کد خبر: 42053 - تاریخ: دوشنبه، 30 دسامبر 2013 - 21:57

بابک زنجانی دستگیر شد

دادستان کل کشور از بازداشت بابک زنجانی خبر داد.

به گزارش خوبان: محسنی‌اژه‌ای دادستان کل کشور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس، اظهار داشت: بابک زنجانی عصر امروز بازداشت شد.

روز گذشته نیز دادستان تهران در پاسخ به خبرنگار فارس از مفتوح بودن پرونده بابک زنجانی خبر داده بود.

چندی پیش جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به سران سه قوه، خواستار برخورد با پرونده اتهامی فساد مالی بابک زنجانی شدند.

علیرضا سلیمی یکی از امضاکنندگان این نامه در گفت‌وگویی گفته بود که ما معتقدیم اگر برخورد لازم با پرونده‌های فساد مالی افرادی همچون بابک زنجانی صورت نگیرد، موجب سلب اعتماد عمومی می‌شود و ما نگران آسیب دیدن اعتماد عومی هستیم.

وی افزود: باید با دانه درشت‌ها مقابله شود تا شفاف‌سازی لازم صورت گیرد. در حال حاضر افکار عمومی در تردیدند. باید معلوم شود که این فرد مجرم است یا نه و مورد اعتماد هست یا خیر؛ چرا دستش در مسائل مختلف باز است و به تخلفاتش رسیدگی نمی‌شود؟

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: دغدغه و انتظار ما این است که هر سه قوه هرچه سریع‌تر نسبت به تنویر افکار عمومی در این رابطه اقدام کنند.

بابک زنجانی به گفته خودش دارای بیش از 70 شرکت از جمله شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم، “اولین بانک سرمایه‌گذاری اسلامی” ( First Islamic Investment Bank) در مالزی، سهامدار شرکت هواپیمایی انور ترکیه، مؤسسه مالی اعتباری در امارات و بانک ارزش تاجیکستان است. او همچنین شرکت‌هایی در دوبی، ترکیه و تاجیکستان دارد.

زنجانی در مصاحبه‌ای گفته است: “هم‌اکنون در ایران و دیگر کشورهای دنیا با 17 هزار نفر پرسنل مشغول ارائه تجارت و خدمات هستم.”

متن کامل نامه جمعی از نمایندگان مجلس به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

برادران ارجمند

سران محترم سه قوه

حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر روحانی

آیت‌الله آقای آملی لاریجانی

آقای دکتر علی لاریجانی

سال‌ها مماشات با فساد مالی، متاسفانه امروز کشور را به فساد سیستمی رسانده است.

ویژگی این مرحله از فساد آن است که دستگاه‌ها و نهادهای مسئول مبارزه با فساد، خود گرفتار مراتبی از فساد می‌شوند.

فساد مالی مزمن، به فساد سیاسی و جرائم یقه‌سفیدها دامن زده است. بدین معنا که سوءاستفاده از قدرت عمومی برای مقاصد شخصی، تباری و گروهی گسترش یافته و به رشد شگفت‌آور زراندوزان بی‌آزرمی منجر شده است که به عنوان مجرمان یقه سفید خریدار کالای سیاه از فروشندگان تکیه زده بر مصادر دولتی و حکومتی هستند.

این عناصر مشئوم که مرتباً تکثیر می‌شوند، در زمان‌های نسبتاً کوتاه به ثروت‌های افسانه‌ای دست می‌یازند.

این پدیده بدون همکاری دو طرف میز و در بستری از ساختارهای مستعد، قوانین و مقررات ناشفاف، سیاست‌های نامناسب و محدودیت‌های بی‌وجه رسانه‌ای، ممکن نیست.

یک مصداق که این روزها رنج مردم شریف را دوچندان کرده است، بابک زنجانی است.

بابک زنجانی 43 ساله که راست و دروغ، آغاز کار خود را به یکی از مقامات جمهوری اسلامی که به رحمت خدا پیوسته است، منتسب می‌کند، امروز به عنوان ثروتمندی همه‌فن‌حریف در صحنه‌های مختلف در جولان است و با تکبر و تبختر همه‌چیز را “خریدنی” نشان می‌دهد.

این نمونه‌ای از پدیده شگفت‌آوری است که تمامی نظام را به فساد متهم می‌کند و عجیب این است که رسانه ملی نیز، خواسته یا ناخواسته با نحوه برخوردش با این زرسالار، به “آدم شویی” مشغول است.

بزرگواران!

الان هرسه قوه نزد کثیری از مردم متهم‌اند. تعجبی ندارد؛ زیرا وقتی این فرد به تصریح مکاتبات نظارت بانک مرکزی با مدارک سجلی مجعول در بانک‌های مختلف حساب باز کرده ولی نه تنها مانعی نمی‌بیند، بلکه از آن‌ها تسهیلات می‌گیرد؛ هنگامی که وزارت اطلاعات و نهادهای اطلاعاتی دیگر به پشتیبانی از زنجانی متهم می‌شوند ولی به جای توضیح به مردم سکوت می‌کنند؛ وقتی با داشتن پرونده‌های متعدد قضایی که لااقل در دو مورد به محکومیت منتهی شده ولی حکم حبس اجرا نمی‌شود؛ هنگامی که چنین عنصری امین وزارت نفت شناخته شده و پول نفت فروخته شده را برای مدت‌ها پس نمی‌دهد و کسی هم با او کاری ندارد؛ وقتی آشکار می‌شود که وی با مفسد دیگری که مدیرعاملی سازمان بزرگی را غصب کرده، برای معامله‌ای چهار میلیارد یورویی به شکل غیرقانونی تفاهم‌نامه امضاء می‌کند ولی صدایی از هیچ دادگاهی بلند نمی‌شود؛ هنگامی که رئیس کمیسیون اصل نود که به معرفی هیات رئیسه و رأی مجلس برگزیده می‌شود، چنان موضع می‌گیرد که گویی در دفاع و تطهیر بابک زنجانی تلاش می‌کند؛ و … چرا متهم نشویم؟

بر اساس اطلاعات موثق موجود، دلایل کافی برای تعقیب این فرد به اتهام فساد و افساد در دست است. چرا شما مسئولان محترم سه قوه که به امر رهبری خبیر در این مبارزه مسئولیت دارید، تحرکِ درخور به خرج نمی‌دهید؟ تعلل در برخورد با جرثومه‌های فساد به شیوع بیشتر آن منجر می‌شود.

اگر در همان سال‌های اول دوره سازندگی که جرائم یقه سفیدها، با سوءاستفاده معدودی از سیاستمداران آغاز شده بود، به هشدارهای دلسوزان توجه می‌شد، حالا به اینجا نمی‌رسیدیم که اعتماد مردم به نهادهای مسئول به حضیض برسد و افرادی با بی‌پروایی همه نظام و ارزش‌های آن را به سخره بگیرند.

ما از موضع خیرخواهی هشدار می‌دهیم که عدم برخورد با این عناصر شوم همه تلاش‌های شما و مدیران و کارکنان پاکِ هر سه قوه را برای خدمت به مردم و اسلام و ایران، ابتر می‌سازد و آبروی نظام جمهوری اسلامی را مشوه می‌کند. همه می‌دانیم شرط نخست پیشرفت و تامین عدالت، به تأیید دین و علم، مبارزه با فسادی است که نه تنها رشد اقتصادی و عدالت اجتماعی را به شدت عقب می‌راند؛ بلکه دین و اخلاق مردم را نیز برباد می‌دهد. جا دارد دو نکته بدیهی را نیز ذکر کنیم: نخست آن که این برخورد باید بدون تبعیض، سریع و قاطع صورت گیرد؛ دوم آن که برای ریشه کن ساختن این بلیه باید برخورد قاطع اداری و قضایی، با اصلاح ساختارها و روش‌ها، حمایت بیشتر از رسانه‌های آزاد و اعمال سیاست‌های عاقلانه و سازگار با مبانی اعتقادی و اقتضائات ملی تکمیل گردد تا زمینه‌های پیدایش این پدیده نامبارک تنگ شود و مصادیق مشابه بیش از این تکثیر نگردد.

آرزومند توفیق شما بزرگواران برای خدمت به ملت شریف ایران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی»

 

حسین نجابت، احمد توکلی، غلامرضا مصباحی‌مقدم، اسماعیل کوثری، محمدرضا آشتیانی، احمد امیرآبادی، حسین ذوالانوار، الیاس نادران، محمد دهقان، مفید کیایی‌نژاد، احمد سالک و علیرضا سلیمی از امضاکنندگان این نامه هستند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads