کد خبر: 42117 - تاریخ: چهارشنبه، 1 ژانویه 2014 - 00:23

با حضور نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی؛

مراسم رحلت نبی مکرم اسلام(ص) در روستای فشتکه دوم خمام برگزار شد/ تصاویر

به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت نبی مکرم اسلام، حضرت محمد (ص) و سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) مراسم عزاداری در روستای فشتکه دوم خمام برگزار شد.

به گزارش خوبان: به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت نبی مکرم اسلام، حضرت محمد (ص) و سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) مراسم عزاداری در روستای فشتکه دوم خمام برگزار شد.

درابتدای این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد صاحب الزمان روستای فشتکه دوم برگزار شد، گزارشی از فعالیت هیئت امنای این مسجد توسط حجت الاسلام مهدی زاده، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان رشت و امام جماعت مسجد ارائه شد.

در ادامه حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان انزلی، طی سخنانی با اشاره به ماموریت انبیاء، افزود: خداوند متعال مهم ترین وظیفه انبیاء را در سه موضوع بیان نموده است.

وی اولین ماموریت پیامبر را، خواندن آیات قرآن و زیر لوای توحید قرآن دادن مردم دانست و افزود: دومین ماموریت پیامبر (ص) بر اساس فرموده قرآن مجید آموختن کیفیت ارتباط با خداوند متعال به مردم است. انبیاء آمدند تا به من و شما بگویند که خواندن نماز، ارتباط برقرار کردن با خداوند است. گرفتن روزه، رفتن به حج، دادن زکات و کیفیت امر به معروف و نهی از منکر چگونه است.

امام جمعه انزلی ادامه داد: مهم ترین وظیفه انبیاء که بارها و بارها خود پیامبر (ص) فرمودند خداوند من را به آن مبعوث کرده اند موضوع اخلاق است. موضوع تزکیه نفس و برخورداری از اخلاق حسنه و حمیده نیز یکی از موضوعات بسیار مهمی بوده است که پیامبر (ص) بارها به آن اشاره فرموده اند« من مبعوث شده ام تا ادب را در جامعه اسلامی کامل کنم و اخلاق را در جامعه ساری و جاری کنم.»

حجت الاسلام موسوی، عامل پابرجا ماندن اسلام پس از رحلت پیامبر (ص) را معجزات، اخلاق و ادب پیامبر دانست و افزود: امیرالمومنین (ع) بارها فرمودند جامعه ای می تواند راه عزت و سعادت را در پیش بگیرد که به ادب پیامبر (ص) و حسن خلق ایشان عجین شده باشد.

وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم گفت: خداوند دل های مردم را طوری آفریده که در برابر ادب، ادب خرج می کنند و در برابر خوش خلقی خوشحالند و در برابر سوء خلق نگران و گریزانند.

در پایان این مراسم حاج رسول خدادادیان از مداحان اهل بیت به ذکر مصیبت پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) پرداخت.

گفتنی است، مهمان ویژه این مراسم خسته بند، نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام قاسمیان امام جماعت مسجد جامع خمام بود.

لازم به ذکر است، این مراسم با همکاری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی، شورای اسلامی و دهیاری و هیئت امنای مسجد صاحب الزمان روستای فشتکه دوم خمام برگزار شد.

1 2 3 4 5 6 7

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads