کد خبر: 42506 - تاریخ: دوشنبه، 6 ژانویه 2014 - 21:58

به روایت اسناد ساواک؛

نصب نشان لاینز بر سینه استاندار گیلان

«طاهری» استاندار گیلان عضو افتخاری باشگاه لاینز سفیدرود رشت شد و نشان لاینز را بر سینه خود نصب کرد.

به گزارش خوبان، به روایت اسناد ساواک، «باشگاه لاینز» موسسات اجتماعی بودند که بیشتر با نام باشگاه و یا کلوپ در کشورهای هدف ایجاد و سازماندهی می‌شدند و در چند دهه قبل، از دل سازمان تخصصی و صنفی به نام «فراماسونری» و یا «بنایان آزاد» بیرون آمد که بیشتر به صورت پنهانی و یا نیمه علنی فعالیت می‌کرد.

هدف از تشکیل این باشگاه‌ها و ساختار تشکیلاتی منسجم و هدفمند و  عظیم به ظاهر خدمت به مردم بود اما باطناً سیاسی و استعماری و برای کسب سود بیشتر و لذت‌جویی و منافع مالی و بهره اقتصادی را دنبال می‌کردند.

*حضور استاندار گیلان در جمع اعضای باشگاه لاینز رشت

از ساعت 19 روز 49.9.29 جلسه باشگاه لاینز رشت در هتل پامچال این شهر با حضور محمد دادور رئیس منطقه 354 الف لاینز بین‌المللی و اکبرنیا خزانه‌دار منطقه که از تهران آمده بودند تشکیل شد.

به دلیل ورود دو نفر مذکور از اعضای باشگاه سفیدرود نمایندگان لاینز دعوت شد که شرکت داشتند.

نماینده تلویزیون ملی گیلان برای فیلمبرداری حاضر بودند و طاهری استاندار به معیت دو نفر در صدر مجلس جای داشتند.

*ساخت خانه شیران در جاده پهلوی «انزلی»

پس از سرود و قرائت سوگند، اسماعیل جفروردی معاون منطقه از حضور مهمانان اظهار خوشوقتی کرد و گفت: بشارت می‌دهم که خانه شیران و نابینایان به‌زودی در جاده پهلوی «انزلی» ساخته می‌شود.

دادور رئیس منطقه نیز با معرفی بیوگرافی خود اظهار کرد که استاندار کرمان، خراسان و کفیل و معاون وزارت کشور بوده است.

وی در تشریح اهداف لاینز گفت: اهداف این باشگاه خدمت به همنوع و بشریت است و عقل و منطق نیز حکم می‌کند هر کس خدمتگزارتر است مورد احترام بیشتری باشد.

*عضویت یک میلیون نفر شیرمرد و شیرزن در باشگاه لاینز دنیا

دادور افزود: پس از نتیجه‌گیری باشگاه لاینز در آمریکا تشکیل و بعد در همان منطقه و مدت کمی در تمام مناطق باشگاه‌هایی ایجاد شد که حدود یک میلیون نفر شیر مرد و شیرزن فعلاً به نام لاینز به بشریت خدمت می‌کنند.

وی اهداف لاینز را مقدس و موافق با احکام الهی خواند و گفت: 13 سال قبل باشگاه تهران «باشگاه مادر» با کسب اجازه از پیشگاه شاهنشاه آریامهر در تهران تشکیل شد و بنده رئیس باشگاه در یوسف‌آباد بودم و سال گذشته اصفهان و یزد به دلیل نبود تحرک و نداشتن فعالیت منحل شد.

دادور افزود: منطقه ما دارای 57 باشگاه زنده است و و حدود 45 هزار نفر شیرزن و شیربچه و شیرمرد برای تماشا و تشویق اعضا کنگره در محل اجلاسیه شرکت کردند.

*تبلیغات الاغی آمریکایی‌ها برای ریاست کنگره لاینز

وی درباره دو نفر مکزیکی که در آمریکا برای سمت ریاست کنگره بین‌المللی لاینز مبارزه داشتند گفت: هر یک برای این کار بیش از یک میلیون دلار خرج کردند که بتوانند ریاست کنگره را به دست آورند و تبلیغات عجیبی را به راه انداخته‌اند و از الاغ تا هواپیما و صدها نفر را استخدام کردند.

*استاندار گیلان عضو افتخاری باشگاه لاینز سفیدرود رشت

دکتر نجد سمیعی در نشست مذکور از طاهری استاندار گیلان تقاضا کرد که ریاست افتخاری باشگاه لاینز سفیدرود را به‌عهده بگیرد که وی قبول کرد و نشان لاینز به سینه او نصب شد.

استاندار گیلان ضمن سخنانی از دادور تجلیل کرد و گفت: دادور مانند پادشاهی محبوب و رهبر خردمند ریاست سازمان لاینز را به‌عهده دارد و اگر اساسنامه آن را نخوانده باشم با افتخار قبول می‌کنم عضو باشگاه لاینز شوم و هر کاری از دستم برآید انجام می‌دهم.

منبع: فارس

ا‌نتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads