کد خبر: 41774 - تاریخ: پنج‌شنبه، 26 دسامبر 2013 - 14:30

صبح امروز در بخشداری خمام برگزار شد؛

جلسه هم اندیشی و تبادل نظر برای برگزاری مراسم 8 دی ماه در خمام/ تصاویر

جلسه هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون برگزاری مراسم 8 دی ماه و 28 صفر صبح امروز در سالن اجتماعات بخشداری خمام برگزار شد.

به گزارش خوبان: جلسه هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون برگزاری مراسم 8 دی ماه و 28 صفر صبح امروز در سالن اجتماعات بخشداری خمام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عاشوری امام جمعه خمام در این جلسه با تسلیت ارتحال جانسوز نبی رحمت حضرت محمد (ص) و سبط اکبرشان امام مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: این ایام ، ایام اوج حزن و اندوه برای اهل بیت علیهم السلام و شیعیان است. البته این غم برای همه انسان هاست. منتها بسیاری از انسان ها آن را درک نمی کنند.

امام جمعه خمام ادامه داد: وجود نبی مکرم اسلام رحمت برای جهانیان بوده است. ایشان بزرگ ترین خدمت را به بشریت کرده اند و تمامی ادیان الهی را پیغمبر اکرم (ص) حفظ کرده است. آیات سنگین الهی بر وجود آن حضرت نازل شده است و ایشان این معارف را دریافت کرده و در اختیار ما قرار داده است.

حجت الاسلام عاشوری افزود: اگر امروز نامی از مسیحیت و یهودیت و انبیای گذشته به جا مانده است، این نام ها را پیامبر اسلام با آوردن قرآن کریم حفظ نموده است و آن خرافاتی که در مسیحیت و یهودیت راه یافته، آن دین ها قابلیت دوام و بقا نداشته اند.

امام جمعه خمام تاکید کرد: خداوند نبی مکرم اسلام را به عنوان الگو و اسوه بشریت معرفی کرده است.

وی با اشاره به مشکلات و مصائب پیامبر اسلام در راه ایفای رسالت خود گفت: بعثت پیامبر اینقدر سنگین بود که حضرت مدتی حالت لرزش، خستگی و تب و لرز داشتند. شهادت ایشان، به همین نسبت عظیم و سنگین است. البته رحلت ایشان، شهادت بود. پیامبر اکرم (ص) توسط یک زن یهودی مسموم شد.

حجت الاسلام عاشوری گفت: منافقین هموراه درصدد بودند پیامبر(ص) را از بین ببرند ولی موفق به این کار نمی شدند و بارها پیامبر را مورد اذیت و آزار قرار دادند و قصدشان حذف اسلام و نابودی پیامبر (ص) و ائمه اطهار بود و در طول تاریخ بارها این نقشه ها را پیاده کردند.

وی افزود: منافقین بارها زمینه سازی کردند و در نهایت نبی مکرم اسلام را مسموم نموده و به شهادت رساندند.

امام جمعه خمام با اشاره به ویژگی های حضرت محمد (ص) اظهار داشت: ایشان در عالم حقیقت و در آفرینش انسان یگانه دوران بودند و باید سعی مان را در الگوگیری از حضرت به خرج دهیم و باید رویه آن حضرت در تمام زمینه ها را دنبال کنیم.

حجت الاسلام عاشوری ادامه داد: هر کاری را که یک انسان لازم بود در طول زندگی خود انجام دهد نمونه اش را آن حضرت انجام داده از طفولیت ایشان گرفته تا بزرگ سالی در حکومت داری و در برخورد با سیاست مداران دنیا در همه زمینه ها ایشان می تواند یک الگو برای همه اقشار جامعه باشد. مخصوصا برای سیاستمداران و دولت مردان که دیگر آن نغمه شوم جدایی دین از سیاست را سر ندهند و این که باید به فکر معیشت مردم باشیم و دیانت شان به ما مربوط نیست آن ها باید خودشان تشخیص بدهند.

وی خاطر نشان نمود: مگر پیامبر اسلام الگو نیست او دین را در همه زمینه ها اجرا می کرد حتی در زمینه مدیریتی. ایشان در برخورد با کشورهای بیگانه و مذاهب مختلف الگو هستند.

امام جمعه خمام در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: وقتی سخنی از ما نقل شد و شما نمی دانید کدامیک از ما آن را گفته ایم می توانیید بگویید پیامبر گفته چون علم همه ما از پیامبر گرفته شده.

حجت الاسلام با تاکید به استفاده از کتب و منابعی که از ائمه معصوم به یادگار مانده افزود: الان چقدر باید حسرت بخوریم که دست ما از وجود دنیایی آن ها کوتاه است تا بتوانیم مستقیما مسائل خود را از آن ها بپرسیم و پاسخ بگیریم. لکن باید از همانقدر از علومشان که در کتب قرار دارد نهایت استفاده بشود و در مقابل آن ها موضع گیری نشود. همان ابتدا برخی احکام دینی را زیرسوال ببریم و بعد دنبال بقیه آن ها نرویم.

وی ادامه داد: کسانی که در روزنامه های زنجیری مادی اندیش هستند و به نحوی با دیانت ضدیت دارند، در درجه اول به خودشان ضرر می رسانند و بعد به دیگران آسیب می رسانند.

از خداوند تقاضا می کنیم توفیق تبعیت از پیامبر اسلام را به ما بدهد.

SAM_0650 SAM_0654 SAM_0659 SAM_0663 SAM_0668 SAM_0669


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads