوبان به نقل از «خبرگزاری دانشجو» از رشت، رحیم‌پور ازغدی ساعاتی پیش در همایش «انسانیت در آخرالزمان» که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، با بیان اینکه به طرز عجیبی مفهوم آخرالزمان در دهه های گذشته در صدر اخبار همه دنیا در عرصه های سینما، هنر، هالیوود، فلسفی و ژورنالیسم سیاسی قرار گرفته است، تصریح کرد: در تمام ادیان الهی از آخرالزمان این دوره سخن گفته شده است؛ مسأله مهدویت مسأله ای مخصوص شیعه نیست و منوط به اجماع مسلمانان است. مهدویت صرفا مسأله ای اسلامی نیست، بلکه دینی است، چون تمامی ادیان و مکتب های دینی شرق و غرب به آخرالزمان پرداخته اند و حتی می توان گفت که مهدویت فقط دینی هم نیست بلکه در افکار ایدئولوژیک نیز جا پیداکرده است.
وی با بیان اینکه مجتهد بدون جهاد ارزشی ندارد، افزود: در روایات آمده است که امام عصر (عج) با سربازان خود میثاقی خواهند بست که سربازان کمربند زرین و لباس اشرافی نپوشند، نان گندم سیر نخورند، لباس رزم از تن به در نکنند تا فروپاشی همه مستکبران، به کسی ناسزا نگویند، کسی را به ناحق نزنن و نکشند، به خانه ای به ناحق هجوم نبرند و جایی را خراب نکنند و حتی اگر برده ای از سپاه دشمن کشته شد خون بهای او را بپردازند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: بشر این دوران آواره است، چراکه پناه و مقصدی ندارد و این آوارگی فقیر، غنی، شرقی و غربی را هم شامل می شود، انقلاب امام عصر(عج) انقلابی کاملا انسانی است و امنیت، رفاه و برادری را برای همه بشریت به ارمغان می آورد.
رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه امروز باطل غنی تر از جبهه حق است، اما روزی حق بر جهان مسلط می شود، ادامه داد: مکاتب تعاریف متعددی از آینده ارائه دادند، کمونیست ها اعتقاد داشتند آینده از آن ماست و دین و سرمایه داری به زباله دان تاریخ می پیوندند.
وی گفت: فاشیست ها اعلام کرده اند جهان به طور قهری در اختیار ماست و حق با قدرت است و داروینیسم را از زیست شناسی وارد مسائل سیاسی- اجتماعی کردند، اکنون با همین رویکرد آمریکا و ناتو به خود حق می دهند حقوق ملت ها را نقض کنند و آن ها را برده خود بدانند؛ درحالیکه 50 میلیون نفر در همین ایالات متحده آمریکا زیر خط فقر هستند، 3/5 میلیون زندانی دارد و ظرف 60، 70 سال بیش از 150 جنگ را پی ریزی کرده است، فوکویاما آمریکا را سقف تمدن بشر معرفی می کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در آغاز قرن 21 بنیاد گرایی دینی در سراسر جهان مولفه اصلی تاریخ امروز دنیاست و پیش بینی مکاتب مبنی بر حذف کامل دین در قرن 20 را نقض کرده است.
رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: امروز آغاز تاریخ دیگری است، مسلمانان و غیر مسلمانان به پا خاسته اند و مسیر تاریخ با انقلاب اسلامی تغییر یافت و اولین ملتی که شعار دینی و نه شرقی و نه غربی را بکار برد ملت ایران بود.
وی بیان داشت: زمانی از مسأله ای بدل یافت می شود که حقیقتش وجود داشته باشد و بعد از اثبات خدا و قیامت، ظهور منجی بیشترین اجماع نظر را در مکاتب و ادیان متفاوت دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: غیبت، نجات، انتظار و آخرالزمان مضامین دو پهلویی هستند که هم می توانند یک جامعه را به رکود و زوال بکشاند و هم محرک حرکت و پیشرفت جامعه ای باشد.
رحیم‌پور افزود: در تفسیر اسلامی شیعی از آخرالزمان آمده که این حرکت ادامه مسیر حق در طول تاریخ است و فتح همان قله ای است که مصلحان و شهدا در آن حرکت کردند و در رابطه فردی به قله رسیدند اما نجات جمعی حاصل نشد و فردا بدست می آید.
وی ادامه داد: شعار اصلی حضرت مهدی (عج) عدالت است، چراکه حقوق بشر و هزینه این صلح جهانی یک قیام خونین جهانی است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: حضرت مهدی (عج) با توده های مردم با منطق و اخلاق و با صاحبان زر و زور و تزویر با زبان شمشیر سخن خواهد گفت.
رحیم‌پور افزود: کسانی که از انسانیت تفسیر مادی کردند فایده گرایی را ملاک قرار داده اند و معتقدند حقیقت فایده ای ندارد و حق و باطل سودی ندارد؛ اما در منطق قرآن حقیقت بی فایده ای وجود ندارد و فایده بی حقیقتی نیز وجود ندارد و حقیقت، فایده حق است.
وی ادامه داد: اگر همه از لحاظ تئوریک و معرفتی ابوعلی سینا باشند اما در جهاد و حرکت ابوذر وار عمل نکنند جامعه اسلامی محقق نمی شود و مجتهد بدون جهاد ارزشی ندارد، ما در بحث های نظری تبحر داریم اما در عمل کاهلیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: تا ملتی خواهان تغییر نباشد اتقاقی نمی افتد و امام زمان(عج) نیز قادر به اعمال تغییرات نیست، باید اراده جمعی خواست امام عصر(عج) محقق شود.
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads