کد خبر: 42412 - تاریخ: یکشنبه، 5 ژانویه 2014 - 17:23

در پی عزل و نصب‌های پی در پی؛

کارگرنیا به شهردار رشت هشدار داد

با توجه به شنیده‌ها و گفته‌ها شهردار جدید کلان شهر رشت جناب آقای خلیلی اخیرا در عزل و نصب‌ها بدون توجه به نظر شورای شهر منتخب مردم و به دور از چشم اعضای محترم این شورا برای تصمیم گیری‌های کلان و عزل و نصب‌ها یک تیم در سایه تشکیل داده است.

به گزارش خوبان به نقل از فریاد گیلان، با توجه به شنیده‌ها و گفته‌ها شهردار جدید کلان شهر رشت خلیلی شهردار رشت اخیرا در عزل و نصب‌ها بدون توجه به نظر شورای شهر منتخب مردم و به دور از چشم اعضای محترم این شورا برای تصمیم گیری‌های کلان و عزل و نصب‌ها یک تیم در سایه تشکیل داده است شنیده‌ها حاکی از آن است که این جلسات به طور مخفیانه و در ساختمانی واقع در شهرک گلسار رشت برگزار می‌گردد که این امر موجب اعتراض برخی از نمایندگان منتخب مردم در این شورا شده است .
از جمله ی این اعتراض‌ها می‌توان به نطق پیش از دستور جناب سرهنگ کارگرنیا در بیست و سومین جلسه ی عادی این شورا اشاره کرد که متن این نطق با عنوان توصیه به شهردار به این شرح است:
اولین وظیفه ی شورای اسلامی‌کلانشهر رشت بعد از انتخابات هیئت رئیسه ، انتخاب شهردار بود که که الحمدلله طی جلسات متعدد انجام شد و شهردار منتخب جناب آقای خلیلی هم شروع به کار کردند.
ضمن اینکه برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم آمادگی خودمان را جهت همراهی ایشان بمنظور خدمت رسانی مطلوبتر به مردم که ولینعمتمان هستند و فلسفه ی وجودی همه ی ما نیز در جهت خدمتگزاری به مردم است اعلام می‌نمایم .
اکنون مرحله ی مهمی‌پیش روی آقای شهردار قرار گرفته و می‌باید ایشان تیم کاری خود را مشخص کند که این امر از اختیارات شهردار بوده و هیچ بحثی نیست ایشان حق دارند یا با تثبیت مسولین یا با جابجایی و یا جایگزینی افراد تیم عملیاتی خود را که مورد وثوق و اعتمادش باشند را مشخص تا در جهت نیل به اهداف و برنامه‌های تدوینی اقدام کنند.
ولی آنچه که نگران کننده است برگزاری جلسات مخفیانه شبانه بمنظور تصمیم گیری جهت عزل و نصب مدیران و مهمتر از آن حضور بعضی از افراد که داری سابقه ی مدیریتی و یا موارد مطلوبی نبوده در اطراف شورا وشهرداری می‌باشد که این امر نگرانی‌هایی را برای بعضی از اعضای شورای اسلامی‌کلانشهر رشت با توجه به اینکه اعتماد مردم به مجموعه ی شورا و شهرداری هنوز برنگشته ایجاد کرده است.
در اینجا لازم است که چهار فراز از عهدنامه ی مولای متقیان حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر که می‌تواند چراغ راه بسیار روشنی در ادامه ی مسیر باشد بعرض برسانم.
فراز اول: ای مالک در مشورت خود بخیل را دخالت مده که تورا از بخشش و احسان باز می‌دارد با ترسو رایزنی مکن که تورا در کارها ناتوان می‌کند با آزمند نیز مشورت مکن که او حرص شدید را با ستمگری برایت می‌آراید .
فراز دوم : ای مالک مردم به کارهای تو چنان نظر می‌کنند که تو در امور والیان پیش از خودت نظر می‌کردی درباره تو آن گویند که تو درباره آنان می‌گفتی .
فراز سوم : بطور قطع بدترین وزیران تو کسانی خواهند بود که وزیر بدکاران پیش از تو و شریک کارهای بد آنان بوده اند چرا که آنها یاران گنه کاران و برادران ستمکارانند در حالی که تو بهترین جانشین را از میان مردم به جای آنها خواهی یافت کسانیکه آگاهی و نفوذ آنها را دارند ولی جرایم و گناهان آنها را ندارند آنان را بگونه ای تربیت کن که بیش از حد از تو ستایش نکنند و تورا برای کارهای ناکرده باطل مغرور نسازند.
فراز چهارم:در کارهای کارگزارانت بنگر و آنان را پس از آزمایش به کار بگمار نه از روی بخشش و میل شخصی زیرا که این دو شعبه‌های جور و خیانتند از میان آنها کار آزمودگان و اهل حیاء از خاندان‌های صالح را برگزین زیرا که اینان در اخلاق گرامی‌تر و آبرودارترند ونیز کم طمع تر و نسبت به عواقب امور بیناترند.
ان شاالله که همه ی ما عامل به توصیه‌ها و تذکرات و رهنمودهای بزرگان دین و مقام معظم رهبری باشیم.
جناب آقای شهردار توفیق یا عدم توفیق ما در این دوره ی خدمتگزاری در عملکرد شما تبلور پیدا می‌کند فلذا انتظار ما از شما بعنوان یک مدیر ارزشی داری سابقه کاری و تجربه ی بالا این است که اگر قرار است در مجموعه ای تغییر ایجاد شود بصرف توصیه و یا معرفی شخص یا اشخاص خاص صورت نگیرد و شایسته سالاری مدنظر حضرتعالی قرار گیرد.
در مجموعه ی شهرداری رشت افرادی توانمند داری تخصص و تجربه ی مفید کاری متعهد و پاک دستی هستند که منتظر اعتماد مسولین جهت حضور در میدان عمل و اثبات خود و خدمت به مردم باشند.
جناب آقای شهردار! شهر ما دیگر توان و تحمل یک جراحی دیگر را ندارد به شما توصیه می‌کنم در انتخاب مشاوران و انتخاب گزینه‌ها جهت تصدی پست‌های مورد نظر بدون شتابزدگی و با صبر و حوصله و مطالعه دقیق عمل نمایید و انتخاب افراد صرفا با نگاه شایسته سالاری جهت خدمتگزاری به مردم نه تامین خواسته یا منافع فرد یا گروه خاص صورت گیرد.
در این برهه وظیفه ی ما نسبت به گذشته به مراتب مهمتر و سنگین تر است و مطمئنا همه ی اعضای محترم شورای اسلامی‌کلانشهر رشت مشاوره و حمایت لازم را از شما خواهند داشت .
ان شا الله که با انتخاب مدیران لایق و متعهد و دارای تفکر خدمتگزاری به مردم بتوانیم به قسمی‌که در شروع کار یاد کرده و قول‌ها و تعهداتی که به مردم داده بودیم عمل نماییم.
والسلام
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
۸/۱۰/۹۲
محمد حسین واثق کارگرنیا
عضو دوره ی چهارم شورای اسلامی‌کلانشهر رشت


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads