کد خبر: 42899 - تاریخ: دوشنبه، 13 ژانویه 2014 - 12:21

جزئیات وام ۵۰ میلیونی مسکن برای زوج‌ها/ روش اقساط ساده ۹ میلیون تومان ارزان‌تر از پلکانی

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن به زوج‌هایی که قصد دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی خرید مسکن(اوراق حق تقدم) دارند، توصیه کرد اگر اقساط خود را به روش ساده بازپرداخت کنند، حدود ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به نفعشان خواهد بود.

به گزارش خوبان، نادر قاسمی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که شرایط دریافت تسهیلات 50 میلیون تومانی خرید مسکن توسط زوج‌هایی که یکی از آنها شاغل نیستند و فیش حقوقی ندارند، چگونه است، گفت: اینکه یکی از زوج های جوان شاغل و یا شاغل نباشند و فیش حقوقی نداشته باشند، ملاک نیست.

وی ادامه داد: درآمد این روج‌های جوان متقاضی وام 50 میلیونی باید به گونه‌ای باشد که برای بانک مسکن مسجل شود که این افراد می‌توانند اقساط خود را پرداخت کنند، چون که اقساط این وام 50 میلیونی تا حدودی بالاست و اگر به بانک مسکن مسجل نشود که اقساط وام پرداخت نخواهد شد، معوقات و مطالبات بانک افزایش می‌یابد.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن ادامه داد: این زوج‌های جوان باید درآمدی که به بانک برای دریافت تسهیلات اعلام می‌کنند، به گونه‌ای باشد که اگر هر دو هم شاغل نباشند و تنها یکی از آنها شاغل باشند، از بازپرداخت اقساط مطمئن کند.

قاسمی در پاسخ به این سئوال که آیا خانمی که خانه‌دار است و شغلی ندارد، نیز می‌تواند از این تسهیلات 50 میلیونی استفاده کند، خاطرنشان کرد: به هر صورت باید یکی از زوجین درآمدی را به بانک مسکن اعلام کند، تا نشان دهد که از عهده بازپرداخت اقساط برخواهد آمد و برای بانک مسجل شود که مشتری می‌تواند از عهده بازپرداخت اقساط برمی‌آید.

مدیر امور طرح و برنامه‌بانک مسکن افزود: به هر حال زوجین اگر مدارکی به بانک ارائه کنند که می‌توانند از پس بازپرداخت اقساط بر بیایند، بانک مسکن مشکلی از بابت پرداخت وام نخواهد داشت.

قاسمی تاکید کرد: بانک مسکن دولتی است و در پرداخت تسهیلات مسکن به هیچ وجه به دنبال سود نیست و باید اذعان کنم که هیچ بانکی در ایران از عقود مبادله‌ای استقبال نمی‌کند.

وی ادامه داد: بانک مسکن قصد ندارد که به مردم فشار وارد شود، تا سود خود را بالا ببرد.

*بازپرداخت اقساط روش ساده یا پلکانی کدام بهتر است؟

قاسمی در مورد اینکه آیا بازپرداخت اقساط برای زوجین به روش ساده مناسب است و یا پلکانی اظهارداشت: اقساط 50 میلیونی زوجین به روش پلکانی ماهانه از 649 هزار تومان شروع و تا یک میلیون و 50 هزار تومان ادامه می‌یابد.

وی افزود: اقساط 50 میلیونی وام زوجهای جوان به روش ساده ماهانه 753 هزار تومان در طول 12 سال است (یعنی برای وام 50 میلیون تومانی باید در طول 12 سال 108 میلیون و 432هزار تومان بپردازد).

* 9 میلیون و 500 هزار تومان با روش ساده به نفع زوجین است

وی تاکید کرد: زوجین اگر بازپرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی خود را با اقساط به روش ساده انتخاب کنند در طول 12 سال حدود 9 میلیون و 500 هزار تومان به نفعشان خواهد شد.

*روش ساده در وام 35 میلیونی حدود 7 میلیون سود برای مشتری به ارمغان می آورد

وی تاکید کرد: در تسهیلات 35 میلیون تومانی نیز بازپرداخت اقساط به روش پلکانی ماهانه از 432 هزار تومان شروع می شود و تا 730 هزار تومان ادامه می‌یابد، ولی اگر به روش ساده بازپرداخت اقساط خود را انجام دهد ماهانه 527 هزار تومان در طی 12 سال بازپرداخت خواهد کرد.

قاسمی گفت: در تسهیلات 35 میلیون تومانی نیز اگر مشتری روش ساده را برای بازپرداخت اقساط انتخاب کند حدود 7 میلیون تومان سود در طول 12 سال به نفع مشتری خواهد شد.

وی افزود: بازپرداخت اقساط به روش پلکانی در تسهیلات 35 میلیون تومانی نیز از 432 هزار تومان شروع و سپس در سالهای بعد 450 هزار، 470 هزار و در سال پنجم به 527 هزار تومان می‌رسد.

قاسمی ادامه داد: مشتری با بازپرداخت اقساط به روش پلکانی سود بیشتری به بانک پرداخت می‌کند، ولی در روش‌ ساده به نفع مشتری است چرا که سود آن 15درصد و در طول 12 سال است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازپرداخت اقساط 12ساله تسهیلات 50 میلیون تومانی مسکن به‌روش ساده ماهانه 750 هزار و 438 تومان است.

با احتساب نرخ سود سالانه 15 درصد کل سود تسهیلات 50 میلیون تومانی به‌روش ساده بالغ بر 58 میلیون و 631 هزار و 272 تومان است. در مجموع متقاضی باید 108 میلیون و 63 هزار و 72 تومان را ظرف 12سال (144 ماه) به بانک مسکن پرداخت کند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads