کد خبر: 4213 - تاریخ: جمعه، 29 ژوئن 2012 - 20:46

رسانه های عربی مدعی شدند؛

َملک عبدالله هم مٌرد

نیروهای مسلح عربستان روز گذشته بحالت آماده باش کامل در آمدند اما رژیم آل سعود این آماده باش را در چارچوب بحران های منطقه واحتمال بسته شدن تنگه هرمزدانست. هنوز هیچ منبع رسمی خبر مرگ پادشاه عربستان را تایید نکرده است.

به گزارش خوبان خبر  به نقل از مهر، خبر های غیر رسمی حاکیست پادشاه عربستان امروز در محل استراحتگاه خود در مغرب فوت کرد.

سایت های عربی الراصد ، تاپ نیوزو الوحدوی نت  با انتشار خبر مرگ پادشاه عربستان تاکید کردند که دربار سعودی معمولا در چنین مواقعی تا اتخاذ تدابیر لازم واعلام آماده باش کامل در دستگاه های امنیتی ونظامی سکوت اختیارمی کند.
نیروهای مسلح عربستان روز گذشته بحالت آماده باش کامل در آمدند اما رژیم آل سعود این آماده باش را در چارچوب  بحران های منطقه واحتمال بسته شدن تنگه هرمزدانست.  هنوز هیچ منبع رسمی خبر مرگ پادشاه عربستان را تایید نکرده است.
در همین حال فارس هم نوشت، درحالی که برخی رسانه‌ها از وخیم بودن حال ملک عبدالله بن عبدالعزیز” پادشاه عربستان خبر می‌دهند، برخی منابع نیز خبر مرگ شاه سعودی را منتشر کرده و درعین حال اعلام کرده‌اند که این خبر از سوی برخی منابع عالی‌رتبه دفتر پادشاهی رد شده است.

این رسانه‌ها اعلام کردند که خبر مرگ شاه سعودی کاملا صحت دارد، اما بدلیل بحران جاری در منطقه عربی و تحولات متعدد و پرتنش در کشورهای مختلف عربی، مقامات سعودی ترجیح می‌دهند، خبرمرگ ملک عبدالله را فعلا منتشر نکنند.

برخی منابع اعلام می‌کنند که دلیل دستور آماده باش نیروهای نظامی و امنیتی در عربستان سعودی دقیقا بدلیل وخیم بودن حال پادشاه و احتمال مرگ قریب‌الوقوع او است.
عبدالله بن عبدالعزیز ششمین پادشاه عربستان سعودی و دهمین فرزند «عبدالعزیز آل سعود» بنیانگذار عربستان جدید است.
وی پس از مرگ برادرش فهد بن عبدالعزیز، و از تاریخ اول اوت 2005 به‌مدت پادشاه عربستان بود. وی اول اوت ١٩24 میلادی برابر با 10 مرداد 1٣0٣ در شهر ریاض پایتخت عربستان متولد شد. ملک عبدالله از سال ١٩٧5 معاون دوم نخست وزیر بود. او همچنین از سال ١٩٨٢ میلادی تا سلطنت، ولیعهد عربستان شد. البته وی از سال ١٩٩5 و پس از بیماری و زمین‌گیر شدن ملک فهد عملاً تمامی اختیارات یک پادشاه را در دست گرفته بود

اقدام شتابزده شاه عربستان در تعیین ولیعهد بعدی موجب شده است که ناظران در این کشور از احتمال جدی بودن بیماری وی خبر دهند.

شاه سالخورده عربستان تاکنون چندین بار برای انجام آزمایش های پزشکی، گذراندن دوره نقاهت و عمل جراحی عربستان را ترک کرده است.
به گفته منابع عربستانی، وی از بیماری های مختلفی مانند فشار خون، در رفتگی مهره در ستون فقرات و برخی بیماری های طاقت فرسا و خطرناک رنج می برد. “ملک عبدالله” پس از مرگ “نایف بن‌عبدالعزیر”، برادر وی “سلمان بن عبدالعزیز” 77 ساله را، که پیش از این حاکم مکه بود، به عنوان ولی‌عهد، وزیر دفاع و معاون نخست‌وزیر برگزید.
سلمان بن عبدالعزیز بیست و پنجمین پسر عبدالعزیز، موسس حکومت آل سعود عربستان است. وی از ارکان این خاندان محسوب می شود و پس از عبدالله، پادشاه عربستان و نایف بن عبدالعزیز ولی‌عهد پیشین، فرد شماره سه خاندان آل سعود محسوب می‌شد .
نایف حدود 7 ماه قبل و پس از مرگ برادرش “سلطان” ولی‌عهد قبلی در بیمارستانی در نیویورک بر اثر بیماری، از سوی ملک عبدالله در سن 79 سالگی به ولیعهدی رسیده بود.
ولی‌عهد جدید عربستان 77 سال سن دارد و او هم مانند دیگر شاهزادگان سالخورده که در رأس هرم قدرت خاندان آل سعود قرار دارند بیمار است و گفته ها حاکی است که وی از بیماری معده رنج می برد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads