کد خبر: 41419 - تاریخ: شنبه، 21 دسامبر 2013 - 07:39

در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه خمام: تأثير اربعین در احياي مکتب اسلام کمتر از عاشورا نيست/ ایران نباید به مذاکرات ژنو ادامه دهد

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به تحریم های اخیر آمریکا علیه ایران گفت: سزاوار بود که دولت ما ادامه مذاکرات با آنها را نمي پذيرفت تا آمريکا تحريم هايش عليه 19 شرکت و شخصت جديد را پس بگيرد. زيرا يک قدم عقب نشيني در مقابل دشمن قطعاً قدم هاي ديگري را در پي خواهد داشت.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام علیرضا عاشوری در خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهر خمام، با اشاره به درپیش بودن اربعین سالار شهیدان، آن را حماسه اي خواند که امام زين العابدين(عليه السلام) و زينب کبري(سلام الله عليها) بوجود آوردند و افزود: تأثير اربعین در احياي مکتب اسلام، کمتر از عاشورا نيست.

 

وی ادامه داد: امروزه ميليون ها نفر در سراسر دنيا به ياد اربعين اباعبدالله(عليه السلام) عزاداري مي کنند و از مکتب عزت و افتخارش دفاع مي نمايند. زيرا قيام امام حسين(عليه السلام) نقش بيدارگري داشته است.

 

امام جمعه خمام، علت قیام امام حسین (ع) را نجات مردم از غرقاب جهالت و گمراهي دانست و خاطرنشان کرد: اين استنفاذ، جز با شهادت خود و جميع ياران و اسارت اهل بيت، امکان نداشت. مردمي هم که امروزه نجات و آگاهي خود را مديون امام حسين(عليه السلام) هستند، فداکاري آن حضرت را ارج مي نهند و به مناسبت هاي مختلف، ياد و نام و هدفش را زنده نگه مي دارند.

 

خطیب نماز جمعه خمام با اشاره به میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) یادآور شد: اين که اکثر مردم دنيا قايل به بعثت انبياء الهي هستند، جاي بسي خوشوقتي است.

 

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که حقوق بشر را باید خداوند معین کند نه کسي که حتي اختيار وجود و عدم خودش را هم ندارد گفت: همه مشکلات دنيا به خاطر دوري انسانها از تعاليم انبياء است. انبياء دنيا را براي همه بشريت مي خواستند ولي زورمندان عالَم هرچند براي عوام فريبي، دم از حقوق بشر مي زنند لکن همه دنيا را براي خود مي خواهند. چيزي که برايشان مطرح نيست خدا و توجه مردم به سوي خداي يگانه است.

 

امام جمعه خمام ادامه داد: هميشه انبياء به همراه پيروان خود با قدرت هاي قاهره دورانشان مواجه بودند و اکثراً نيز در سايه مقاومت و تحمّل مشکلات، پيروز مي شدند. اينک ما هم که افتخار پيروزي از انبياء الهي را داريم، تکليف ما هم در برابر زورمندان، همان تکليف انبياء و پيروان زمان آنهاست؛ وعده خداوند هم به پيروزي مقامت کنندگان است. عقب نشيني و کوتاه آمدن در برابر دشمنان، هيچ معنايي ندارد مگر اينکه بخاطر عوض کردن شيوه مبارزه باشد؛ و الّا آنها جسورتر مي شوند.

 

حجت الاسلام عاشوری در پایان خطبه های نماز جمعه با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران گفت: دشمنان ما امروزه در دنيا، پيروزمندانه رجز مي خوانند ولي متأسفانه پاسخ مناسب به آنها داده نمي شود. آنها ناجوانمردانه تعهدات خود را زير پا مي گذارند ولي پاسخ دندان شکن دريافت نمي کنند! اين ملّت حاضر است با حضور ميليوني در صحنه، پاسخ آنها را بدهد و اوباما و وزير خارجه اش را سر جايشان بنشاند. سزاوار بود که دولت ما ادامه مذاکرات با آنها را نمي پذيرفت تا آمريکا تحريم هايش عليه 19 شرکت و شخصیت جديد را پس بگيرد. زيرا يک قدم عقب نشيني در مقابل دشمن قطعاً قدم هاي ديگري را در پي خواهد داشت. او در اين مرحله، مشغول آزمايش طرف ايراني خود است تا مطمئن شود در مذاکرات نهايي تا کجا مي تواند پيش برود.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads