کد خبر: 42863 - تاریخ: یکشنبه، 12 ژانویه 2014 - 19:13

فرماندار شفت خبر داد:

احداث پارک آبی در روستای امامزاده ابراهیم (ع) شفت

پیگیری‌های بسیاری توسط اهالی، اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای امامزاده ابراهیم (ع) و همچنین مسئولان استانی و شهرستانی برای بازسازی این منطقه انجام شده است.

به گزارش خوبان، جواد شفیعی‌ثابت امروز در گفت‌وگو با فارس در شفت با اشاره به وجود امامزاده ابراهیم (ع) در این شهرستان اظهار کرد: امامزاده مذکور یکی از مکان‌های گردشگری و زیارتی شفت محسوب می‌شود.

وی به آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم (ع) در خرداد ماه امسال اشاره کرد و افزود: پیگیری‌های بسیاری توسط اهالی، اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای امامزاده ابراهیم (ع) و همچنین مسئولان استانی و شهرستانی برای بازسازی این منطقه انجام شده است.

شفیعی‌ثابت با بیان اینکه هنگام وقوع آتش‌سوزی هنوز کمیته برنامه‌ریزی سال 92 در شهرستان شفت تشکیل نشده بود، خاطرنشان کرد: امسال کمیته برنامه‌ریزی شفت بازسازی و آماده‌سازی زیرساخت‌های روستای امامزاده ابراهیم (ع) را در برنامه لحاظ کرده است.

فرماندار شفت از کددار شدن طرح‌های زیربنایی روستای امامزاده ابراهیم (ع) شفت خبر داد و بیان کرد: امسال اگر بسیاری از طرح‌های روستای مذکور به دلیل شرایط ویژه مالی تحقق پیدا نکند این امید را داریم سال‌های آینده در دولت تدبیر و امید اعتبارات بیشتری برای بازسازی روستای امامزاده ابراهیم (ع) تخصیص داده شود و طرح‌ها به سرانجام برسد.

*احداث پایگاه مقاومت بسیج در روستای امامزاده ابراهیم (ع)

وی با اشاره به احداث پایگاه مقاومت بسیج امامزاده ابراهیم (ع)، خاطرنشان کرد: امسال ساخت پایگاه مذکور دارای کد پروژه شده و مبلغ 35 میلیون تومان در کمیته برنامه‌ریزی شفت به نام دستگاه اجرایی سپاه قدس گیلان به تصویب رسیده است.

*آسفالت جاده ورودی امامزاده ابراهیم (ع)

شفیعی ثابت به آسفالت شدن جاده ورودی و خروجی جدید امامزاده ابراهیم (ع) اشاره کرد و افزود: دو سال گذشته مبلغ 240 میلیون تومان از اعتبارات ویژه میراث فرهنگی ملی برای زیرسازی جاده مذکور استفاده کردیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه مبلغ 70 میلیون تومان به نام دستگاه راه‌ و شهرسازی گیلان برای تکمیل جاده مذکور در کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان مصوب شده است، اظهار کرد: تکمیل آسفالت جاده ورودی و خروجی روستای امامزاده ابراهیم (ع) در کاهش بار ترافیکی این مسیر بسیار تاثیرگذار است.

*احداث پارک آبی در امامزاده ابراهیم (ع)

وی بر اجرای عملیات آبخیزداری و کنترل رودخانه امامزاده ابراهیم (ع) تاکید کرد و گفت: پارک آبی در روستای امامزاده ابراهیم (ع) احداث می‌شود که فاز نخست آن در هفته دولت افتتاح شده است.

شفیعی‌ثابت با اشاره به اختصاص 40 میلیون تومان برای احداث پارک آبی، تصریح کرد: امسال اعتبارات ویژه‌ای برای پروژه مذکور در نظر گرفته شده است.

فرماندار شفت از اختصاص 100 میلیون تومان از محل حوادث غیرمترقبه برای پارک آبی امامزاده ابراهیم (ع) خبر داد و بیان کرد: مبلغ 55 میلیون تومان از محل اعتبارات شهرستانی برای پروژه مذکور در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، اگر نیمی از 155 میلیون تومان در نظر گرفته شده تخصیص پیدا کند می‌تواند پروژه را به مرحله قابل قبولی برساند و شکل زیبایی به رودخانه امامزاده ابراهیم (ع) دهد.

شفیعی‌ثابت دستگاه مجری احداث پارک آبی امامزاده ابراهیم (ع) را اداره‌کل منابع طبیعی گیلان عنوان کرد و افزود: احداث پارک آبی در روستای امامزاده ابراهیم (ع) در رونق اقتصادی منطقه تاثیرگذار است.

*احداث پاسگاه فصلی در امامزاده ابراهیم (ع)

فرماندار شفت احداث پاسگاه فصلی در امامزاده ابراهیم (ع) را از نیازهای مهم در این روستا دانست و خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته از کانتینر و فضاهای موقت برای استقرار ماموران پلیس در روستای امامزاده ابراهیم (ع) استفاده می‌کردیم.

وی با اشاره به کددار شدن پروژه مذکور یادآور شد: مبلغ 25 میلیون تومان از محل دو درصد فروش نفت و گاز برای احداث پاسگاه فصلی در روستای امامزاده ابراهیم (ع) در نظر گرفته شده است.

*ساخت خانه بهداشت در امامزاده ابراهیم (ع)

شفیعی‌ثابت ساخت خانه بهداشت را از خواسته‌های مردم روستای امامزاده ابراهیم (ع) عنوان کرد و افزود: سال گذشته زمین برای مرکز بهداشتی و درمانی روستای مذکور از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه شده است.

فرماندار شفت با بیان اینکه 45 میلیون تومان از محل دو درصد فروش نفت و گاز برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: پایگاه مقاومت بسیج، خانه بهداشت، پاسگاه فصلی و آسفالت به منظور برطرف کردن ترافیک روستای امامزاده ابراهیم (ع) چهار محور اساسی برای ایجاد زیرساخت‌ها در این روستا است.

وی کددار کردن پروژه‌های مذکور برای توسعه روستای امامزاده ابراهیم (ع) را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: اختصاص اعتبارات تکمیلی در سال‌های آینده افق بسیار روشنی را برای روستای امامزاده ابراهیم (ع) ترسیم می‌کند.

انتهای پیام/ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads