کد خبر: 43145 - تاریخ: شنبه، 18 ژانویه 2014 - 09:35

حجت الاسلام انصاری در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در مسجد جامع خمام:

رسول مکرم اسلام مظهر وحدت و وفاق هستند/ متاسفانه در کشور ما افرادی آب در آسیاب دشمن می ریزند

نماینده ولی فقیه در سپاه مرکزی رشت: در بحث وحدت بین شیعه و سنی اگر ما قرآن و خیلی از مشترکات مان را کنار بگذاریم و بر اساس عقل قضاوت کنیم باید اول تکلیف دشمن مشترکمان را مشخص کنیم، دشمن اصلی ما آمریکا و صهیونیست که عقل می گوید اول تکلیف مان را با این دشمنان مشخص کنیم و به مشکلات بین خودمان بپردازیم.

به گزارش خوبان: مراسم گرامیداشت هفته وحدت روز گذشته در مسجد جامع خمام برگزار شد.

در این مراسم که پیش از نماز جمعه خمام برگزار شد، حجت الاسلام انصاری نماینده ولی فقیه در سپاه مرکزی رشت در سخنانی با تبریک ولادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع) و تبریک هفته وحدت اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم انبیاء الهی در یک سطح نیستند و از 124 هزار پیامبر پنج نفر به عنوان پیامبران اولوالعزم هستند که مقام شان از پیامبران دیگر بالاتر می باشد و در بین ایشان نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) مقامشان بالاتر از پیامبران اولوالعزم دیگر است.

SAM_1085

حجت الاسلام انصاری افزود: نبی مکرم اسلام دارای ویژگی هایی هستند که سایر انبیاء یا از آن برخوردار نیستند و یا اگر دارند در سطحی پایین تر از ایشان دارند. از ویژگی های رسول مکرم اسلام این است که ایشان عبد مطلق خداوند می باشد، در قرآن کریم وقتی خداوند پیامبری را خطاب قرار میدهد بعد از آوردن کلمه عبد نام آن پیامبر آورده می شود ولی در مورد حضرت محمد(ص)  واژه عبدالله  به کار برده شده است.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی های پیامبر خاتم این است که خداوند انبیاء دیگر را برادر امت خطاب نموده ولی ایشان را جان امت خطاب نموده و در روایتی نبی مکرم اسلام فرمودند: من و علی پدران امت خود هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه مرکزی رشت با بیان این که پیامبر خاتم (ص)، پیامبر همه انسان ها می باشند گفت: حضرت محمد (ص) نه فقط برای مسلمانان بلکه برای همه انسان ها فرستاده شدند و ایشان پیامبر همه می باشند.

حجت الاسلام انصاری در ادامه با گرامیداشت هفته وحدت گفت: رسول اکرم (ص) مظهر وحدت و وفاق هستند. ایشان از دوران نوجوانی و جوانی همواره زمینه ساز وحدت در بین مردم زمان خویش بودند، وقتی ایشان تشریف آوردند به مدینه اختلاف بزرگی بین انصار و مهاجر رخ داد و هر کدام افتخاراتی را برای خودشان ذکر کردند ولی پیامبر آنها را جمع کرد و برای آنها عقد اخوت و برادری خواند تا در بین آنها اختلاف ایجاد نشود و امروز بعد از 1400 سال هنوز نبی مکرم اسلام مظهر وحدت می باشند.

SAM_1088

وی ادامه داد:  در خصوص زمان تولد پیامبر اسلام شیعیان و اهل تسنن دچار اختلاف بودند و این اختلاف در حال تبدیل شدن به تهدید بود که امام راحل عظیم الشان و بعدها خلف صالحشان مقام معظم رهبری این هفته رو به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند و این تهدید را به فرصت تبدیل نمودند.

حجت الاسلام انصاری با توضیح معنای وحدت بین شیعه و سنی اظهار داشت: وقتی می گوییم وحدت بین شیعه و سنی معنایش این نیست که شیعه دست از روی مبانی و اعتقاداتش بردارد و یا شیعه و سنی در هم ادغام شوند بلکه منظور این است بیایند دست بر روی اشتراکات بگذارند و روی توحید دست بگذارند، همه به خدای یگانه اعتقاد دارند و جهان بینی مان یکی هست، قرآن ما یکی هست، پیامبر ما یکی هست، قبله ما یکی هست، این ها اشتراکات ما می باشد و از موارد نزاع پرهیز کنند چون دشمنی واحد دارند.

وی با اشاره به روایتی در خصوص وحدت بین شیعه و سنی گفت: امام جعفر صادق (ع) فرمودند: به مساجد اهل تسنن بروید و نماز بخوانید، در تشییع جنازه شان شرکت کنید، به عیادتشان بروید، اگر در جایی به لحاظ حقوقی به حق هستند به نفع آنها شهادت دهید. این ها همه دستور هست و کمک کنیم به وحدت بین شیعه و سنی. آیت الله بهجت در جایی می گفت: کسی که قائل به وحدت بین شیعه و سنی نباشد مسلمان نیست ولی متاسفانه الان بیش از 17 شبکه ماهواره ای به نام حضرت ابوالفضل (ع) به نام حضرت رقیه (ع) و… از لندن و واشنگتن به نام شیعه در حال تبلیغ هستند و ایجاد و شک و تردید می کنند و دائما دارند بر نزاع و تفرقه تاکید می کنند.

حجت الاسلام انصاری افزود: همین چند وقت قبل یکی از همین شبکه های ماهواره ای توهینی کرد به یکی از همسران نبی مکرم اسلام و یک موجی از فتنه در جامعه اسلامی ایجاد کرد، که مقام معظم رهبری فتوا دادند که توهین به مقدسات برادران اهل سنت و نمادهایشان حرام می باشد و متاسفانه برخی ها در کشور ما به نام فاضل و دانشمند به نام آیت الله و در همین شهر قم ما افرادی هستند که آب در آسیاب دشمن می ریزند و در این بین برنده واقعی نظام سلطه خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر ما قرآن و خیلی از مشترکات مان را کنار بگذاریم و بر اساس عقل بخواهیم قضاوت کنیم باید اول تکلیف دشمن مشترکمان را مشخص کنیم، دشمن اصلی ما آمریکا و صهیونیست است، که عقل می گوید اول تکلیف مان را با این دشمنان مشخص کنیم و به مشکلات بین خودمان بپردازیم.

در ادامه این مراسم برادر آستی از مداحان اهل بیت به مولودی خوانی پرداخت.

گفتنی در بین الصلاتین نماز جمعه خمام به مناسبت ولادت نبی مکرم اسلام (ص) به 10 نفر به قید قرعه که نام شان محمد بود جوایزی توسط حوزه مقاومت بسیج خمام اهداء شد.

SAM_1065 SAM_1073 SAM_1077
SAM_1097 SAM_1102 SAM_1113 SAM_1121 SAM_1123

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads