کد خبر: 42966 - تاریخ: سه‌شنبه، 14 ژانویه 2014 - 19:29

مشروح اظهارات دادستان کل کشور؛

وزیر ارشاد در سطحی نیست برای قوه قضائیه تعیین تکلیف کند/ فرد همراه محمود کریمی شلیک کرده/ مرتضوی ممنوع الخروج است

دادستان کل کشور امروز در جمع خبرنگاران در خصوص سخنان وزیر ارشاد، پرونده سعید مرتضوی و پرونده تیراندازی مداح معروف مطالبی را عنوان کرد.

به گزارش خوبان، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای امروز در جمع خبرنگاران در خصوص اتفاقات اخیر و پرونده‌های قضایی مطالبی را عنوان کرد.

از علی جنتی چنین اظهاراتی بعید است/ مرتضوی ممنوع الخروج است

غلامحسین محسنی اژه ای درباره پرونده مداح معروف کشور گفت: این پرونده همچنان در حال رسیدگی است.

اژه ای درباره مصاحبه علی جنتی با «تلویزیون الجزیره انگلیسی» نیز گفت: ‌از فردی نظیر علی جنتی بعید است درباره باید و نبایدهای قوه قضاییه اظهار نظر کند و امیدواریم این مطالب صحت نداشته باشد.

وی در خصوص اخباری مبنی بر ممنوه الخروجی مرتضوی گفت: این فرد ممنوع الخروج است و برایش احضاریه صادر شده، پرونده همچنان در حال رسیدگی است.

ادامه رسیدگی به پرونده مداح معروف/ همراه آقای کریمی تیراندازی را به عهده گرفته است

سخنگوی قوه قضاییه حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای عصر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: متأسفانه در جریان پرونده تیراندازی منتسب به یکی از مداحان تهرانی رسانه‌ها مطالبی را نوشتند که عمدتاً درست نبود.

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: من به شما تأکید می‌کنم که در شرایط این چنینی اجازه دهید تحقیقات انجام شده و پس از مشخص شدن ابعاد مختلف جریان نسبت به آن اطلاع‌رسانی شود.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه امروز یک نسخه کامل پرونده را مورد مطالعه قرار داده است، گفت: این اتفاق در تاریخ 5 دی امسال رخ داد و بر اساس ساعاتی که در پرونده ذکر شده این حادثه پس از نیمه شب رخ داده است.

وی گفت: بر اساس اعلام شاکی و مداح معروف مشخص شده 3 خودرو در اتوبان شهید بابایی مسیر شرق به غرب در حرکت بوده‌اند که دو تای آنها 206 و یکی از آنها مزدا بوده است.

وی گفت: شاکی پرونده مدعی شد که در داخل تونل سبقت می‌گیرد و این در حالی است که پس از این سبقت خودروی آقای کریمی برای وی چراغ می‌زند و این فرد هم از خط وسط به خط کناری منتقل می‌شود.

شاکی می‌گوید پس از این اقدام صدای چند تیر می‌شنود که یکی از این تیرها به خودرو اصابت کرده است.

محسنی اژه‌ای گفت: پس از این اتفاق ماشین شاکی و ماشین آقای کریمی در گوشه اتوبان می‌ایستند و با یکدیگر به واسطه شناختن همدیگر احوالپرسی و سپس خداحافظی کرده‌اند.

شاکی ادامه می‌دهد که فردای روز حادثه تنی چند از دوستانش به وی می‌گویند از آنجا که ماشینت تیر خورده نمی‌توانی آن را بفروشی و درست کنی به همین دلیل شاکی به پلیس مراجعه کرد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: پس از حضور شاکی در مرجع انتظامی پرونده تکمیل شد و از شاکی و همچنین مداح معروف آقای کریمی تحقیقات انجام ‌شد در حالی که شاکی می‌گوید شکایتی ندارد و فقط خسارت ماشینش را می‌خواهد.

دادستان کل کشور گفت: این در حالی است که فردی که همراه آقای کریمی بوده مدعی شده که اسلحه برای وی بوده و اجازه شلیک هم داشته است و از این فرد هم تحقیقاتی به عمل آمده است.

اژه‌ای گفت: در حال حاضر هنوز قرار نهایی برای این پرونده صادر نشده است اما با توجه به تحقیقاتی که انجام شده به زودی قرار صادر می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این پرونده از جنبه عمومی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد یا خیر گفت: به طور قطع پس از انجام تحقیقات اگر ضرورت داشته باشد از جنبه عمومی هم مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

دادستان کل کشور گفت: باید بررسی شود که فردی که ادعا می‌کند اسلحه برای وی بوده و همچنین مجوز حمل سلاح داشته در هنگام استفاده از آن قوانین و ضوابط را رعایت کرده یا خیر؟

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: البته برخی از اظهارات شاکی و دو خودروی دیگری که همراه وی بوده‌اند متفاوت است و در برخی از اظهارنظرها گفته‌اند که ما آقای کریمی را می‌شناختیم و فقط می‌خواستیم کمی سر به سر وی بگذاریم اما او فکر کرد قصد مزاحمت برایش داریم.

در سطح جنتی نیست که بخواهد برای قوه قضائیه تعیین تکلیف کند

سخنگوی قوه قضائیه در واکنش به اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد در مصاحبه با الجزیره عربی گفت: به تازگی برخی از افراد به صورت جریانی سازمان یافته که اکثراً در خارج از کشور و از جریان ضدانقلاب و فراری‌های فتنه هستند دارند علیه قوه قضائیه فضاسازی کرده، به این قوه فشار می‌آورند و با تحریکاتشان قصد دارند بر روی افکار عمومی تأثیر بگذارند.

محسنی اژه‌ای گفت: من مصاحبه‌ای که مدنظر شماست را امروز مطالعه کردم و نمی‌دانم که درست ترجمه شده یا خیر ولی مشخص است که سؤال شبکه الجزیره کاملاً جهت‌دار و تحریک‌کننده علیه قوه قضائیه بوده است و اگر یک مسئول هوشمند در مقابل یک شبکه خارجی قرار بگیرد نباید علی‌القاعده چنین پاسخی به این سؤال بدهد.

محسنی اژه‌ای گفت: اما بعد از گفتن این مقدمه باید بگویم که من در تماسی که با آقای جنتی گرفتم او مدعی شد که صحبت‌هایش تحریف شده و باید هرچه سریعتر این موضوع را تکذیب کند و اعتراض شدیدی هم به این شبکه داشته باشد چرا که این مصاحبه چهل و چند روز پیش گرفته شده اما در طول این مدت 3 نوبت پخش شده است و کاملاً مشخص است که الجزیره از پاسخ آقای جنتی خوشش آمده که این مطالب را 3 نوبت پخش کرده است.

دادستان کل کشور گفت: اما اگر این مطلب صحیح باشد و اینها اظهارات آقای جنتی باشد باید بگویم که بیان این مطلب آن هم در جواب یک شبکه بیگانه سطح قضیه را از سطح یک عنصر سیاسی _ مذهبی دارای شصت و چند سال سن پایین آورده و قابل توقع نیست البته در سطح آقای جنتی نیست که برای قوه قضائیه تعیین تکلیف کند.

وی گفت: افتخار قوه قضائیه این است که در چارچوب قانون و سیاست‌های کلی نظام عمل می‌کند و تابع جریانات روزمره سیاسی نیست و البته سیاست‌زده هم عمل نمی‌کند.

اژه‌ای گفت: این جور که آقای جنتی گفته‌ است یعنی ما باید قانون را زیر پا گذاشته و سلیقه‌ای عمل کنیم و اینگونه اظهار‌نظر‌ها سطح ایشان را تنزل می‌دهد و در حد یک وزیر سیاسی و فرهنگی نیست.

دادستان کل کشور گفت: به نظر می‌رسد فشاری که از جانب جریان فتنه و ضدانقلاب به ما وارد می‌شود نشانه اقتدار و ضابطه‌مند عمل کردن دستگاه‌های قضایی است و اگر قوه قضائیه مثبت عمل نمی‌کرد دلیلی نداشت اینها این همه به ما فشار وارد کنند و این اقتدار و عملکرد مثبت قوه قضائیه است که اینها را به واکنش وادار کرده است.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره آخرین جزئیات رسیدگی به پرونده بابک زنجانی نیز گفت: پرونده در حال رسیدگی است اما بعید می‌دانم فرد جدیدی در این پرونده بازداشت شده باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads