کد خبر: 41390 - تاریخ: جمعه، 20 دسامبر 2013 - 16:03

بی احترامی هیات اروپایی به هاشمی رفسنجانی پاسخی درخور می طلبد

کرونبرگ می داند که در عرف دیپلماتیک هم‌شأن آقای هاشمی نیست و البته پایین تر است، اما تعمد دارد که محکم در جای خود بنشیند و بی احترامی را علنی کند.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، همه ماجرا چند ثانیه بیشتر نیست و به یک دقیقه هم نمی رسد. آیت الله هاشمی وارد اتاق می شوند. همه حاضرین به احترام ایشان از صندلی های خود برخاسته اند به جز یک نفر که از قضا در راس مجلس نیز نشسته است. آیت الله هاشمی پس از طی طول اتاق و خوش آمدگویی به هیئت میهمان، نزد رئیس فنلاندی هیئت می رسند که در صدر مجلس نشسته است. ایشان به وی نیز خوش آمد می گویند اما صحنه های ضبط شده نشان می دهد «تارجا کرونبرگ» همچنان بر صندلی خود چسبیده و هرچند غریزه انسانی اش، به سبب سن بالای مخاطب، او را تحریک به برخاستن و ادای احترام می کند، اما گویا با دستها، پاها را وادار به سکون می کند که مبادا ناگهان، ناخودآگاه، خطایی کنند و برخیزند!  اما نه او یک انسان معمولی است و نه آن مرد مسن قابل احترام فردی عادی؛ کرونبرگ، رئیس هیئت پارلمانی اروپاست و آقای هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران. کرونبرگ می داند که در عرف دیپلماتیک هم شان میزبان نیست و البته پایین تر است، اما تعمد دارد که محکم در جای خود بنشیند و بی احترامی را علنی کند.

13920929000005_PhotoA

آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله شخصیت هایی هستند که مفهوم «عزتمندی» در ادبیات ایشان فراوان یافت می شود و عزت و احترام به ایران و ایرانی در دنیا همواره مورد تاکید ایشان بوده است. دقیقا به همین خاطر است که با مشاهده بی احترامی کرونبرگ، چهره ایشان برافروخته شد و شاید انتقادات تند آیت الله از نقض توافق ژنو توسط آمریکا و نیز وجود پایگاه یک گروه تروریستی در پارلمان اروپا که دستشان به خون مردم و مسئولان ایران اسلامی آلوده است، متاثر از این فضا و پاسخی به آن بی احترامی بوده است.

دوستان واقعی آیت الله هاشمی، دقیقا به تعبیر صحیح خود ایشان، آبروی ایشان را از نظام و مردم می دانند و هرگونه رخدادی که آن «آبرو» را لکه دار کند و از شان و جلالشان بکاهد، چهره آنها را مکدر و خاطرشان را آزرده می‌سازد. لذا در مقابل این بی حرمتی سکوت نخواهند کرد.

کسانی البته خواهند گفت این بی احترامی، نقض هیچ اصل مورد توافقی نیست و نباید به نتایج بازدید این هیئت از ایران، خدشه وارد کند! اما گویا اساسا این هیئت با هدف بی حرمتی به میزبان به کشور سفر کرده و دنبال نتیجه ای جز این نبوده است. چه، نه تنها به خود جرئت داده از دو مجرم فتنه 88 که به دلیل اقدام علیه امنیت ملی محکوم شده اند، تقدیر کرده و با بی حرمتی به قوانین و حاکمیت ایران، «جایزه» به آنان تقدیم کند، بلکه امر بر رئیس هیئت مشتبه شده و گویی قصد اعلان ریاست و بزرگی بر شخصیتی چون آقای هاشمی رفسنجانی را نیز دارد.

همه این رفتارها پیام های روشنی دارند که امید داریم مسئولین محترم دولت و وزارت خارجه، پاسخی درخور به طرف غربی بدهند. به راستی، چه کسانی برای چنین هیئتی که به اذعان خود، مهم ترین دلیل سفرشان، دیدار با محکومان فتنه 88 بوده و در خلال پیگیری این هدف، به شخصیت های کشور اینگونه بی احترامی کرده اند، دعوتنامه ارسال کرده اند؟ آیا جز گرفتن عکس یادگاری توسط هیئت با چهره بی حجاب محکوم فتنه و تقدیر از او، و بی احترامی به یک روحانی، که هر دو نشان از کینه عمیق مسافران غربی نسبت به اسلام و نظام اسلامی دارد، نتیجه ای از این سفر عاید کشور شده است؟ یا اینکه سفر نتایج مثبتی هم داشته که یحتمل «محرمانه» است؟

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads