کد خبر: 42144 - تاریخ: چهارشنبه، 1 ژانویه 2014 - 12:46

در مراسم عزاداری رحلت رسول اکرم (ص) در مسجد جامع خمام؛

حجت الاسلام عاشوری: سیاستمداران ما بدانند که اگر به دنیای غرب پناه ببرند عاقبت به خیر نمی شوند

امام جمعه خمام خاطرنشان کرد: چرا در سال 1388 و پس از آن فتنه ها حضرت آقا گریه کردند و فریاد این عمار سر دادند؟ آیا مقتدای ما باید آنقدر مظلوم باشد که آرزو کند کاش عمار بود.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین عاشوری در مراسم عزاداری سالروز رحلت نبی عظیم الشان اسلام (ص) و فرزند بزرگوارشان امام حسن (ع) در صحن مسجد جامع خمام با بزرگ خواندن این مصیبت برای خاندان پیامبر (ص) و حضرت زهرا (س) گفت: در اواخر ماه صفر این مصیبت های عظیم بر جهان اسلام و بلکه بر جهان بشریت وارد شد و برکات الهی از این مردم کاسته شد.

امام جمعه خمام ادامه داد: اگر مردم دست به دامان اهل بیت شوند و آن چه که از فضائل و علوم و معارف از این حضرات باقی مانده را استفاده کنند، امید فلاح و سعادت و رستگاری در ایشان می رود.

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به تحمل رنج های فراوان از سوی پیامبر اکرم (ص) که از جانب منافقین بر ایشان وارد می شد گفت: اما رسول خدا به عنوان رحمت للعالمین با این ها مدارا می کردند تا بلکه دست از ظلم و ستم بردارند و سعاتمند شوند.

وی در ادامه با اشاره به شهادت امام حسن مجتبی (ع) افزود: آن بزرگواری که حتی نزدیکانشان هم به ایشان خیانت کردند و فرماندهان سپاهشان ایشان را تنها گذاشتند و به معاویه که ماهیتش برای همه معلوم بود پیوستند. حتی اهل خانه آن حضرت هم به دشمن پیوست. حال این مظلومیت را چگونه باید تحمل کنیم و بار مصیبت حضرت را به دوش بکشیم.

امام جمعه خمام با بیان این که صلح امام حسن (ع) با معاویه بن ابوسفیان معنای آشتی نمی دهد گفت: این صلح به معنای اصلح دانستن معاویه برای خلافت بر مسلمین نبود. بلکه چون یاران امام ایشان را تنها گذاشتند امام مجبور به این صلح شدند و چاره ای جز این نداشتند.

SAM_1005

حجت الاسلام عاشوری ادامه داد: زهری که امام حسن (ع) نوشید پیش از این که همسرشان به ایشان بخوراند، ملت زمانشان به ایشان خوراندند. همان زهری که امام خمینی (ره) به واسطه پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت آن را سر کشید. چرا که نزدیکان امام (ره) حاضر نبودند منویات حضرت را استمرار بخشند. همان هایی که بعدها جام زهر را به مقام عظمای ولایت پیشنهاد کرده بودند، ولی امت بیدار و هشیار ما این اجازه را نداد.

امام جمعه خمام با اشاره به رفتار نادرست هئیت اروپایی در دیدار با آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: امروز نباید این اجازه به خواص رجاله که چشم طمع به دنیای غرب دوخته اند داده شود تا رفاه و آسایش نسبی خود را به دست آورند. این سیاستمداران عبرت بگیرند و بدانند که اگر به دنیای غرب پناه ببرند عاقبت به خیر نمی شوند. عزت و عظمت ما در یاری ولی زمان ماست.

حجت الاسلام عاشوری در پایان سخنان خود گفت: ما مسلمانان صدر اسلام را سرزش می کنیم که چرا پیامبر خدا را در بسیاری از مواقع تنها گذاشتند و در بسیاری از جنگ ها فرار کردند. یا چرا امام حسن (ع) را بی یاور گذاشتند. و یا حضرت امام (ره) مظلومانه جام زهر را سر کشیدند. یا چرا در سال 1388 و پس از آن فتنه ها حضرت آقا گریه کردند و فریاد این عمار سر دادند؟ آیا مقتدای ما باید آنقدر مظلوم باشد که آرزو کند کاش عمار بود. چرا دیگران میدان داری کنند و عرصه برایشان باز باشد؟

وی خاطرنشان کرد: وقتی ما عزای پیامبر (ص) و سایر ائمه را برپا می کنیم هیچ وقت نباید این اتفاقات بیفتند و همیشه باید حامی دین، ولایت و نظام باشیم.

SAM_1006

 

اخبار مرتبط:

مردم خمام در سوگ پیامبر رحمت و مهربانی اشک ماتم ریختند/ گزارش تصویری

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads