کد خبر: 41432 - تاریخ: شنبه، 21 دسامبر 2013 - 10:54

طرح احیای خاتمی/ ماموریت جدید غرب به خاتمی

در جلسه هفته گذشته اصلاح طلبان طرحی با نام ” احیای محمد خاتمی” به تصویب رسیده است.

به گزارش خوبان، در این جلسه مقرر شده مقدمات سفر وی به قم و دیدار با علما و مراجع فراهم شود. در این جلسه پیشنهاد شده از برخی مراجع برای وی وقت ملاقات گرفته شود تا در خاتمیروز 19 دی به قم سفر کند. یکی از حاضران در جلسه گفته ” با توجه به مواضع مراجع در قبال فتنه 88، بنده معتقدم در صورتی که شورای تامین قم موافقت کند، وی تنها می تواند با صانعی و بیات دیدار کند و به تهران برگردد.”

در همین حال، مشرق نوشت: به دنبال دعوت وزارت کشور از 48 حزب سیاسی برای حضور در کنگره هم اندیشی احزاب، اعضای مجمع روحانیون در صدد برآمده اند به این بهانه خود را در معرض رسانه ها قرار دهند. قرار است محمد خاتمی به عنوان رئیس شورای مرکزی مجمع و موسوی خوئینی ها به عنوان دبیر کل مجمع در این نشست شرکت کنند. این در حالی است که مجمع روحانیون با بیانیه های ساختارشکنانه خود پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 نقش موثری در فتنه ایفا کرد و هنوز دستگاه قضایی به اتهامات آنان رسیدگی نکرده است.

در همین حال، مشرق نوشت: به دنبال دعوت وزارت کشور از ۴۸ حزب سیاسی برای حضور در کنگره هم اندیشی احزاب، اعضای مجمع روحانیون در صدد برآمده اند به این بهانه خود را در معرض رسانه ها قرار دهند. قرار است محمد خاتمی به عنوان رئیس شورای مرکزی مجمع و موسوی خوئینی ها به عنوان دبیر کل مجمع در این نشست شرکت کنند. این در حالی است که مجمع روحانیون با بیانیه های ساختارشکنانه خود پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ نقش موثری در فتنه ایفا کرد و هنوز دستگاه قضایی به اتهامات آنان رسیدگی نکرده است.

محمد خاتمی که به علت نقش آفرینی در فتنه 88 دارای پرونده قضایی است، هفته گذشته در دیدار استانداران دوران اصلاحات اقدام به فرافکنی کرده و گفته است برخی شنودها و گزارش های نادرست باعث شده که وی جایگاهی در نزد مسوولان عالی نظام نداشته باشد.

این سخنان خاتمی نشان می دهد که وی می خواهد خود را از مسوولیت فتنه 88 مبرا کند و نگاه منفی مسوولان ارشد نظام به خود را حاصل شنودها و گزارش های نادرست بداند که این خود نیز اتهام به دستگاه های امنیتی و اهانت به مقام های عالی کشور است که تحت تاثیر گزارش های نادرست تصمیم گیری می کنند.

از سوی دیگر، برخی کارشناسان با اشاره به دیدارمحمد خاتمی با نسرین ستوده و سپس جلسه هیات حقوق بشری پارلمان اروپا با ستوده در سفارت یونان و اعطای جایزه 50 هزار یورویی ساخاروف به وی، معتقدند محمد خاتمی در دور جدید فشارغرب علیه جمهوری اسلامی ایران نقش وکیل مدافع پرونده های حقوق بشری را دنبال خواهد کرد.

قرار بود رونمایی رسانه ای و بین المللی از خاتمی در مراسم تدفین ماندلا انجام شود که این پروژه با هوشیاری دستگاه قضایی با شکست مواجه شد.

پس از اعلام خبر فوت ماندلا، حامیان خاتمی با این استدلال که الان بهترین زمان ممکن برای فراهم کردن آزادی سفر خاتمی به خارج کشور است، تلاش های گسترده ای را برای سفر وی به آفریقای جنوبی کلید زدند اما به دلیل منع قضایی وی نتوانست از کشور خارج شود.خاتمی از متهمان اصلی فتنه 88 است که تاکنون دستگاه قضایی به اتهامات وی رسیدگی نکرده است.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads