کد خبر: 42316 - تاریخ: شنبه، 4 ژانویه 2014 - 10:37

مراسم شهادت امام رضا (ع) در مسجد جامع خمام برگزار شد/ عکس

مراسم شب شهادت امام رضا (ع) چهارشنبه شب در خمام برگزار شد.

به گزارش خوبان: مراسم شب شهادت امام رضا (ع) چهارشنبه شب در خمام برگزار شد.

در این مراسم که پس از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع خمام برگزار شد، حجت الاسلام حق پسند استاد حوزه علمیه آستانه اشرفیه طی سخنانی گفت: حضرت رسول اکرم (ص) می فرمایند: دوره ای از امت من خواهد آمد که چند چیز را طلب و چند چیز را فراموش می کنند؛ اول خودشان را فراموش می کنند و همیشه به فکر موفقیت خود هستند. یعنی همیشه به فکر دنیا هستند و آخرتشان را فراموش می کنند. دنبال مال دنیا هستند اما حسابرسی مال خود را که از چه راهی به دست آمده و در چه راهی خرج می شود را فراموش می کنند و حلال و حرام را رعایت نمی کنند.

DSC00190وی افزود: دنبال کار هستند ، اما دنبال قبرشان که خانه ابدی هست نیستند.

حجت الاسلام حق پسند با اشاره به مظلومیت امام رضا(ع) اظهار داشت: امام رضا (ع) وقتی از مدینه به سمت توس حرکت کردند، تنها آمدند ولی امام حسین (ع) وقتی از مدینه به سمت کربلا حرکت کردند، همسر و فرزندانشان را آورند. اگر زینب (س) به شام نمی رفت کربلا در همان جا می ماند و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) از یادها می رفت.

DSC00189این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اما امام رضا(ع) را به زور بردند و ایشان را در چندین مورد برای ولی عهدی تهدید کردند و در نهایت امام رضا (ع) شرط گذاشت و فرمود به یک شرط ولی عهدی را می پذیرم و آن این است که حق عزل و نصب نداشته باشم.

DSC00191

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads