کد خبر: 43342 - تاریخ: سه‌شنبه، 21 ژانویه 2014 - 00:07

حجت الاسلام مودب پور در مصاحبه با خوبان خبر:

اگر دولت ها و حکام دست نشانده نوکری نکنند آرمان فلسطین محقق می شود

حجت الاسلام مودب پور

در کشور پرجمعیت مصر مردم دیکتاتور قدیمی و نوکر سرسپرده ای را ساقط نمودند ولی دشمن با ایجاد اختلاف و انجام کودتای نظامی آرمان مردم مصر را پایمال نمود. اگر وحدت در مصر حفظ می شد هیچگاه انقلاب مصر شکست نمی خورد.

به گزارش خوبان: به مناسبت هفته وحدت گفتگویی را با حجت الاسلام مودب پور امام جمعه بخش خشکبیجار ترتیب دادیم.

خوبان خبر: به نظر شما چه مواردی موجب حفظ وحدت بین مسلمین می شود؟

خدای متعال مسلمین را از اختلاف و تفرقه نهی فرمود. چنانچه در قرآن تصریح فرمود: و لا تکونوا کالذین تفرقوا و اختلفوا. مسلمانان باید متحد باشند و از ایجاد اختلاف پرهیز نمایند. واعتصوما بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا. دشمنان اسلام همواره از ایجاد اختلاف و تفرقه سود جسته اند و فتنه های ویرانگری بر امت اسلام، از صدر اسلام تا کنون تحمیل نموده اند.

خوبان خبر: وجود وحدت بین مسلمین چه آثار و برکاتی می تواند داشته باشد؟

آثار و برکات وحدت آن است که قدرت انسانی و معنوی مسلمانان حفظ می شود و آسیب ها و شکاف ها در اسلام کمتر خواهد شد. آثار دیگرش آن است که تعامل فرهنگی و تضارب افکار در سایه وحدت پدید خواهد آمد که این موضوع باعث رشد اعتقادی و سیاسی می شود.

خوبان خبر: چگونه می توانیم زمینه ها و بسترهای لازم را برای ایجاد وحدت در بین مسلمین ایجاد کنیم؟

زمینه های لازم برای ایجاد وحدت با استفاده از رجال آگاه و روشنفکر امکان پذیر است. البته روشنفکران دینی. در عصری که ما در آن زندگی می کنیم متاسفانه گروه عظیمی از روشنفکران غرب زده هستند. اندیشمندان، نویسندگان، سخنوران و نیز شعرا و ادبا در این زمینه می توانند نقش مهمی را ایفا نمایند.حجت الاسلام و المسلمین مودب پور

همین امر موجب آن خواهد شد که نسل ها خصوصاً نسل جوان و تحصیل کرده جذب گروه های انحرافی و افراطی نشود. عدم آگاهی از آموزه های دینی و معارف دین و اهل بیت علیهم السلام می تواند زمینه های گمراهی و ایجاد شکاف را تقویت کند و پر واضح است وقتی شکاف ایجاد شود وحدت شکسته می شود.

خوبان خبر: وجود فرقه های انحرافی و افراطی چه میزان در از بین بردن وحدت بین مسلمین تاثیرگذار است؟

در تاریخ خلفا از بنی امیه و بنی عباس تا عصر غزنویان و سلجوقیان و نیز نادرشاه وسلسله صفویه، خصوصاً عصر قاجاراختلاف و تفرقه، شکست های پی در پی ای را به مسلمانان تحمیل نمود. در انقلاب مشروطه سفارت انگلیس لانه فساد و جاسوسی بود. آتش فتنه از همان شیطان کده شعله ور شد.

دیگ های پلو سفارت انگلیس همان لقمه های شیطان بود که مشروطه را منحرف نمود. شیخ مشروطه اعدام شد و همفکران او نیز به زندان و تبعید محکوم شدند. آیا اگر مردم متحد بودند، اگر امت های پیشین وحدت را حفظ می نمودند دچار انحراف می شدند؟ هرگز.

ولی خدا رحمت کند امام عظیم الشان ما را. فرمود: وحدت رمز پیروزی است. امام رحمت الله علیه در سایه قرآن و اهل بیت علیه السلام و با تاسی به فرهنگ عاشورا جایگاه واقعی اسلام و مسلمین را به رخ جهانیان کشید. انقلاب اسلامی که میلاد پیامبر اکرم (ص) مقارن شده با ایام دهه فجر بر پایه وحدت استوار بود.

امام یک نفر بود رادیو و تلویزیون نداشت. امام امکانات ارتباطی و ابزار پیشرفته روز را در اختیار نداشت بلکه امام با توکل به خدا و علم و آگاهی سیاسی و با استفاده از تجربه انقلاب های گذشته و استفاده از نقاط قوت و پرهیز از نقاط ضعف توانست با ایجاد وحدت یک حکومت قوی و مزدور را ساقط نماید.

با شکوه و با عزت قدم به خاک ایران گذاشت و مورد استقبال میلیونی مردم قرار گرفت و پس از ارتحال نیز میلیون ها عاشق دلباخته پای جنازه او سوگواری نمودند.

خوبان خبر: وجود وحدت بین مسلمین در زمینه تحقق آرمان فلسطین چه نقشی می تواند داشته باشد؟

نیروهای فلسطینی با استفاده از وحدت توانستند در برابر اسرائیل غاصب مقاومت کنند. امام مسلمانان را برای مبارزه علیه اسرائیل غاصب دعوت به وحدت نمود. این امام بود که آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید تا همه مسلمانان در تمام دنیا مرگ بر اسرائیل را به گوش استکبار و اسرائیل برسانند.

اگر دولت ها و حکام دست نشانده نوکری نکنند و ملت های مسلمان خود را آزاد بگذارند قطعاً آرمان فلسطین محقق می شود ولی متاسفانه  سعودی های افراطی و کویت و مصر و اردن و بسیاری از کشورهای مسلمان که تحت  سلطه حکام مزدور هستند در برابر ظلم و تجاوز صهیونیست ها خاموش هستند.

برای ایجاد وحدت قدم اول آن است که ملت ها آگاه شوند و حکام خود را ساقط نمایند نه به آن شیوه ای که در مصر صورت گرفت. در همان کشور پرجمعیت مصر مردم دیکتاتور قدیمی و نوکر سرسپرده ای را ساقط نمودند ولی دشمن با ایجاد اختلاف و انجام کودتای نظامی آرمان مردم مصر را پایمال نمود. اگر وحدت در مصر حفظ می شد هیچگاه انقلاب مصر شکست نمی خورد.

اینجاست که آثار و برکات وحدت در سایه ولایت و رهبری حکیمانه امام (ره) و وارث آن رهبر فقید در ایران نمایان می شود.

 

از این که وقت خود را در اختیار سایت خوبان خبر گذاشتید سپاسگزاریم.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads