کد خبر: 43065 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 ژانویه 2014 - 11:14

در گفتگوی زنده تلویزیونی/

روحانی اولویت های اولین سفر استانی اش را تشریح کرد/ اعلام آبادان و خرمشهر بعنوان منطقه آزاد

رئیس جمهور با بیان اینکه در این سفر تصمیم بر این شد که آبادان و خرمشهر منطقه آزاد اعلام شوند گفت: سد گتوند از همان ابتدا باعث نگرانی دولت بوده و مردم حق دارند از این بابت نگران باشند.

به گزارش خوبان: حسن روحانی چهارشنبه شب در گفتگوی زنده تلویزیونی با مرکز خوزستان در خصوص دلیل انتخاب استان خوزستان به عنوان اولین مقصد سفرهای استانی هیئت دولت اظهار کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب امسال که در آن انتخابات پرشوری را پشت سر گذاشتیم سال حماسه اقتصادی و سیاسی نامگذاری کردند؛ دولت هم قصد داشت که سفر خود را متناسب با این نامگذاری آغاز کند که در این خصوص خوزستان انتخاب شد زیرا حماسه های فراوانی از سوی مردم ایران در این استان خلق شد.

وی افزود: دولت و شخص رئیس جمهور باید به مناطق مختلف کشور سفر کنند و از نزدیک با مشکلات این مناطق آشنا شوند. رئیس جمهور نمی تواند آسوده خاطر در مرکز بنشیند بلکه باید به مناطق مختلف سفر کند  گله ها، نظرات و پیشنهادات مردم را بنشوند و راه درست را تشخیص دهد.

روحانی ادامه داد: پس از استقرار دولت و انجام برخی طرح های فوری از سوی دولت، لازم بود که ما سفری به مناطق مختلف کشور داشته باشیم. البته سفرهای رئیس جمهور مختص به سفرهای استانی و برنامه ریزی نخواهد بود و هر زمان لازم باشد مثل زلزله استان بوشهر که به این استان سفر کردیم، به سایر نقاط کشور سفر می کنیم.

رئیس جمهور در خصوص مشکلات مطرح شده شهرستان مسجدسلیمان نیز گفت: این شهرستان به علت مشکلاتی که در گنبدهای گاز زیر زمینی آن به وجود آمده با مشکلات زیست محیطی مواجه شده است. مشکل بیکاری در این شهرستان نیز در همه کشور وجود دارد ولی خوزستان سرزمین فرصت ها است و با وجود ظرفیت ها و استعداد بی شماری که این استان دارد می توان برای اشتغال برنامه های فراوانی داشت.

روحانی ادامه داد: از برنامه های اصلی دولت در زمینه اقتصاد، رسیدگی به اشتغال است و اشتغال در کنار توسعه ایجاد می شود. در پنج ماه گذشته دولت یک گام کوچک برداشته و طبق آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار، در کل در بحث بیکاری در کشور مقداری کاهش را مشاهده می کنیم و میزان 2.1 که از سوی مرکز آمار به عنوان کاهش بیکاری اعلام شده قابل ملاحظه است. در مسجدسلیمان نیز طرح هایی در این زمینه تعریف شده که موجب توسعه اشتغال خواهند شد.

وی در خصوص مشکلات جاده ای استان خوزستان نیز گفت: در این خصوص از سوی دولت مسیرها و مناطق پرخطر شناسایی شده است. وزیر راه و هم روز چهارشنبه با حضور در استان خوزستان این موارد را از نزدیک بررسی کرده و گزارش مناسبی به دولت ارائه کرده است. بر اساس همین گزارش 60 میلیارد تومان برای سال آینده اختصاص یافلته است که به نظر می رسد کافی نیست و دولت به دنبال منابع دیگری برای این کار است.

سد گتوند مایه نگرانی است

روحانی در خصوص مشکلات احداث سد گتوند نیز گفت: این سد از همان ابتدای آغاز به کار یکی از نگرانی دولت بود. در این خصوص صحبت هایی با وزیر نیرو شده است و مردم حق دارند که می گویند این سد مشکل دارد  زیرا این سد عامل نگرانی است. همین جا اعلام می کنم دستور بررسی دقیق مساله این سد را می دهم تا گزارش دقیقی از آن تهیه و به مردم ارائه شود تا همگی در جریان کل کار قرار گیرند و از سوی دیگر تلاش می کنیم راه حلهای موجود و ممکن را بیابیم تا نگرانی مردم دراین زمینه برطرف شود.

رئیس جمهور در پاسخ به مشکلات مطرح شده از سوی یکی از شهروندان شادگانی در خصوص تالاب شادگان نیز عنوان کرد: مشکلات به وجودآمده برای تالاب ها در کل کشور مطرح است و مشکل عمده نه تنها ناشی از خشکسالی بلکه به دلیل تامین نشدن حقابه تالابهاست که لحاظ نشده است. اکنون ما باید این حقابه ها را منظور کنیم تا مشکل تالابها از جمله تالاب شادگان برطرف شود. بحث مشکلات زیست محیطی نیز در کل کشور مطرح است و درخوزستان هم با این مشکل مواجهیم از جمله کارون که باید مشکل آلودگیها ورود پسماندهای کشاورزی و صنعتی به آن برطرف شود.

مشکل آب شرب خوزستان

روحانی همچنین در مورد سئوالات مردمی در خصوص مشکل کیفیت پائین آب شرب در شهرهای مختلف استان خوزستان نیز گفت: در خصوص موضوع آب شرب نیز باید گفت که طرحی عمومی برای تامین آب شرب کل استان وجود دارد و در دولت های گذشته نیز قدم های خوبی برداشته شده است. در پنج ماه گذشته نیز تلاش خوبی برای تکمیل طرح ها در این زمینه انجام شده است و طبق قولی که وزیر نیرو امروز در جلسه کارآفرینان دادند، آب شرب مناسب تا پایان هفته آینده در اختیار مردم شهر اهواز قرار می گیرد. تامین آب شرب بقیه شهرهای استان هم در دستور کار است و طبق برنامه آنها را پیش می بریم. طرح آب شرب برخی شهرستان ها تا پایان سال آینده نهایی می شود و برخی طرح ها ممکن است در سال بعد ادامه یابد. آب شرب حق مردم است و دولت به جد دنبال می کند و موضوع آب جزء اولویت های این دولت است.

بررسی ایجاد مناطق آزاد در کشور

رئیس جمهور در خصوص گله مندی مردم شهرهای آبادان و خرمشهر با اشاره به تصمیم دولت برای تبدیل شهرهای آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد ادامه داد: در این سفر تصمیم بر این شد که آبادان و خرمشهر منطقه آزاد اعلام شوند که امیدواریم این کار موجب رونق هرچه بیشتر این دو شهر و کل استان خوزستان شود. در این زمینه تقاضاهای زیادی در کل کشور وجود دارد که باید بررسی شوند و هر جا در چارچوب سیاست ها باشد، این کار انجام می شود.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads