کد خبر: 41510 - تاریخ: یکشنبه، 22 دسامبر 2013 - 11:44

اربعین روز زنده نگهداشتن خون شهداست

محمد علیدخت

مهمترين درس اربعين به منزل رساندن بار انقلاب است؛كار ما زمانی به اتمام مي رسد كه مولاي ما امام زمان (عج) ظهور فرمايند

نخستین پيام اربعين اين است كه نام شهيدان و اهداف خون شهيدان را زنده نگه داريم و پيام آنها را به ديگران نيز برسانيم. زنده نگه داشتن اهداف شهيدان نيازمند تحمل سختي و مستلزم مبارزه با دشمنان شهيدان است؛ زيرا اين كار از جنس همان حماسه شهادت شهيدان است و به تعبير مقام معظم رهبري: ( امروزه نگه داشتن نام شهيدان كمتر از شهادت نيست)

يك درس مهم و بزرگ ديگر از اربعين اين است كه در هيچ شرايطي نبايد مرعوب دشمن شد، هرچند بسيار قوي و مجهز، مسلح و بزرگ باشد. اين درسي است كه امروز بسيار براي ما مفيد و انگيزه بخش است. امروزه دشمنان جهاني ما، ما را تهديد مي كنند.

امام زين العابدين(ع) قهرمان كاروان حسيني، اين درس را به ما آموخت آن گاه كه ابن زياد دستور قتل حضرت را در دربار صادر كرد. در اينجا آن امام همام مثل شير فرياد زد: ( اتهددني بالقتل؟ اما علمت ان القتل لنا عاده و كرامتنا الشهاده؟) يعني آيا مرا تهديد به كشتن مي كني؟ آيا تاكنون اين حقيقت را نفهميده اي كه كشته شدن و شهادت در راه خدا عادت و سيره ما اهل بيت است و شهادت كرامت و افتخار ماست؟

اربعین حسینی

البته اين درحالي بود كه اهل بيت  در ظاهر در نهايت مظلوميت و غربت و بي يار و ياوري و در دست  دشمن اسير بودند. وقتي در آن حال، هيچ كس از اهل بيت مرعوب دشمن نشد بلكه چهره به چهره بر او پرخاش كرد و فرياد  شهادت طلبي سر داد؛ ما که به لطف الهي بيش از سي و پنج سال است حكومت و نظام اسلامي تشكيل داده ايم  و به قدرتي بزرگ در دنيا تبديل شده ايم به طريق اوليا نبايد مرعوب دشمن شويم.

والحمدالله مرعوب هم كرده ايم؛ چرا كه اگر دشمن از قدرت جمهوري اسلامي نمي ترسيد بارها به ما حمله كرده بود. در واقع مهمترين درس اربعين به منزل رساندن بار انقلاب  است ؛كاروان حسيني در اربعين و در راه بازگشتن به كربلا در حقيقت اين پيام  را دادند كه: ما با تحمل همه سختي ها و مشكلات  سرانجام  بار انقلاب و حماسه حسيني  را به منزل مقصود رسانده ايم و ما  هرگز نبايد احساس كنيم كه خط انقلاب به پايان رسيده و يا تصور كنيم كه كارمان تمام شده و مسئوليت خود را انجام داده ايم.

كار ما زمانی به اتمام مي رسد كه مولاي ما امام زمان (عج) ظهور فرمايند. آن وقت است كه ما مي توانيم ادعا كنيم مسئوليت ما پايان يافته؛ اگر نگوييم تازه مسئوليت هاي ديگري آغاز شده است، اما مي توانيم ادعا كنيم كار ما در ارتباط با جمهوري اسلامي تمام شده است. و پيام هاي اربعين اين حقايق را دارد.

 

نویسنده: محمد علیدخت

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۳

  1. صالحین
     | 2013/12/22 - 12:14
    پاسخ
    +2
    0

    سلام . امیدواریم در همه ی مراحل زندگی با یاد خاطر شهدا زندگی کنیم و بتوان ادامه دهندگان شهدای عزیز باشیم. برادر محمد علیدخت از مطالب به موقعتان تشکر میکنیم که هرچند باری تلنگری به ذهن ما و با یاد شهدا می زنید التماس دعا.

  2. همکلاسی
     | 2013/12/25 - 12:01
    پاسخ

    از یادداشت شما نهایت استفاده کردیم امیدوارم بتوانیم شرمنده نباشیم.

  3. لاله های بی ادعا
     | 2014/01/1 - 12:37
    پاسخ

    چقدر خوبه که قدری به خود بیاییم و لحظه ای بفکر بیفتیم آنچه باید از زندگیمون درس بیاموزیم از اربعین حسینی.ممنون از آقای محمد علیدخت موفق و موئد باشید.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads