کد خبر: 41805 - تاریخ: جمعه، 27 دسامبر 2013 - 20:37

برای نخستین بار در میان بخش های شهرستان رشت؛

جلسه شورای اسلامی شهر خمام با نمایندگان شهرستان رشت/ گزارش تصویری

جلسه شورای اسلامی شهر خمام با حضور هر سه نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در سالن کنفرانس شورای شهر خمام برگزار شد.

به گزارش خوبان: اولین جلسه شورای اسلامی شهر خمام با نمایندگان شهرستان رشت صبح امروز در سالن کنفرانس شورای شهر خمام برگزار شد.

در این جلسه که برای نخستین بار در بین بخش های شهرستان رشت و توسط شورای اسلامی شهر خمام برگزار شد، نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی از نزدیک در جریان مشکلات شهر خمام قرار گرفتند.

سید مجتبی حسینی نسب، رئیس شورای اسلامی شهر خمام در اولین جلسه شورای این شهر با نمایندگان شهرستان رشت، ضمن خیرمقدم به نمایندگان رشت گفت: این طلیعه و شروع حرکتی خوب برای خمام و مردم خمام است تا آنچه شایسته است برای مردم خمام اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به آیه 38 سوره شورا اظهار کرد: اسلام ضمن اینکه احکام الهی را در هدایت انسان‌ها موثر می‌داند اما حضور و اراده انسان را نیز در کارها مشخص کرده است؛ در طول سال‌های مختلف حکومت‌های استبدادی بر کشور ما حکومت کردند که در سال 57  حضرت امام (ره) با انقلاب دست آنان را از سرزمین ما کوتاه کرد.

DSCF9334

حسینی نسب با اشاره به اینکه از نمایندگان انتظار داریم تا اختیاراتی را برای شوراها در نظر بگیرند، افزود: تجمیع مدیریت‌ها می‌تواند کمک شایانی به شورا و مدیریت شهری کند.

رئیس شورای شهر خمام با اشاره به ویژگی‌های خوب جغرافیایی و تاریخی خمام گفت: خمام شهر خوبان از شهرهای کهن گیلان و مهد عالمان فرهیخته‌ای نظیر ملامحمد خمامی و ملاحسن خمامی است؛ همچنین ردپایی از سردار جنگل نیز در تاریخ این شهر به چشم می‌خورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این شهر از سال 1329 دارای شهرداری است.

حسینی نسب بیان کرد: آرزوی دیرینه مردم خمام،شهرستان شدن این بخش است که تاکنون تحقق نیافته است. با توجه به اینکه در سرشماری آمار و نفوس سال 90 شهر خمام 17 هزار و 160 نفر جمعیت داشته و در حال حاضر نیز بیش از 18 هزار جمعیت دارد، این آمار بیانگر این است که در مقایسه با شهرستان‌های ماسال، شفت و رودبار از جمعیت بیشتری برخوردار می‌باشد اما هنوز شهرستان محسوب نمی‌شود.

وی با اشاره اینکه در شهریور ماه سال جاری که توفیق خدمت‌رسانی یافتیم، خزانه شهرداری 24 میلیون تومان بود و بیش از یک میلیارد تومان بدهکاری داشتیم، در خصوص معضلات این شهر اظهار کرد: ورودی و خروجی شهر از چهره نامناسبی برخوردار است لذا باید زیباسازی صورت بگیرد تا مردم اشتیاق ورود به این شهر را پیدا کنند، همچنین در قسمت خروجی شهر نیز پل زیرگذری وجود دارد که به صورت نیمه کاره رها شده و بارها تصادفات مرگباری برای مردم این بخش اتفاق افتاده که نیازمند توجه بیشتری است. میدان ولیعصر که عنوان قتلگاه را به خود گرفته است، هر چند کارهایی مثل روشنایی در آن انجام شده اما هنوز جواب نداده و گاردریل موقتی دیگر در آنجا جوابگو نیست.

رئیس شورای شهر خمام ادامه داد: بحث ترافیک شهری از معضلات دیگری است که نیازمند بهره گیری از کارشناسان متخصص با محوریت علمی است؛ ایجاد دو شهرک جدید مسکن مهر و انتقال جمعیت روستاهای اطراف به داخل شهر و عدم تغییر بافت سنتی و قدیمی از عوامل دیگری است که منجر به ایجاد ترافیک در شهر می شود. البته توسعه حاصل نمی‌شود مگر با مشارکت بخش خصوصی و این پتانسیل در خمام وجود دارد.

وی همچنین وجود بیمارستان در خمام را از دیگر دغدغه‌های مردم این شهر دانست.

حسینی نسب خاطرنشان کرد: در بحث عمرانی طی 3 ماه اخیر روند روبه رشدی داشتیم و اقداماتی نظیر لوله‌گذاری در قسمت‌های مختلف، اتمام استخر شنای خمام، پیشرفت 50 درصدی مجسمه دکتر چرم‌ساز و … انجام شده و از آنجایی که دغدغه مشترک همه ما خدمت به خلق است لذا امیدواریم با همدلی و همکاری جمع حاضر و حمایت و پشتیبانی نمایندگان شهرستان رشت اقدامات خوبی برای رفاه مردم این شهر انجام گیرد.

جلیل غیاثی با اشاره به تصادف اخیری که در این شهر رخ داد و طی این حادثه چهار نفر از اعضای یک خانواده جان باختند، اظهار کرد: تهیه تجهیزات نجات برای آتش نشانی این شهر از ملزومات است که هزینه 300 میلیون تومانی نیاز دارد و با توجه به بودجه شهرداری امکان تهیه ست نجات وجود ندارد که اگر این ابزار و امکانات وجود داشت چهار نفر از بین نمی رفتند لذا از نمایندگان انتظار داریم که با جذب بودجه بیشتری برای خمام از بروز اینگونه اتفاقات تلخ پیشگیری کنند.

غیاثی ادامه داد: بنده خواهش می کنم بدون مکاتبات اداری تصمیمات لازم در زمینه تامین ست نجات صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه فاضلاب شهری از دیگر معضلات این شهر است، افزود: باید فاضلاب شهری اصلاح شود، که تحقق این امر نیازمند اعتبارات بیشتری می‌باشد، البته فقط 82 میلیون تومان هزینه مطالعات اولیه آن می‌شود. نمایندگان ما می توانند بودجه لازم برای این کار را از وزارت خانه ها تامین کنند.

SAM_0735

غیاثی با اشاره به لایروبی رودخانه خمام رود گفت: به هنگام بارندگی شدید، سطح آب رودخانه خمام رود بالا می آمد و این امر موجب آب گرفتگی برخی از مناطق شهری می شد. این رودخانه را به طول 3 کیلومتر لایروبی نمودیم که البته این کار موقتی است.

عضو شوارای اسلامی شهر خمام با اشاره به اهمیت ورزش در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: با توجه به اینکه فوتبال یک پدیده اجتماعی قوی است و جوانان و نوجوانان بسیاری به این رشته علاقمند هستند، همچنین فوتبالیست‌هایی از این شهر در تیم‌های مختلف کشور حضور دارند لذا وجود یک زمین ورزشی مناسب بخصوص زمین فوتبال در این شهر احساس می‌شود.

در ادامه اسماعیل احمدنیا، عضو دیگر شورای شهر خمام در خصوص دیگر معضلات این شهر اظهار کرد: مسکن مهری که در این بخش ساخته شده فاقد هر گونه امکانات رفاهی نظیر جاده، مدرسه، مسجد و پارک است؛ همچنین اکثر کوچه‌های خمام هنوز آسفالت نمی‌باشد و در برخی نقاط آسفالت تخریب شده که مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کند و رفع این مشکلات نیازمند اعتبارات بیشتری است.

وی اضافه کرد: به دلیل نداشتن اگو با هر بارندگی مشکل آبگرفتگی بوجود می‌آید، همچنین نداشتن نقشه هادی از دیگر معظلات خمام است.

سید رضی مودب پور عضو شورای شهر خمام در این جلسه با اشاره به انعکاس قبلی مشکلات شهر خمام به صورت مکتوب به نمایندگان رشت گفت: بنده به عنوان فردی که 14 سال است که عضو شورا هستم یک مقداری به مسائل استان اشراف دارم و استان گیلان رو یکی از استان هایی می دانم که بودجه کافی به آن نمی رسد.

وی ادامه داد: در خصوص بحث شهرستان شدن بخش خمام بنده می دانم آخرین جایی که در زمان دولت قبل شهرستان شده بود دارای جمعیتی بالغ بر 30هزار نفر بود، البته یک بحث های فنی هم در پشت آن وجود دارد حال با این وجود چرا خمام و دیگر بخش های استان گیلان نباید تبدیل به شهرستان شود.

در ادامه نیز، علیرضا پورهادی شهردار خمام، با بیان این که ماهیانه 200 میلیون تومان بابت حقوق کارکنان شهرداری و ماشین آلات هزینه می شود گفت: برای استخر شهرداری خمام مبلغ 500 میلیون تومان از بانک شهر وام گرفتیم.

شهردار خمام ادامه داد: مشکلات مطرح شده از قبیل تهیه ست نجات برای ایستگاه آتش نشانی خمام مشکلات جزئی هستند که با تبدیل شدن خمام به شهرستان حل خواهند شد.

وی در پایان از نمایندگان درخواست نمود تا این مسئله را پیگیری نمایند.

DSCF9321 DSCF9325 DSCF9340 DSCF9348 DSCF9350 DSCF9351 DSCF9352 DSCF9357 DSCF9368 DSCF9378 DSCF9379 DSCF9383 DSCF9385 DSCF9388 SAM_0739 SAM_0750 SAM_0754 SAM_0793 SAM_0795 SAM_0810 SAM_0825

 

عکس: سیروس رنجبر

انتهای پیام/

 

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۵

  1. دلسوزان خمام
     | 2013/12/27 - 21:33
    پاسخ
    +3
    -2

    سلام .ممنونم از اعضای شورای شهر خمام که همچین نشستی رو در خمام ترتیب دادن. ولی باید اساسی در شهر خمام کارکرد نه اینکه شهر را زیبا درست کرد. غروب می شود اصلا با ماشین نمیشه تو شهر حرکت کرد مخصوصا فصل تابستان که با وجود مسافر به خاطر یخ دربهشت که شهرت دارد، تمام شهر پر از ترافیک می شود لطفا مسئولین ما پیگیر شوند .یا خیابان را هرچه سریع تر بزرگ کنند یا کاری دیگری انجام دهند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. مهدی
     | 2013/12/27 - 22:20
    پاسخ
    +1
    -1

    با سلام و خدا قوت خدمت اعضای شورای اسلامی شهر خمام بابت برگزاری همچین جلسه ای که برای اولین بار در سطح شهرستان رشت برگزار شد، خدا رو شکر شورای شهر ما تو این چند مدت خیلی فعالیت داشته فقط یک پیشنهاد به این دوستان دارم حالا که خدا رو شکر همچین جلسه ی مهمی رو برگزار کردین تا آخرم پیگیر کارها باشین تا از این فعالیت ها نتیجه مورد نظر گرفته شود و گامی در راستای آبادانی شهر خمام برداشته شود
    یا علی

  3. حسین
     | 2013/12/28 - 16:01
    پاسخ

    آب و فاضلاب از مشکلات اساسی شهر خمام است البته مشکلات خیلی زیادی ولی آّب و فاضلاب سلامت مردم را تهدید می کند بنظر من از اینجا شروع شود خیلی خوب است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads